Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Det gjør jeg også, men slik som filmen endte opp med å bli, tenker jeg at det var i filmens favør at den selv stillte seg slike spørsmål.
Dersom den hadde fulgt formulaen slik de andre filmene la opp til det, ville man risikert å bli sittende igjen med de samme spørsmålene, uten at filmen selv annerkjente og til dels utforsket disse.
Sånn sett synes jeg det var et godt valg, gitt at scenarioet er at man ikke egentlig kan lage en veldig god matrix-oppfølger.

Muligens, men jeg er fornøyd med å ha fått en litt mer leken og utforskende film i den selvhøytidelige matrix-serien.
Disse Wachowski-ene (selv om det bare var hun ene i dette tilfellet.) har jo en litt kaotisk energi som gjerne preger filmene deres slik at sluttsummen gjerne blir litt rotete, men jeg synes de skal ha skryt for ambisiøse forsøk likevel.

Det kan godt hende serien kunne hatt godt av å behandles av en annen filmskaper, jeg synes ikke det er noe som høres iboende galt ut med en Michael B Jordan-remake, utover problematikken med re-makes i seg selv.

Jeg har John Wick boksen på Blu-ray, i disse virker Reeves veldig sliten, usikker på om det er meningen. Er litt samme i Constatine...

Hvordan spiller de i Matrix altså Reeves og Moss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (8 minutter siden):

Om ikke annet så førte denne filmen til 1 timer og 41 minutter herlig underholdning fra Mr Plinkett :) (Så synes jeg de samme gutta er for snille med Walt Disney sine Star Wars filmer som ikke er stort bedre)

Det som drar den ned er Anakins elendige Casting...

Men fint å se koblingene og jeg synes Palpatine/Keiseren spiller meeeget bra, nesten like bra som Gollum.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Delvis said:

Har planer om å se alle Aliens. Hvordan er kronologisk rekkefølge ?

Se de to første. Hold deg langt unna Alien versus Predator selv om det har noen scener som er verdt å se.

Dette er egentlig den eneste scenen som er verdt å se i hele serien.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Har planer om å se alle Aliens. Hvordan er kronologisk rekkefølge ?

Du begynner vel på Promotheus og Alien Covenant om du skal være nerd og starte riktig...

Så 1-2-3

VS filmene er bra underholdning de også, men ikke nødvendig i storyen..

Og Resurrection ja... Den er med i boksen min også.

Jeg synes 1-2-3 og Promotheus er bra.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (5 minutter siden):

Prometheus 

Alien: covenant 

Alien 

Aliens 

Alien 3

Alien resurrection 

 

BadCat skrev (6 minutter siden):

Se de to første. Hold deg langt unna Alien versus Predator selv om det har noen scener som er verdt å se.

Har sett de en gang, og syns de var helt ok.
Hvis man skal ha med de, befinner de seg noe sted i rekkefølgen, eller er de helt utenfor det?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (4 minutter siden):

Husk 4'a. Bare for å se Ron Perlman og Sigourney weaver spille basketball 

Delvis skrev (3 minutter siden):

 

Har sett de en gang, og syns de var helt ok.
Hvis man skal ha med de, befinner de seg noe sted i rekkefølgen, eller er de helt utenfor det?

 

De må jo være veldig tidlig, siden jordlivet i iallefall en er satt til vår tid....

Dette stemmer ikke med storyen da Alien ble skapt i Promotheus og Covenant way inn i framtida...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

De beste remake-ene jeg kommer på er vel True Grit, Scarface og The Thing.. Uten at jeg med det prøver å påstå at det ikke stemmer at remakes sjeldent blir vellykket.

 

The Thing som i The Thing (1982) eller The Thing (2011)?

 

Må innrømme at jeg liker alt for mange remakes, og de beste er på nivå med, eller bedre, enn originalene. The Thing, The Fly, Baskin, Invasion of the Body Snatchers, The Bat Whispers, The Blob, Child's Play, Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1941), The Happiness of the Katakuris, House of Wax (1953), The Horror of Frankenstein, Invaders from Mars, Maniac, Mark of the Vampire, Nosferatu: Phantom der Nacht, Not of This Earth, Satan's Slaves, Strangler of the Swamp, The Town That Dreaded Sundown.

Også er det noen av disse man helt sikkert kan diskutere om er en remake eller bare en ny adaptasjon av kildematerialet, sånn som f.eks The Thing og Nosferatu: Phantom der Nacht. Finnes jo et lass av filmer basert på The Colour Out of Space, og både Die, Monster, Die!, The Curse og spesielt Die Farbe er knallbra, men greier allikevel ikke å se på The Colour Out of Space som en remake. Og det gjelder egentlig The Thing (1982) og Nosferatu: Phantom der Nacht, i hvert fall sånn som jeg ser det.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (41 minutter siden):

Det som drar den ned er Anakins elendige Casting...

Men fint å se koblingene og jeg synes Palpatine/Keiseren spiller meeeget bra, nesten like bra som Gollum.

Skuespilleren er sikkert grei nok, han fikk dog en umulig oppgave å jobbe med. 

Interessant nok var det nettopp keiseren som mr plinkett dro frem som noe av det eneste positive med filmen :) Jeg må si meg enig med hans poeng videre og godt å få det forklart hvorfor jeg kjedet meg slik da jeg så filmen. Ingenting er bygd opp og man har ikke fått noen grunn til å bry seg om hva som skjer eller noen av karaketerene forøvrig. Ingenting gir noen mening. Alt dette i sterk kontrast til de originale filmene.

Nå er det selvsagt ikke bare Star Wars som sliter med at etterfølgere er langt unna originalfilmene på det aller meste, men dette var virkelig et dårlig forsøk. Og forsøkene ser bare ut til å fortsette i det uendelige. *Sukk*

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...