Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Orix skrev (11 minutter siden):

Hint; Det er ikke Dinesh som er kilden i videoen.

No shit, det er fremdeles en konspirasjons kanal med en forretningsmodell basert på å spre den slags innhold, aka konspirasjoner som enkle sjeler kan tro på, vanskelig å forstå dette konseptet skjønner jeg, kanalen, kilden er ikke til å stole på, jeg kan ikke gi deg dette med mer teskje enn det jeg gjør nå. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutes ago, skaftetryne32 said:

No shit, det er fremdeles en konspirasjons kanal med en forretningsmodell basert på å spre den slags innhold, aka konspirasjoner som enkle sjeler kan tro på, vanskelig å forstå dette konseptet skjønner jeg, kanalen, kilden er ikke til å stole på, jeg kan ikke gi deg dette med mer teskje enn det jeg gjør nå. 

For ikke snakke om at vi har hatt nøyaktig samme samtale, om samme video tidligere.

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, Snikpellik said:

Kanskje lurt å lese seg litt opp på tysk politikk...

Ingen av partiene i Tyskland vil ha "ukontrollert innvandring". Samtlige partier i riksdagen vil derimot innføre tiltak for å begrense innvandring. Det gjelder også både forrige sentrumsregjeringen ledet av SPD, og den nåværende konservative regjeringen med CDU/CSU.

Det eneste partiet som ønsker mer liberale asylrettigheter er Die Linke, men heller ikke de vil ha noen økt innvandring.

Ja nå vil de det. Etter at de har sett AfD har blitt det mest populære partiet. 

Men for ikke mange år siden prøvde jo venstre partiene å blokke Scholz i å innføre strengere regler for innvandring til Tyskland

• Liker 4
Skrevet
Hedonism skrev (3 timer siden):

Angrepet i Berlin ser ut til å glede tusenvis av mennesker på sosiale medier. 

IMG_5793.thumb.png.ed59009964a2dc914639dfdbb8c7bf68.png

IMG_5791.thumb.jpeg.36fec9badb6bcadb92bf1088e73d3654.jpegIMG_5792.thumb.jpeg.bdc71211938dc10b098d63e339fb1c42.jpeg

Dette ser vi hver gang. Var også en artikkel om jøder som hadde blitt angrepet og det var masse norske muslimer + enkelte hvite antisemitter som klikket "latteremoji" til det.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
barfoo skrev (3 timer siden):

Er det ein vanleg allianse?

`Ja, det er vel ganske åpenbart. 

"Former UK Prime Minister Tony Blair published an essay in late March 2026 arguing that parts of the political left have formed an "unholy alliance" with Islamists, which he claims fosters a modern rise in antisemitism."

Tony Blair: Why the West Fails to Stop Antisemitism

Det er rart man ikke har lært noen ting av historien. Islamist-regimet i Iran kom til makten ved hjelp av venstresiden (som deretter ble drept og forfulgt som takk). Jeg ser stadig klipp av eksil-iranere som er bekymret fordi de ser de samme mekanismene i vesten som førte til katastrofe i hjemlandet sitt. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (15 minutter siden):

Hva er forskjellen på islamisme og ekstrem islamisme?

Islamisme er jo ekstremt. Så ekstrem islamisme blir smør på flesk. Islamisme er politisk islam; ønske om et islamsk samfunn med sharialover. 
MUSLIMER er ikke nødvendigvis ekstreme. Stortingspresidenten vår er et flott eksempel her. 
Islamister følger Muhammeds eksempel med å utbre islam. I det islam er kommet til makten, går landområdet fra å være dar-al-harb til å bli dar-al-islam. 
Da har du og jeg tre valg:

Vi kan konvertere.

Vi kan tviholde på Bibelen, henge opp krusifix og si at vi er kristne, i likhet med jøder som kan ta på kippa og sette lysestaken sin i vinduet. Kristne og jøder er beskyttede minoriteter innen islam og klarer seg bare de betaler en ekstra skatt aka beskyttelsespenger. 

Det siste alternativet er å gjøre motstand og bli drept. 

Ateister, buddhister, hinduer og de som tilber Odin osv osv ligger svært dårlig an. 

Og før noen kommer med at dette er en konspirasjonsteori som fremmer islamofobi, nei. Det er historisk slik islam har spredt seg. 

Endret av Jeezebel
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
ZiggyStar skrev (1 time siden):

Så hvor er muslimene som tar kraftig avstand fra ekstrem islamisme?

Så langt er det kun latter emojis 

Nesten alle muslimer tar åpenbart kraftig avstand fra ekstrem islamisme, som alle andre.

Hverken muslimer eller noen andre skal måtte stilles til ansvar for gale ekstremisters handlinger, og har ikke moralsk forpliktelse til å ta noe mer eksplisitt avstand fra dette enn andre.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Skrevet

God kronikk fra Oslo Høyres Arina Aamir.

Kronikk: Feigt hat
https://www.nrk.no/artikkel/feigt-hat-1523612

Du kan skyve religion foran deg så mye du vil, men ikke et eneste sted i islam har jeg lært at man skal drepe dem man er uenig med.

Å bruke religion som et «skjold» til å fremme hat, til å spre frykt og til å ta uskyldige liv, er feigt, grusomt og trist.

Det er feigt å dytte religion foran sine egne fordommer.

Det er grusomt å hate så sterkt at du er villig til å ta noens liv fordi de er annerledes enn deg selv.

Det er trist at uskyldige mennesker må leve med konsekvensene av handlingene til et menneske som har det så vondt med seg selv at han ikke tåler å se folk som er annerledes.

• Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (36 minutter siden):

Du kan skyve religion foran deg så mye du vil, men ikke et eneste sted i islam har jeg lært at man skal drepe dem man er uenig med.

Det er ikke noen mangel på oppfordringer til drap og vold i islams såkalt hellige tekster. Mange liker å late som disse skriftstedene ikke betyr noe, men det er opplagt en del folk som tar det bokstavelig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...