Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den skatten skal vel betales til Norge.

 

Etter hva jeg leste skulle skatt betales til USA. Dette kunne trekkes fra på selvangivelsen / skatten i Norge. Det høres merkelig ut at USA ikke skulle kreve skatt av utenlandske investorer. Ville ikke det være verdens beste smutthull? Da kunne man opprettet et investeringsselskap i et skatteparadis (jeg vet at selskap og privatperson er to ulike ting, men høres rart ut om det skulle være en forskjell på dette området).

Lenke til kommentar

 

Den skatten skal vel betales til Norge.

 

Etter hva jeg leste skulle skatt betales til USA. Dette kunne trekkes fra på selvangivelsen / skatten i Norge. Det høres merkelig ut at USA ikke skulle kreve skatt av utenlandske investorer. Ville ikke det være verdens beste smutthull? Da kunne man opprettet et investeringsselskap i et skatteparadis (jeg vet at selskap og privatperson er to ulike ting, men høres rart ut om det skulle være en forskjell på dette området).

 

Så vidt jeg vet skal du betale kildeskatt av utbytte, men ikke av gevinst. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Så vidt jeg vet skal du betale kildeskatt av utbytte, men ikke av gevinst. 

 

Det kan godt stemme. 

 

D-Zooper: Jeg antar at en direkte mail til kundeservice vil avklare alle spørsmål rundt dette ganske raskt. Del gjerne svaret med oss andre. :) 

Lenke til kommentar

 

Hva er en OK risiko for en portefølje? 20% i standardavvik? 15? 10?

Det spørs om avviket går opp eller ned.

 

Se:

 

http://www.investopedia.com/terms/s/sortinoratio.asp

 

for en måte å måle risikojustert inntjening uten å trekke fra oppsiden.

 

Personlig syns jeg man kan tolerere en god del svingninger om man er i en langsiktig posisjon.

 

Risikotoleranse vil også variere fra person til person. Hvis man er "fornøyd" med risikoen man har er det vel kanskje best å sammenligne en eller annen form for risikojustert avkastning inn mot andre alternative porteføljer.
Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår det ut i fra Nordnet-siden lenket til så blir altså kildeskatt trukket umiddelbart (i alle fall på Zero-konto). Men at det bare er kildeskatt på utbytte, ikke gevinst. Det virker til å stemme at det ikke er skatt på gevinst, siden jeg ikke har fått noe trukket (umiddelbart) ved realisjon.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...