Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

@tjalla

 

 

Det store spørsmålet er jo hvem er skaperne og hvorfor laget de mennesker og sendte dem til jorden, for så å prøve å drepe dem igjen med disse bio våpnene.

Var det ikke meningen å lage menneskene, skjedde det ved en feiltagelse?

Helt i starten av filmen ser vi en av skaperne drepe seg selv med å drikke noe som lignet på de samme organismene som var på planeten. Hvorfor drepe seg selv?

Det virker også som om David visste mer en de andre. Han tar med seg det ene kryptet med organismen de finner og gjør Shaw gravid, men hvorfor gjøre henne gravid?

Siste scenen hvor blekkspruten hopper inn i kroppen på han siste skaperen. Alienen som kom ut, hvem er han, og hvorfor vise oss dette?

Når Weyland ligger inne i alienskipet og holder på å dø så sier han noe til David, ala "There is nothing" og David svarer "I know". Hva mente de?

 

For meg så virket det nesten som om de bygget opp rundt flere spørsmål for så å besvare dem i en oppfølger.

 

 

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste scenen hvor blekkspruten hopper inn i kroppen på han siste skaperen. Alienen som kom ut, hvem er han, og hvorfor vise oss dette?

Når Weyland ligger inne i alienskipet og holder på å dø så sier han noe til David, ala "There is nothing" og David svarer "I know". Hva mente de?

 

For meg så virket det nesten som om de bygget opp rundt flere spørsmål for så å besvare dem i en oppfølger.

 

 

Han viser oss det så vi får sett hvordan den første "alien" ble til, tror ikke det var noe særlig mer hubbabubba en som så :)

 

Lenke til kommentar

Til alle som har sett Prometheus:

 

Hvordan var 3D-opplevelsen? Jeg blir ofte skuffet over dette, vurderer å se den i 2D. Hvordan var den sammenliknet med f.eks Avatar (veldig bra 3D) eller The Avengers (helt unødvendig)?

En ganske så god match egentlig, ikke super-transformers-overdådig-3D-drit men akkurat passe subtil 3D for min del.
Lenke til kommentar

Kan ikke vente med å se Prometheus! Blir såååååå fett! :dribble:

 

Ellers, noen filmer å anbefale? Skal ikke ha noe Inception greier, men noe skikkelig action/skrekk/grøsser elns. En film som ikke er så ny at den er på kino, men noe før dette året selvsagt.

 

Gleder meg også veldig til Men In Black III. Den blir gøy! :green:

Lenke til kommentar

@tjalla

 

 

Det store spørsmålet er jo hvem er skaperne og hvorfor laget de mennesker og sendte dem til jorden, for så å prøve å drepe dem igjen med disse bio våpnene.

Var det ikke meningen å lage menneskene, skjedde det ved en feiltagelse?

Helt i starten av filmen ser vi en av skaperne drepe seg selv med å drikke noe som lignet på de samme organismene som var på planeten. Hvorfor drepe seg selv?

Det virker også som om David visste mer en de andre. Han tar med seg det ene kryptet med organismen de finner og gjør Shaw gravid, men hvorfor gjøre henne gravid?

Siste scenen hvor blekkspruten hopper inn i kroppen på han siste skaperen. Alienen som kom ut, hvem er han, og hvorfor vise oss dette?

Når Weyland ligger inne i alienskipet og holder på å dø så sier han noe til David, ala "There is nothing" og David svarer "I know". Hva mente de?

 

For meg så virket det nesten som om de bygget opp rundt flere spørsmål for så å besvare dem i en oppfølger.

 

 

 

Angående Prometheus:

 

Det at vi så en av skaperne drepe seg med dette "terraform våpenet" forstod jeg slik at skjedde på jorden vår(de terraformet planeten vår), og det var slik starten på vår eksistens var. Altså DNA'et til skaperen ble spredd ut i vannet for å så utvikle seg over tid. Mer om teorien her: http://www.imdb.com/...7&p=1#199898247

 

En teori bare såklart, mens syns det passer. Henger ikke helt på greip, da det skaper noen problemer om det er slik det er, men jeg greier fint å akseptere det.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Du kan prøve Dream House. Var overraskende brukbar.

 

Takker for tipset! Så traileren på IMDb, håper det er litt mer "grøss" enn det som ble vist i traileren.

 

Okay, så nettopp Haywire.

Var ikke så bra film det nei. Sikkert veldig fin film for de som liker jævla ulyder i nesten alle scener! Jeg må bare si at jeg hater ulyder med kling og klang hele tiden. Det var til og med i skyte-scener hvor de hadde dempet all lyd borsett fra "bom-bom" fra pistolene og hadde lagt på utrolig irriterende ulyder som gikk igjen og igjen i andre scener.

 

Var også ganske rotete film generelt. Var mye som man måtte gjette på, hvem som jobbet for hvem osv.

 

Og slutten, aldri sett bråere slutt i mitt hele liv. Kommer det liksom en toer eller hva.

 

Nei, det var ikke mye å skryte av. :closedeyes:

Lenke til kommentar

Til alle som har sett Prometheus:

 

Hvordan var 3D-opplevelsen? Jeg blir ofte skuffet over dette, vurderer å se den i 2D. Hvordan var den sammenliknet med f.eks Avatar (veldig bra 3D) eller The Avengers (helt unødvendig)?

En ganske så god match egentlig, ikke super-transformers-overdådig-3D-drit men akkurat passe subtil 3D for min del.

Blir egentlig bare mer i tvil av dette, jeg synes 3D-filmer børe være enten eller - hva er vitsen med å ha "litt" 3D så man må sitte med briller og myse? Hadde den gått på 2D på en bedre kino i Oslo hadde det ikke vært et vanskelig valg, men nå sliter jeg skikkelig med å bestemme meg.
Lenke til kommentar

Til alle som har sett Prometheus:

 

Hvordan var 3D-opplevelsen? Jeg blir ofte skuffet over dette, vurderer å se den i 2D. Hvordan var den sammenliknet med f.eks Avatar (veldig bra 3D) eller The Avengers (helt unødvendig)?

Einaste gangen eg har gått fra kinoen utan ein kjennsle av vondt i hovudet og der eg faktisk syntes det var greit å betale de få ekstra kronene det kosta. Fantastisk vakker film visuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...