Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

er den ekkel? :)

Tja...Hvis du er redd for at filmen er ekkel, er det nok ikke filmen for deg. De kaster blant annet en katt inn i et rom fylt med rotter. Det skal sies at det debatteres enda om de virkelig drepte katten foran kamera, men jeg har i alle fall vansker med å skjønne at katten ville overlevd det der.

 

Ingen rykter om at den skal vises på festival/cinematek i Norge? Så lekker ut.

Vet ikke.

 

Fikk lyst til å se Samsara jeg også. Så veldig bra ut.

Hørt om Bakara? Stort sett det samme, på blue-ray. Nydelig.

Regner med han har hørt om den, siden den nevnes i traileren. ;)

 

The Fall er ikke skutt i HD, den er skutt på film.

 

Nemlig. Film i høyoppløselig resolusjon (Forkortet til HD)

Hehe. Den setningen gav vel ikke så mye mening?

 

Uansett. HD gjelder digitale formater. Har du skutt i HD har du brukt et digitalt kamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hehe. Den setningen gav vel ikke så mye mening?

 

Uansett. HD gjelder digitale formater. Har du skutt i HD har du brukt et digitalt kamera.

 

Hva er vitsen med å kverrulere?

Ut i fra samtalen er det klinkende klart at det er snakk om HD film på Blu-Ray.

 

 

-HD betyr høy oppløsning, verken mer eller mindre. Det er blanke likegyldig om kilden er digital eller analog.

 

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å kverrulere?

Ut i fra samtalen er det klinkende klart at det er snakk om HD film på Blu-Ray.

Det var klinkende klart at du skrev at skyting i HD gav et nydelig bilde. Noe jeg synes var en rar påstand med tanke på at konsensusen er at skyting på film er overlegent det digitale alternativet.

Lenke til kommentar

selvfølgelig har den det - les DPI

Jaha? Så hvor mange prikker er det i en 35mm filmrute? Eventuelt...hvor mange prikker er det i synsfeltet ditt?

Det gir ingen mening å snakke om oppløsning eller DPI når det gjelder film. Dette er terminilogi som gjelder digitale medier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Film er ett analogt medium, men nå til dags så blir filmene digialisert og dermed oppnår man pixel resolusjon (og HD oppløsning) fra film, men filmen i seg selv har ikke en definert 'pixel' count siden det lyssensitive materiale er spredd med et ukjent antal krystaller (som blir noe ala pixeler i en digital lys sensor etter det jeg forstår?)

 

Det filmes mange filmer med gammeldags analogt film, men de alle digitaliseres for utgivning og også avspilling i kinosaler (som som regel bruker digitale prosjektorer nå)

Endret av b3ta
Lenke til kommentar

Film har uansett et gitt sampling område det klarer og fange troverdig. Og dermed blir det ikke feil og si det har en oppløsning. Selv om det ikke er i pixler, eller DPI. Med skarpt nok objektiv vil du ende med at filmen ikke er oppløst nok til å "lagre" tilsvarende skarphet.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

10.5.77........Rocky dukker opp på norske kinoer for første gang......."der skulle man ha vøri" !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg bare spør her jeg, føler ikke spørsmålet mitt er stort nok til å kreve nytt emne. Noen som har peiling på hvor jeg kan skaffe det box-settet med flest Pixar filmer i Blu-Ray? Det er filmer jeg virkelig er nødt til å kjøpe, og ikke kan laste ned, fordi jeg må se alt som har med Pixar å gjøre med norsk dub. Av nostalgigrunner : p

Endret av DexterMorgan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare spør her jeg, føler ikke spørsmålet mitt er stort nok til å kreve nytt emne. Noen som har peiling på hvor jeg kan skaffe det box-settet med flest Pixar filmer i Blu-Ray? Det er filmer jeg virkelig er nødt til å kjøpe, og ikke kan laste ned, fordi jeg må se alt som har med Pixar å gjøre med norsk dub. Av nostalgigrunner : p

 

Du tenker på den med kortfilmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...