Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (31 minutter siden):

Angående Sci-fi filmer på stream igjen..

Jupiter Ascending er jo Sci FI, og ligger på Amazon Prime.

For de som har brukbart hjemme-lyd system i kinoen har Jupiter Ascending et bra Atmos lyd-spor som kan få lytteren til å lure på hva som skjer rundt om! Tviler riktignok på at Amazon legger den ut med skikkelig lyd! Men den er mulig å kjøpe både som 4k og blu-ray. Anbefaler filmen!

Fikk forøvrig Dune i posten i dag, denne med Atmos lyd og Dolby Vision, en drøm for en skikkelig hjemmekino.
Fikk også Reminence (Atmos!) og musikk-plata Aqualung (Jethro Tull) med DTS HD MA!
MYE kos for hjemme-anlegget og mine øyer / ører i dag!

Endret av Woff
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet gode CAM versjoner av Spiderman.
Ikke sett de selv, men har lest kommentarene.

De mest ivrige drar til Sverige for å se filmen, så kinoene i Norge kommer til å tape masse penger ved å utsette lanseringen.
Jeg kunne vurdert å sett filmen i romjulen, men det blir nok nedlasting, siden den ikke er tilgjengelig på annen måte.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (9 timer siden):

Flukt vikingfilmen er jo kul..

Liker også den. Litt i samma gata som Veiviseren.

Likte også Fritt vilt 2, og Detour ( var det ikker det den heter? Et par på vei fra svenskehandel, som havner i noe horror greier). Når man snakker om 1995, tenker jeg Farlig Farvann. Kul Norsk bankranerfilm. Tror ikke den kom på DVD? Samme med Alle Tiders Kupp. Komedie om noen som robber vinmonopolet.
Den Største Forbrytelsen syns  jeg er en av de bedre Norske.

Lenke til kommentar
""" skrev (På 20.12.2021 den 7.01):

Trolljegeren, Insomnia, Svidd neger og Villmark.

Digga også Schpaaa og Get Ready to Be Boyzvoiced da jeg så de, men er en evighet siden jeg så begge to, så jeg vet ikke helt om de har tålt tidenes tann. Men de fire over er veldig, veldig bra. Spesielt de tre første.

Get Ready to Be Boyzvoiced er tidløs og kommer alltid til å være en av tidenes beste filmer. Synes faktisk den er mye bedre enn Spinal Tap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Nimrad said:

For å trekke litt i retning nyere norske filmer: dere som ikke har sett I Onde Dager enda må bare få ut fingern. OBS: Ikke se hele traileren, men at det er en Wirkola film sier egentlig nok om type film.

Den står på lista over filmer å se, men har ikke fått rotet meg til det enda.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 timer siden):

Beforeigners S2 ble beskrevet som «årets norske serieskuffelse» i Lyd & Bilde, mens den fikk 9/10 av Nettavisen og terningkast 5 av NRK, Dagsavisen, TV2 og Klassekampen 😅

Det er nok noen som ikke forstår humoren og tar det litt for seriøst. Det er jo en så far out idé at det blir bra...

Lenke til kommentar
17 hours ago, Mr.Green said:

Ja snakker om Matrix 4.. noen her som gleder seg til å se den?

Jeg var iallefall sykt fan som tenåring (er 1990 modell)

Skal se den i morgen, da kona og jeg feirer julaften alene i år.

Vi så 1-3 for noen uker siden. Den første er jo en klassiker, men 2 og 3 er virkelig skikkelig dårlig filmer. Men det stopper meg ikke fra å glede meg. :)

Lenke til kommentar
4 hours ago, Delvis said:

Hvordan er  2 og 3 egentlig? Husker ikke om jeg har sett noen av dem. Har sett den første da, men huker lite av den også. Tenker at jeg får ta runden med å begynne med 1 igjen og ta dem etter tur .

Betydelig dårligere enn den første. Mye kvasireligiøst vissvass og et par kule actionscener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...