Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/17/2021 at 12:34 AM, BadCat said:

Hvordan kan man gå frem for å finne en film. Jeg har fremdeles ikke lykkes etter utallige forsøk over snart 30 år.

Tidenes mest diffuse spørsmål :D Godt det ble oppklart.

Jeg lette selv i mange år etter denne filmen under. Hadde sett den på VHS leiefilm når den ble lansert i 94. Husket egentlig bare intro musikken som jeg til slutt fant på Spotify og så fant filmen.

https://www.imdb.com/title/tt0111173/


Dette var introlåta i en ganske kul type droneflyvende intro over bla. fabrikkpiper.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi så Finch i går og ble positivt overraska. Hvis man klarer litt klisjeer så var det ellers en ganske så bra film. Must-see om du har Apple TV+ og passer fint for både liten og stor(alle som kan lese teksten fort nok og oppover tenker jeg om de tåler et par spennende scener). Den har fått 6.9/10 på IMDb, jeg syns den lukter på åtteren.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 30.11.2021 den 14.31):

Litt film kjøp, en bd og resten DVD og noen få CDer.

50 kr totalt på loppis med et CD stativ.

Da er jeg spent på Panasonic dvd spiller som kommer fra Amazon.se imorgen.

20211130_142900.thumb.JPG.da457ed43c0f49fa12287c7ba6e35912.JPG

Bra utvalg det der 👍 Flere av de er for tiden lina opp for gjensyn hos meg, feks En Vampyrs bekjennelser, Drive og Speed. 
Tears of the sun er en film jeg ikke har vært obs på, satt den på watchlista nå. The Last King er jeg ikke sikker helt om jeg har sett, men merker av den også. Har sans for Whitaker som skuespiller.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 timer siden):

Bra utvalg det der 👍 Flere av de er for tiden lina opp for gjensyn hos meg, feks En Vampyrs bekjennelser, Drive og Speed. 
Tears of the sun er en film jeg ikke har vært obs på, satt den på watchlista nå. The Last King er jeg ikke sikker helt om jeg har sett, men merker av den også. Har sans for Whitaker som skuespiller.

The Last King er muligens Whitaker's beste rolle noensinne. Genialt skuespill av hovedrollene.

Denne må man se om man ikke har sett.

Tears of the Sun hadde altfor dårlig bilde til at vi orket se den. Virket som det var tatt fra VHS. Tror jeg har sett den før.

Magnolia var genial, tror ikke jeg har sett den før, Xxx var også god underholdning.

De vi har sett foreløpig.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Du får kjøpe deg ny TV og se filmen hjemme.

Den kommer jo ikke på streaming før om en stund såvidt jeg vet, så det er ikke mulig.

Danielzu skrev (4 timer siden):

Kun i Norge spiderman ble utsatt til 14.Januar.  blir umulig å ikke bli spoilet. =/

Skikkelig teit og egentlig ganske grådig synes jeg. De blir å tjene mer enn nok på den uansett. Jeg blir i alle fall å håpe på at den havner på piratsider ganske kjapt for å vente til 14. januar fordi de skal være for grådige orker ikke jeg.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (11 timer siden):

Den kommer jo ikke på streaming før om en stund såvidt jeg vet, så det er ikke mulig.

Skikkelig teit og egentlig ganske grådig synes jeg. De blir å tjene mer enn nok på den uansett. Jeg blir i alle fall å håpe på at den havner på piratsider ganske kjapt for å vente til 14. januar fordi de skal være for grådige orker ikke jeg.

Den kommer nok på streaming ganske fort, og deretter for nedlasting, ihvertfall lenge før den kommer på kino i Norge, så det er idioti å vente med å lansere filmer i land. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 minutter siden):

Den kommer nok på streaming ganske fort, og deretter for nedlasting, ihvertfall lenge før den kommer på kino i Norge, så det er idioti å vente med å lansere filmer i land. 

Hvor tar du det fra? Det er helt usannsynlig at den kommer på streaming før 14. januar. Marvels egne produksjoner som har kommet tett opp har min 45 dager før de kommer på Disney+, men dette er jo i samarbeid med Sony så jeg kan nesten garantere at det tar betraktelig lenger tid enn 45 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (35 minutter siden):

Den kommer nok på streaming ganske fort, og deretter for nedlasting, ihvertfall lenge før den kommer på kino i Norge, så det er idioti å vente med å lansere filmer i land. 

Ingenting som tilsier at den kommer på streaming før 3-6 mnd etter release.

Og det blir umulig å være på Internett i en mnd uten å bli spoilet av enten relaterte YouTube videoer eller avisoverskrifter eller random kommentarer på forum.

Jeg skal feire julen i Sverige så kanskje jeg rekker å se den der da. 🤞

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...