Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, takk. jeg tok valget å være elitist. :roll:

 

Er jo ikke det at jeg ikke kan nyte en actionfilm i og for seg, men jeg klarer ikke å engasjere meg hvis det ikke er tilstrekkelig story/karakterer. Og da blir jeg heller ikke tilstrekkelig "underholdt". Noe jeg opplevde med eksempelvis The Avengers.

Lenke til kommentar

Det er jo helt fair det. Nå har jeg ikke sett Avengers enda, så jeg kan ikke utttale meg om den, men det beste eksemplet jeg har er The Expendables, som jeg storkoste meg med. Den har jo både håpløs historie og karakterer, men likefullt synes jeg det var utrolig gøy å se den.

 

På den andre siden er filmer som beveger deg. De finnes det også mange av. :)

Lenke til kommentar
Blade Runner-oppfølger endelig offisiell. Hva tror folk? Selv stiller jeg meg skeptisk som jeg ofte gjør med oppfølgere. Bedre å bli positivt overrasket enn å bli skuffet. Kjenner at troen på Scott avhenger av Prometheus for min del, om den mislykkes har jeg enda mindre tro på Blade Runner-oppfølger, om den faktisk lever opp til forvetningene fra Aliens kan det nok være at jeg blir litt mer positiv til en Blade Runner-oppfølger.
Lenke til kommentar

En oppfølger til "Blade Runner", ja. Hmm. Jeg synes "Blade Runner" står på sine egne ben veldig bra. Jeg liker godt når sci-fi stiller store spørsmål, men misliker når de fortsetter på ideene fra originalfilmen og "ødelegger" de gode spørsmålene. "The Matrix" er et godt eksempel, og jeg mener (som veldig mange andre) at den ikke trengte "The Matrix: Reloaded" og "The Matrix: Revolutions".

 

Får håpe det ikke går den veien for "Blade Runner".

 

 

Likevel ser jeg mye potensiale, så jeg kommer til å holde et øye oppe for denne saken. Skal jeg være ærlig var en indre fan i meg selv i stor glede av denne nyheten.

Lenke til kommentar

Mads Mikkelsen kan få rollen som skurk i Thor 2-filmen. Men jeg vet da pokker hvem hvilken skruk han kan spille. Surtur kanskje?

 

 

Shit! Ting skjer i Marvel. Skurken Firepower(jack taggert) sist sett som medhjelper til The Mandain skal vist få en liten rolle i Iron Man 3. Ashley Hamilton skal vist spille rollen.

Firepower1.jpg

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Surtur er nok en mulighet ja, men jeg er skeptisk på det visuelt. Det vil jo være en annen, stor skurk enn Loki i Thor 2 så. Kanskje jeg vil gå helst for Malekith som også samarbeider med både Surtur og Loki en i tegneseriene. Ser bedre sjanser for å klare Malekith, eller kanskje begge to hvis Surtur brukes mindre. Gleder meg til å se hva Alan Taylor (Game of Thrones) får ut av filmen som regissør av Thor 2.

 

Captain America 2 så er det jo en mulighet at Sharon Carter blir en birolle, siden karakteren i grunn allerede kan ha vært vist fram i første filmen (spilt av The Mentalist-skuespillerinnen Amanda Righetti). Kunne også sett for meg at Winter Solider kommer i Cap 2. Sebastian Stan har jo kontrakt for 6 filmer totalt, men bare dukket opp i en som Bucky.

 

Firepower er enda et hint på at vi vil se The Mandain i en eller annen form spilt av Ben Kingsley. Ikke nødvendigvis som superskurk, men bare en utgave The Mandain som gir oppdrag/bestemmer over kanskje Firepower og Coldblood.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er egentlig synd at Hammer-filmene han er mest berømt for hadde så dårlige scripts etterhvert at han nekta å ha dialog. Han er på skjermen innimellom, men snakker nesten ingenting i de senere filmene. Er mest Peter Cushing (van helsing) det er fokus på. For all del, Cushing er en fantastisk intens skuespiller, men jeg kjørte nå en Hammer-marathon en gang for å se litt klassisk Christopher Lee-action, også er han knapt med i de fleste filmene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...