Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Hva vil du se og hvilke steder abonnerer du/dere på?

Noe bra! :)

Skjønner at det ikke er mye å gå på. Typisk setter jeg meg ned for å se på noe og så har jeg ikke gjort research og ender med å ikke finne noe. 

Nytter anledningen til å tipse folk om Et Glass Til og Rettferdighetens Ryttere. To meget gode danske filmer. 

Så om det finnes noe i den gaten tar jeg gjerne i mot tips om det. Men kan være alt mulig.

Har HBO Max, TV2, Netflix og kan sikkert også kjøpe om den ikke finnes der.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (14 minutter siden):

Noe bra! :)

Skjønner at det ikke er mye å gå på. Typisk setter jeg meg ned for å se på noe og så har jeg ikke gjort research og ender med å ikke finne noe. 

Nytter anledningen til å tipse folk om Et Glass Til og Rettferdighetens Ryttere. To meget gode danske filmer. 

Så om det finnes noe i den gaten tar jeg gjerne i mot tips om det. Men kan være alt mulig.

Har HBO Max, TV2, Netflix og kan sikkert også kjøpe om den ikke finnes der.

Smaken er som baken delt...

Mine favoritter er Sci-fi, Kung-Fu, gangster og Tarantino etc samt historiske filmer.

Si din favoritt sjanger, om du vil ha julefilm så si det.

Det er masse bra på de du abonnere på, men må gi meg litt hint.

Netflix uten å vite ville jeg rett ut sagt The Irishman... Men du har vel sett det.

The Witcher og The Titans er anbefalt på Netflix om du vil ha serier sterkt anbefalt.

Beforeigners på HBO Max er norsk og hysterisk bra og komisk.

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (14 timer siden):

Vurderte faktisk den tidligere, men den fikk vel ganske dårlig kritikk? Kanskje av snobbete filmkritikere? Ser for meg at den kan kalle i smak. :)

Denne har jeg ment å skulle se lenge. Kanskje på tide.

Takk for tipsene! :) 

 

Du må bestemme selv og ikke bry deg om kritikkere.

Enkelte av norske kritikere hater jeg..

Red Notice synes vi var morsomt... Litt banal Twist og slutt men god underholdning.

Cursed på Netflix ble kritisert og målt opp mot Game of Thrones...

Jævlig urettferdig. Jeg elsket Cursed.

Håper de lager mer ..

Stranger Things MÅ MAN SE PÅ NETFLIX.

fordi det er døds-bra.

Ting jeg nevner regner jeg med at alle har sett...

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker science fiction.. :)
Sitt alt av star wars, stargate sg1(med ekstra sesongene) babylon? star trek(mangler siste sesong av discovery, men nekter å betale for enda en streaming tjenste) battlestar galactica etc etc.

Noen gode verdensromfilmer å anbefale? Elske krigene i enkelte av seriene, spesielt i Battlestar Galactica(husker ikke akkurat episoden, men var amazing)

Føler det ikke finnes så mange serier i den sjangeren lengre, så har dere noen tips på film i denne sjangeren?

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (11 timer siden):

Liker science fiction.. :)
Sitt alt av star wars, stargate sg1(med ekstra sesongene) babylon? star trek(mangler siste sesong av discovery, men nekter å betale for enda en streaming tjenste) battlestar galactica etc etc.

Noen gode verdensromfilmer å anbefale? Elske krigene i enkelte av seriene, spesielt i Battlestar Galactica(husker ikke akkurat episoden, men var amazing)

Føler det ikke finnes så mange serier i den sjangeren lengre, så har dere noen tips på film i denne sjangeren?

Om du har Disney+ så er Sunshine (Danny Boyle) en av mine favoritter.

Interstellar på Amazon, en Nolan film.

A.I. Artificial Intelligence på Amazon en Steven Spielberg film, faktisk en Stanley Cubrick idé/prosjekt som Spielberg måtte ta over stafettpinnen til 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (2 minutter siden):

+1 til The Expanse (serie, på amazon prime), deilig sci-fi som blir akkurat passe teknisk. Ellers er Asimovs Foundation-serie nå spilt inn som serie på apple tv, har ikke sett den, men hører bra ting. 

Ellers kan du jo sjekke ut Ad Astra (ok+ film), Dune

Dune og Ad Astra er bra...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (12 timer siden):

Liker science fiction.. :)
Sitt alt av star wars, stargate sg1(med ekstra sesongene) babylon? star trek(mangler siste sesong av discovery, men nekter å betale for enda en streaming tjenste) battlestar galactica etc etc.

Noen gode verdensromfilmer å anbefale? Elske krigene i enkelte av seriene, spesielt i Battlestar Galactica(husker ikke akkurat episoden, men var amazing)

Føler det ikke finnes så mange serier i den sjangeren lengre, så har dere noen tips på film i denne sjangeren?

Har du ikke sett The Expanse på Amazon?

Det inneholder alle ingrediensene du sier du liker og er mye bedre enn Babylon og Battlestar

Synes det er bedre enn Star Trek også.. Skuespillere og story er meget bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Har du ikke sett The Expanse på Amazon?

Det inneholder alle ingrediensene du sier du liker og er mye bedre enn Babylon og Battlestar

Synes det er bedre enn Star Trek også.. Skuespillere og story er meget bra.

TY! DUne og Ad Astra skal jeg se på om er noe for meg! 

Å The Expanse må jeg ta en kikk på, tenkte eg bare skulle spør om film her på denne tråden siden det er Filmprat ;)

Takk for svar!!!

 

 

 

Edit: Solg etter å sitt traileren på The Expanse :D

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Gravity med Sandra Bullock er en rom-katastrofe film. Jeg synes den er veldig underholdende og spennende..

Men som sagt en katastrofe/survival film med kul lyd og bilde og ikke en Alien eller krig sci-fi..

Har kommet på HBO Max.

Dune har absolutt mye av det du liker, romkrig, allianser og dramatikk.....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...