Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nordnet har et meldingssystem som de bruker for å sende meldinger. Det var tidligere veldig dårlig, da hver konto har sin egen innboks, så om man ikke klikket inn på hver konto kunne man gå glipp av viktige beskjeder. Nå er det enda verre, da det ikke finnes meldingssystem på nye nettsiden. Nordnet sender derimot fortsatt meldinger på det gamle. Kom over denne nettopp, flaks jeg så den....

 

Nordnet Bank avvikler Superlånet og sier med dette opp avtalen om «Vilkår for renterabatt» med henvisning til avtalens punkt 5. Oppsigelsestiden er 6 uker, og produktet vil dermed være avviklet fra og med 10. juni.

Oppsigelsen kan innebære at din renterabatt avtar og at den avtalte renten i henhold til din Kredittavtale fortsetter å gjelde uten rabatt.

Nordnet Bank utvikler et nytt belåningsprodukt og en ny rabattmodell som skal erstatte Superlånet. Du vil få mer informasjon om dette innen kort tid. Det nye produktet kommer blant annet til å tilby større muligheter for belåning på veldiversifiserte kontoer.

 

 

Er det virkelig innafor å si opp en avtale ved å informere på en måte som ingen kommer til å få med seg?

Uansett, kjipt å se det forsvinne da jeg bruker det en del (25% belåning på fondssparingen min i ASK). Håper nye blir bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var rart, får alltid alle meldinger på alle kontoer jeg. Og det har faktiskt irritert meg, for hver gang det kommer meldinger, må jeg rundt på hver eneste konto og slette dem. Har sett etter innstillinger for det, men fant ikke noe. Begynner å lure nå da, når du sier det fungerer motsatt hos deg.  :hmm:

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg har vært litt på Hegnar, men det har sklidd så langt ut at det har falt utfor kanten for lenge siden. Teksinvestor er mye mer seriøst, i hvert fall innenfor de få aksjene som jeg bryr meg om, men det er litt for stort fokus på "likes" og emojies. Selv bruker jeg sistnevnte aktivt pga. noen få veldig seriøse og flinke brukere/investorer som bidrar med innlegg av ekstremt høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke dette, eller lage til et aksjeforum her, der man kan opprette flere tråder. Vi kan jo hjelpe til med å rekruttere seriøse brukere.

Men det ser ut som seriøse kategorier visner mer og mer vekk her på diskusjon.no også.  :shrug: Vet ikke hvorfor folk ikke vil bruke det mer aktivt lenger, sånn som før i tiden.

Lenke til kommentar

Ingen vits å diskutere aksjer egentlig her. Spurte om Norwegian aksjer og får bare tullesvar.

 

Tenker Norwegian-merkevaren er for sterk til at de går konk før de blir kjøpt opp. Har diskutert litt rundt og sitter med inntrykket at det er billig priset, men har ikke kjøpt noe.

 

Aksjer og forum er en dårlig mix, det burde vært et incentiv ala best-ideas der gode tips blir premiert og dårlige tips blir penalized.

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Jeg har vært litt på Hegnar, men det har sklidd så langt ut at det har falt utfor kanten for lenge siden. Teksinvestor er mye mer seriøst, i hvert fall innenfor de få aksjene som jeg bryr meg om, men det er litt for stort fokus på "likes" og emojies. Selv bruker jeg sistnevnte aktivt pga. noen få veldig seriøse og flinke brukere/investorer som bidrar med innlegg av ekstremt høy kvalitet.

Er det verdt 199kr/mnd å bli «insider»?

Lenke til kommentar

Hvilke andre fora bruker dere for å diskutere aksjer og liknende ?

 

Hegnarforumet er som en barnehage, TekInvestor er en melkeku for han som lager plattformen og Shareville er litt stille og rolig.

 

Finnes det flere hvor det er seriøse medlemmer ?

Har du sjekket https://www.xtrainvestor.com/ ?

Du er dog nødt til å poste med virkelig navn. Det vil si, du må knytte kontoen din til Facebook. Det bidrar til å holde nivået oppe.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke andre fora bruker dere for å diskutere aksjer og liknende ?

 

Hegnarforumet er som en barnehage, TekInvestor er en melkeku for han som lager plattformen og Shareville er litt stille og rolig.

 

Finnes det flere hvor det er seriøse medlemmer ?

 

Elitetrader.

 

Høyt støynivå og mye trolling, men tidvis underholdende.

Lenke til kommentar

Noen som er spent på om det blir rally i Norwegian i morgen ?

 

Oppkjøpsrykter i kombinasjon med nesten 10 millioner shortede aksjer kan gi et rykk man kjenner langt inn i sparekontoen.

 

E24 argumenterer for at det er nesten «uvilkårlig» hva aksjekapitalen/kursen er ved oppkjøp/bud siden den utgjør en relativt liten andel av den rentebærende gjelden de uansett kjøper (< 8-10 mrd vs > 60 Mrd henholdsvis).

 

I tillegg har vi jo nyheten om at Boeing er ferdig med 737-8 Max-testingen sin og håper på godkjenning fra FAA i løpet av en ukes tid. De har satt av 1 mrd kroner til erstatninger, hvorav noe trolig tilfaller NAS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...