Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vil hvertfall ikke kjøpe noe oljebasert nå. Går heller for fisk.

Hvis jeg likevel skulle kjøpt  oljeaksje nå, hadde jeg gått for QEC.

 

Flere som kjøpte QEC på 1.20 tallet? Ho ho nå snakkes det om 20 - 30 kr innen rekkevidde, etter siste meldinger.

 

 

 

Takk for tipset. Kjøpte for noen tusenlapper så får vi se om det blir moro eller huskestue :)

 

 

edit: allerede tjent 40 kroner!  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for ca 10k, men jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt.

 

Rent teknisk må du enten kjøpe (f.eks) én aksje og vente til kursen stiger så høyt at kurtasjen blir tilbakebetalt, eller kjøpe et betydelig høyere antall og dermed multiplisere en eventuell gevinst tilsvarende.

 

Til sist er det jo ikke akkurat antall aksjer du handler som avgjør *om* det lønner seg eller ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for ca 10k, men jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt.

 

Rent teknisk må du enten kjøpe (f.eks) én aksje og vente til kursen stiger så høyt at kurtasjen blir tilbakebetalt, eller kjøpe et betydelig høyere antall og dermed multiplisere en eventuell gevinst tilsvarende.

 

Til sist er det jo ikke akkurat antall aksjer du handler som avgjør *om* det lønner seg eller ikke :)

Antallet aksjer påvirker hvor mye aksjen må stige for å dekke kostnadene.
Lenke til kommentar

Okay, så jeg kan kjøpe aksjer til 1000kr?

Mener dette har blitt diskutert før at de ikke lønnet seg, at man måtte betale store beløp.

 

Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing?

 

 

altså, hvis aksjene du handler for 1000 kroner dobler seg over natten så tjener du jo uansett penger (minus 50-200 kr i kurtasje/handlegebyr).

 

Ville uansett ikke anbefalt enkeltaksjer som alternativ sparing, og det at noen lufter et kursmål som ligger tigangen over nåværende kurs betyr overhodet ikke at kursen skal dit.

 

Har du en tusenlapp du kan tape med et smil og ønsker å prøve deg på aksjehandel, vær så god :)

Lenke til kommentar

Okay, så jeg kan kjøpe aksjer til 1000kr?

Mener dette har blitt diskutert før at de ikke lønnet seg, at man måtte betale store beløp.

 

Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing?

La oss si at du betaler 30 kr i kurtasje, og holder i ett år. Da betaler du 60 kr. Det vil si at du er avhengig av en prisoppgang på 6 % bare for å gå i null.

 

Det er ren gambling. Hvis du vil gamble er det så klart helt greit, hvis du vil spare 1 000 kr i aksjemarkedet velger du deg et indeksfond.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle gamble kr 1000 på en enkeltaksje nå, ville jeg sett på Bionor i morgen. Da legges ut millioner av aksjer til 10 øre, og kursen er nå nede i 20.
Men det er som han sier gambling, selv om det ikke kan sammelignes medlotto da. Der taper du jo med 99% sikkerhet alt.

Men til sparing, indexfond ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle gamble kr 1000 på en enkeltaksje nå, ville jeg sett på Bionor i morgen. Da legges ut millioner av aksjer til 10 øre, og kursen er nå nede i 20.

Men det er som han sier gambling, selv om det ikke kan sammelignes medlotto da. Der taper du jo med 99% sikkerhet alt.

Men til sparing, indexfond ja

 

 

Jeg gikk nylig inn og ut av bionor av samme grunn (inn på 20, ut på 34 og prøver å komme inn igjen hvis de famøse emiaksjene drar ned kursen slik baiserene på HO påstår).

 

Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20

 

 

(alle beløp i ører)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing?

Du kan like gjerne spille lotto.

 

 

Jeg antar det ikke var bokstavelig ment, men det er nok lettere å ha flaks i markedet enn i lotto. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...