Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg hørte at The Good, The Bad and The Ugly er den tredje i en triologi. Hvilke filmer er det og må man se på de for å forstå noe av The Good, The Bad and The Ugly?

 

Du kan fint se den, uten å ha sett de to andre. Det er ikke engang egentlig en trilogi. Leone hadde ingen intensjoner om å lage noe annet enn tre separate filmer. Det blir kalt en trilogi, fordi de handler om omtrent det samme, og alle tre har Clint Eastwood i rollen som "the man with no name".

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men jeg har alltid lurt på et spørsmål.. når folk skal lage filmer som f.eks avatar.. lager de alt i anismasjon? f.eks planeten, dyra, dragene de blåe apene osv. er de animasjon som ser virkelig ut eller gjør de alt i virkeligheten? f.eks når chris hemsworth spiler på thor/the avengers hvordan får han hammeren tilbake til han når han kaster den? animasjon

 

 

det samma har jeg lurt på i årevis.. også på filmer som the good and the bad and the ugly der de har brukt bare 1M dollar og klart så mye bra..

 

noen som kan svare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men jeg har alltid lurt på et spørsmål.. når folk skal lage filmer som f.eks avatar.. lager de alt i anismasjon? f.eks planeten, dyra, dragene de blåe apene osv. er de animasjon som ser virkelig ut eller gjør de alt i virkeligheten? f.eks når chris hemsworth spiler på thor/the avengers hvordan får han hammeren tilbake til han når han kaster den? animasjon

 

 

det samma har jeg lurt på i årevis.. også på filmer som the good and the bad and the ugly der de har brukt bare 1M dollar og klart så mye bra..

 

noen som kan svare?

 

 

Ja, det er nesten 50 år siden de lagde den, 1 mill dollar da var mye mer enn det er i dag.

 

Man må bruke konsumprisindeksen for å finne ut hvor mye en mill var i 66 i forhold til i dag.

 

Her har jeg ett eksempel, på en mill Norske kroner:

 

 

1000000 kr. i 1966 tilsvarte 8931506.85 kr. i 2011.

Dette tilsvarer en prisstigning fra 1966 til 2011 på 793.2 prosent.

Lenke til kommentar

Jeg så The Hustler i ettermiddag og det gikk opp for meg hvor godt jeg liker Paul Newman, har lyst til å prioritere flere av hans filmer fremover, men trenger litt hjelp til hvor jeg skal begynne.

 

Sett:

The Hustler

Cool Hand Luke

Butch Cassidy and the Sundance Kid

The Sting:

The Color of Money

The Hudsucker Proxy

Road to Perdition

 

Jeg har hørt Hud skal være bra, er det et bra sted å begynne? Hvilke andre filmer bør jeg sørge for å se for å få med meg de "klassiske" Paul Newman-filmene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...