kremt Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Nordnet skriver at de vil tilby aksjer. Tegningen må skje mellom 5 og 11 juni. Videre står dette. Jeg skjønner ikke helt om dette betyr at europeiske tegnere vil måtte betale mer enn amerikanske. Quote $ 162.00 per share of Class A common stock. For purposes of the U.S. offering, an expected price of $135.00 has been set. For purposes of the European retail offering, the maximum offering price has been set at $162.00. Investors placing orders below $135.00, which is the expected price for the U.S. offering, should not expect to receive an allocation in the European retail offering. The final public offering price will be a single price per share of Class A common stock applicable to all investors across the entire global offering, including this European retail offering. The final public offering price will be exclusive of tax on stock exchange transactions or other taxes, and of costs (including exchange rate conversion fees), if any, charged by financial intermediaries (other than the European underwriters) for the placement of purchase orders. The Company will publish the final public offering price in accordance with Article 17(2) of the Prospectus Regulation on or about June 11, 2026, by means of a notice to be published in electronic form on the Company's website at https://www.spacexipo.com.
Lemongrass Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Her er det nok sikkert lurt å sitte helt stille i båten. Sinnsykt overpriset og selger på hype. Kommer sikkert til å få en smule av selskapet i indeksfondene mine etterhvert.
Markiii Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Lemongrass skrev (4 timer siden): Her er det nok sikkert lurt å sitte helt stille i båten. Sinnsykt overpriset og selger på hype. Kommer sikkert til å få en smule av selskapet i indeksfondene mine etterhvert. Eller prøve å skaffe noe via Nordnet ved IPO, og så flippe dem og tjene en liten slant?
joandreas Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Ville ungått det. om både ai og inflasjon er farlige punkter. 1
FrihetensRegn Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Suksessen fortsetter for SpaceX så langt, til og med Oljefondet har sagt at de kommer til å kjøpe. Det er så mye hype rundt aksjen at trangen til å kjøpe for ikke å gå glipp av en mulighet er større enn skepsisen. Dette gjør Elon Musk til verdens første dollarbillionær (dollar trillionaire på engelsk). Én billion dollar er ca. 10 billioner kroner, eller 10 000 milliarder kroner, eller ca. halve oljefondet. 1
Nimrad Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni FrihetensRegn skrev (10 timer siden): til og med Oljefondet har sagt at de kommer til å kjøpe Hva mener du til og med? Oljefondet kjøper jo «alt» som finnes av børsaksjer tilnærmet på automatikk. 2
obygda Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni Nimrad skrev (2 minutter siden): Hva mener du til og med? Oljefondet kjøper jo «alt» som finnes av børsaksjer tilnærmet på automatikk. Oljefondet må nærmest kjøpe om jeg forstår rett fordi deres portefølje er definert å følge indeksen. Om det er smart...se det er en annen historie. Synes egentlig det er lite substans i mange aksjer om dagen. Og dette har vært en trend over flere år der folk nærmest kjøper aksjer som om det er frykten for å ikke være med på en opptur som styrer investeringene...ikke om selskapet leverer god inntjening eller ei. SpaceX er ekstremt overpriset spør du meg...men om mange nok tror på jesus så eksisterer Jesus..sånn er det jo. Jeg synes dette er skremmende,men jeg ser disse underliggende strømningene overalt om dagen....God gammeldags industriutvikling med substans som leverer trygt og jevnt klarer seg dårlig mot profetene som lover gull på kort tid... 2
Philber Desanex Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni (endret) (Først: P/E står hva et firma koster på børsen delt på overskuddet. Et firma som tjener 1 mill og selges for 20 mill har en P/E på 20.) Tech-aksjer er litt høyt priset, men ikke ekstremt. Det er en P/E på 35, som er 25% over historisk snitt. Det er kanskje helt greit siden vi står midt i en AI omveltning. Man skal være ganske negativ for å tro at det ikke gir noen ekstra mulighet til å tjene penger. Til sammenligning lå Nasdaq på 200 rett før dotcom boblen sprakk. Unntaket er alt Musk driver med, som er helt absurd overpriset. Tesla har en P/E på 370. Spør du meg en 100% garanti for flopp. De må 10- doble inntektene for å innfri. Jeg er ikke veldig redd for tech aksjer, men unngå alt som har med Musk å gjøre. De prisene drives opp av småsparere/entusiaster som ikke forholder seg til regnskap. Endret 13. juni av Philber Desanex 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå