Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Kan noen værsåsnill og fortelle meg om filmen Moon? (2009)

 

Jeg skjønte ikke en dritt av filmen pga. jeg så på engelsk tekst.. kan noen forklare meg hva er det egentlig filmen prøver å fortelle oss og hvorfor er det 2 stk av samme person.. hvordan kom det plutselig 2 person? secret room? osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen værsåsnill og fortelle meg om filmen Moon? (2009)

 

Jeg skjønte ikke en dritt av filmen pga. jeg så på engelsk tekst.. kan noen forklare meg hva er det egentlig filmen prøver å fortelle oss og hvorfor er det 2 stk av samme person.. hvordan kom det plutselig 2 person? secret room? osv.

 

Nå er det en stund siden jeg så den, men sånn som jeg husker

var han det handler om en klone, laget for å fungere en viss tid før han dør. Da tar en ny klone over. Familien hans og alt som skjer med han (før han bli paranoid/gal) er en scenario laget for å gi livet til klonen mening og for at han ikke skal skjønne hva som skjer. På slutten finner han alle de andre klonene og den som skal ta over for han våkner opp.

 

Lenke til kommentar

Kan noen værsåsnill og fortelle meg om filmen Moon? (2009)

 

Jeg skjønte ikke en dritt av filmen pga. jeg så på engelsk tekst.. kan noen forklare meg hva er det egentlig filmen prøver å fortelle oss og hvorfor er det 2 stk av samme person.. hvordan kom det plutselig 2 person? secret room? osv.

 

Om du ikke skjønner Engelsk hvorfor ser du da en film med Engelsk tekst?

 

 

Det er en stund siden jeg har sett den, men jeg mener å huske at det var en klon av ham selv, disse klonene ble byttet ut etterhvert, husker ikke helt om det var fordi at det likksom skulle være ett bytte slik at Klon no 1 skulle føle at han måtte være der så lenge.

 

Endret av Jørgen
Spoiler lagt til.
Lenke til kommentar

Spoiler much?

 

---------------------

 

 

Er det planlagt en ny "Hulk"-film? Så Avengers igår og likte den nye skuespilleren godt!

 

Ja, det skal nok være det nå som Hulk har bytta person (vet ikke 100% om det var hulk, men skal nok være det?).

Og siden Thor 2, Iron Man 3, Captain america 2 osv.. kommer ut i 2013 så tenker jeg hulk kommer kanskje starten av 2014. Avengers kommer ut i 2014/2015

 

men er ikke sikker men har hørt om det

Lenke til kommentar

Kan noen værsåsnill og fortelle meg om filmen Moon? (2009)

 

Hvorfor ikke lese synopsiset på IMDB?

 

Det som ihvertfall skjer (siden de andre ikke utdypet det helt):

 

 

De er kloner, laget for å fungere over en tidsperiode, før de dør "automatisk". Slik sparer selskapet som driver utgraving på månen penger ved at de slipper å trene opp/sende opp nye mennesker hele tiden. Derimot virker det som han første klonen (klone 1) dør i kræsjet, slik at systemet setter inn en ny klone (klone 2). Men klone 1 dør ikke, og blir reddet av klone 2. Etter litt konfrontering finner de ut at de begge er kloner, og planlegger og utfører en plan slik at klone 1 blir sendt tilbake til jorda (via raketten som egentlig skal sende tilbake materie) for å informere verden om kloningen. På den måten ofrer klone 2 seg, for the better good og Jesus.

 

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Fordi jeg verken hadde lest eller sett noe som helst av materialet før jeg under tvil satte filmen på play i spilleren. Syns filmen var helt latterlig bra jeg da ^^

 

Jeg storkoser meg hver gang jeg ser Kick-Ass. Å bli underholdt har en verdi det og, selv om man ikke blir fortalt en like god historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...