Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å tweake ff slik at OK-knappen i download-vinduet ikke er inaktiv noen sekunder etter?

 

FF 2.0.0.20

Er ganske sikker på at det går an. Kan prøve å sjekke det opp i løpet av morgendagen. Hvis du er en utålmodig person kan du prøve å søke litt i kunnskapsbasen til mozillazine.org.

 

Tørr jeg spørre om hvorfor du fortsatt bruker Fx 2? :)

Lenke til kommentar
Men oppgrader, da. :p
Jada masa :p

 

Sitter med 305 på en annen maskin. Forresten vet noen om det er mulig å få favoritt-sidebaren i ff305 slik den var (er) i ff2?

 

Jeg syntes denne menyen (trestrukturen) i ff2 var mer orden på, og tar mindre plass. Mulig jeg roter, men i ff3 så er det et par mapper til der som jeg ikke tror jeg får bruk for. Bl.a har favorittene mine en tendens til å dukke opp 2 steder etter import.

Lenke til kommentar
Jada masa :p

 

Sitter med 305 på en annen maskin. Forresten vet noen om det er mulig å få favoritt-sidebaren i ff305 slik den var (er) i ff2?

 

Jeg syntes denne menyen (trestrukturen) i ff2 var mer orden på, og tar mindre plass. Mulig jeg roter, men i ff3 så er det et par mapper til der som jeg ikke tror jeg får bruk for. Bl.a har favorittene mine en tendens til å dukke opp 2 steder etter import.

Gidder du laste opp skjermskudd for å illustrere? Har ikke brukt Fx 2 siden Mai så er litt vanskelig å visualisere hva du mener. :p

Lenke til kommentar
Det er jo ikke alle brukernavn og passord som FF tilbyr seg og huske. har noen passord inn på skola som den ikke vil huske som er kopliserte med tall og store/små bokstaver. er det en ADDon eller noen anne tjeg kan bruke for og tvinge FF til og huske?

 

Jeg bruker Sxipper som add-on til å huske alle mine passord. Husker alt i de aller fleste webformer. Alt fra brukernavn og passord til hotmail, til fulle adresse skjemaer som skal fylles ut. Add-on'n er veldig enkel i bruk.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4865

Lenke til kommentar
Jada masa :p

 

Sitter med 305 på en annen maskin. Forresten vet noen om det er mulig å få favoritt-sidebaren i ff305 slik den var (er) i ff2?

 

Jeg syntes denne menyen (trestrukturen) i ff2 var mer orden på, og tar mindre plass. Mulig jeg roter, men i ff3 så er det et par mapper til der som jeg ikke tror jeg får bruk for. Bl.a har favorittene mine en tendens til å dukke opp 2 steder etter import.

Gidder du laste opp skjermskudd for å illustrere? Har ikke brukt Fx 2 siden Mai så er litt vanskelig å visualisere hva du mener. :p

Desverre så gikk det litt rått for seg da jeg installerte FF3, så FF2 er nå borte. I ff2 så var det ikke kategorier for "bookmarks menu" og "unsorted bookmarks".

Jeg vil ha mappene i favorittene (snakker om sidebaren nå) i roten, ikke under bookmarks menu, for det opptar mye verdifull plass på skjermen.

Og så har øynene mine vent seg til de små pluss-tegnene til venstre for mappene som viser at de inneholder undermapper og bokmerker - mest for å skille mapper fra enkeltbokmerker.

 

 

Så er det en ting til som irriterer ved bruk av ff305. Like etter oppstart av programmet så driver ff å skriver/leser masse fra disken, slik at de første 10 sekundene så går ff svæært treeiigt. Men så blir den ferdig med å rote rundt i disken - og oppe å kjøre igjen.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Sxipper som add-on til å huske alle mine passord. Husker alt i de aller fleste webformer. Alt fra brukernavn og passord til hotmail, til fulle adresse skjemaer som skal fylles ut. Add-on'n er veldig enkel i bruk.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4865

 

jeg prøvde den der fordi jeg mangler en formfiller, men forms blir ikke fylt ut?!

jeg har lagt inn informasjon osv, men det kommer ikke opp noe når jeg starter å fylle ut skjemaer. funker det bare på engelske skjemaer?!

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er stadig slik at firefox 3.0.5 ofte noen sekunder etter oppstart av programmet (gjerne når det er en stund siden FF kjørte sist) fører til masse masse disk-aktivitet, og da tar det gjerne 10-20 sekunder hvor FF ikke responderer i det hele tatt. Det er forøvrig kun på denne ene maskinen at dette skjer, og jeg skjønner ikke hvorfor. Har prøvd å slette profilmappa (nullstille innstillingene, utvidelser og alt) uten at det hjalp noe.

 

En annen ting som jeg fant ut nå som er svært irriterende er en uønsket oppførsel av bookmark sidebar. Når jeg har lange lister nedover med RSS feeds og skal lukke en "mappe/nettsted" så åpnes ofte samtidig en annen "mappe" som ligger litt høyere opp i listen. Dette virker som en trykke/klikke-bug.

Lenke til kommentar

3.0.6 er siste versjon nå, men ikke noen problemer du har nevnt som har blitt nevnt fixet...

 

Jeg hadde det slik før jeg formaterte pcn sist, da hadde jeg et par rss-feeds...

Når har jeg ikke noe problem med disklesing og treig oppstart, nå har jeg ingen rss-feeds..

 

Men 95% sjans for at dette er tilfeldig... Men du kan jo prøve å kutte ut rss-feedene..

(et godt alternativ er å legge de på en nettside, så får du full oversikt på den nettsiden.(www.igoogle.com foreksempel))

Endret av Tore
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, det var visst ikke Spyware Terminator som var årsaken likevel.

 

Da må jeg nesten gi opp, for jeg kan ikke se at det skal finnes noen forklaring på hvorfor forefox av og til fører til unormal høy diskaktivitet.

 

Nå nettopp da jeg satt å surfet på forumet så begynte FF å rote i disken. Dette på gikk en 10-20 sekunder (ff fryser mens denne diskaktiviteten pågår) før jeg "fikk lov" til å surfe videre.

 

Nå skal det sies at jeg har et relativt stort antall rss-feeds i favorittene (et sted mellom 30 og 50), men samtidig synkroniserer jeg profilmappa mellom to fysiske maskiner, og på den andre maskinen så forekommer ikke dette problemet. Og det tyder jo på at det ikke er noe galt med innstillingene i FF.

 

Forøvrig så er én forskjell som jeg kommer på i farta at på denne maskinen hvor problemet er, så sitter jeg bak en proxy, en PH-server (tror jeg - det er iallefall en HP-logo på siden som jeg må logge på for å få tilgang til nettet).

Men igjen har jeg problemer med å tro at denne proxyen er årsaken til problemet. Jeg bruker jo FF og opera en del om hverandre alt etter hva jeg skal gjøre på nettet og jeg har så langt ikke opplevd tilsvarende i Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...