Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skatten er vel den samme på crypto? Realiserte litt aksjer forrige uke og kjøpte crypto. Med litt flaks ble det hele 200% opp på cyptosiden på under 1uke. Ganske vilt når jeg tenker på aksjeporteføljen har klart seg med 40-50% årlig og er strålende fornøyd. 

I år ser det ut til å bli ny rekord i porteføljen ettersom jeg har handlet mye shipping, rigg og seismikk lavt hvor dem fleste har rigg har gått 70-120% siste tiden. 

Skal ikke si jeg alltid treffer, har også realisert noen tap i selskap som PHLY, MPCES, og Kyoto som alle var priset til under cashbeholdning, etterfulgt av ørkenvandring. Tror fortsatt dem kan komme godt ut, men kriblet litt i fingrene etter nye investeringer. 

Endret av Chocolate-Monster
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Nordea øker prisene på  minstekurtasje:

Prisene for aksjehandel på nett endres

17. januar øker vi prisene på aksjehandel på nett for alle kunder.

 

De siste årene har vi jobbet for å utvikle og forbedre vårt tilbud for aksjehandel på nett, og dette er en av grunnene til at vi fra årsskiftet gjør en endring i prismodellen vår

 

Fra 17. januar:

-       Minimumskurtasje 39 kr

-       Maksimumskurtasjen 149 kr

-       Prosentkurtasjen 0,04% holdes uendret 

 

For kunder som handler over telefon holdes prisene uendret.

 

I Nordea får du gratis live kurser på nordiske aksjer og tilgang til nyheter fra Infront TDN Direkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spurte om dette i "Den store tråden om finansiell uavhengighet", men kanskje er det vel så greit å spørre her :)

Tenkte å investere litt i utbytteaksjer; hva er det som er foretrukket plattform? Kommer ikke til å handle for veldig store beløp, 5-10 000, så lavest mulig minstekurtasje er å foretrekke :)

Takk! 

 

Edit: Nordnet Mini? 

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Nordnet Mini er en kurtasjeklasse som man selv må velge. Helt sprøtt, men det er sånn det er. Nordnet Mini: 29 kr/kurtasjen. Nordea: 39 kr/kurtasjen. Takk og farvel, Nordea. Hello, Nordnet.

Strategien min fortsetter. Selger unna vinneraksjer, sitter på taperaksjene, noe fokus på utbytteaksjer. Ligger bare litt i minus :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (7 timer siden):

Klart børsene raser når verden er på randen av krig. Rart ikke flere innser det.

Og hva tror du sannsynligheten for en storkrig/verdenskrig er? Klassisk at markedet leter etter unnskyldninger for en korreksjon når markedet er priset så høyt. 

Om noe skal holde børsene nede fremover, så er det nok heller økte renter og inflasjon. Selv tror jeg inflasjonen roer seg veldig innen 6 måneder. Ikke tror jeg rentene blir økt mer enn planlagt heller. Ryktet spredde seg på Twitter at de kan øke renten dobbelt så mye som planlagt, men hvem startet ryktet? Krakkkjendis som har satt short selvfølgelig.

Om det var noen boble, så sprakk den vel for ett helt år siden? Veldig mange vekstselskaper har falt langt over 50%.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...