Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Delvis said:

Hvordan er  2 og 3 egentlig? Husker ikke om jeg har sett noen av dem. Har sett den første da, men huker lite av den også. Tenker at jeg får ta runden med å begynne med 1 igjen og ta dem etter tur .

Premisset er jo interessant nok; hvordan reagerer systemet på en revolusjon? Absorberes den av systemet, er revolusjonen en del av systemet? Må alt ødelegges, eller kan man gjenbygge huset med mesterens verktøy? Osv. Osv. 

Problemet ble desverre at granskningen av disse potensielt motstridende kreftene ble filmatisk kjedelig og obtus.

Samtidig kan kanskje ikke hele skylden plasseres hos wachowski-søsterne, i motsetning til den første filmen som kunne drømmes ut i fred, la warner bros enormt press på at oppfølgerne skulle utvikles og fullføres før den såkalte hypen var forbi.

Blir spennende å se en matrix-oppfølger fri for tidspress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Dubious said:

Matrix 1 er et must før du ser 4, men du bør ha sett 2 og 3 for å få hele historien.
Det er karakterer fra alle filmene i 4ern.

Folk flest vil ikke skjønne 2 og 3 samme hvor mange ganger de ser. De fleste bør kun se den første. Det blir som at folk ikke bør gå videre med to trinn til med matematikk hvis de allerede falt av flere trinn tilbake. 

Lenke til kommentar

Såg den i går. Slet litt med å henge med så må sees en gsng til. Mindre "fet action" denne gangen og litt treg start før den tok seg opp. For meg som såg første filmen sikkert 10 ganger var dette artig. Men det blir litt som i toern og treern. Ikke like bra som den første. Og det henger ved den. 

Det ser ut som det kommer flere her nå? 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Atib Azzad said:

Blir spennende å se en matrix-oppfølger fri for tidspress.

Matrix 4 er definitivt ikke fri for tidspress. Her virker det som om Wachowski kun har laget filmen for å hindre at noen andre overtar franchisen. Halve filmen fremstår som et spark mot Warner Bros ønske om å fortsette franchisen.

Kampscenene mangler og totalt magien fra de første tre filmene. Her er det tydelig at Yuen Wo-ping ikke er med.

En totalt unødvendig oppfølger som barer rir på nostalgien fra den opprinnelige triologien. Godt synlig ved gjentatte flashbacks.

Endret av Reg2000
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

I mine øyne virker det som man måtte lage filmen før John Wick ble for gammel, som sikkert får en Clint Eastwood Bad Pritt treatment "Even Wicker 6 - only 85 now". Når det er sagt digger jeg filmene til Clint Eastwood men jeg håper ikke Keanu følger i samme sporet. Men man får se, kanskje det blir bra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Reg2000 said:

Visstnok hadde Warner Bros planlagt en reboot med Michael B. Jordan i hovedrollen.

Wtf.... why.

Med fare for å banne i kjerka er jeg glad det ikke gikk som med Ghostbusters hvor det kom en forferdelig film i 2016 som nå har blitt "redeemed" av det orginale crewet med Afterlife. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Reg2000 said:

Ikke godt å si, men det var vel også Warner Bros som sto bak Rocky rebooten Creed med Michael B Jordan i hovedrollen. Kanskje de trodde de skulle gjenta den suksessen.

Virkelig trist. Det var en tid hvor jeg likte WB men denne greia med å signe "stjerner" for alle mulige roller har gitt meg avsmak. Finn riktig skuespiller til rollen.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Reg2000 said:

Matrix 4 er definitivt ikke fri for tidspress. Her virker det som om Wachowski kun har laget filmen for å hindre at noen andre overtar franchisen. Halve filmen fremstår som et spark mot Warner Bros ønske om å fortsette franchisen.

Aha, ok.
Jeg snakket utifra en antagelse om at filmen var utviklet mer organisk.
Men det var som sagt en antagelse, jeg har ikke sett filmen, synd det ikke var tilfellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Matrix Resurrections igår..

Jeg forstår virkelig ikke mye av kritikken og den dårlige omtalen filmen får (5.9 på imdb akk. nå)..

Her føler jeg de både underholder, samtidig mens de retter opp en god del og bringer nytt liv i serien.

Ja den er kanskje mindre "action-spektakulær" i forhold til noen scener i de eldre filmene..

Men asså.. filmen glir helt fantastisk og på over 2 timer satt jeg ikke å kjedet meg noe engang.. det sier litt..

Jeg var redd for at de skulle ødelegge enda mer med denne, men det er virkelig ikke saken mener jeg.

Den er helt trygg å gå og se hvis man vil ta seg en tur på kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...