Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare hos meg Firefox har blitt ustabilt i det siste.?

 

Har deaktivert alle utvidelser og slettet de jeg ikke trenger..

Likevel kommer det opp (svarer ikke) i toplinjen og hele greia stopper...

Noen ganger kommer det igang igjen, noen ganger stopper hele windows opp, reboot...

 

3år med Firefox å første gang jeg har ustabilitet...

Kan være PC'n også så klart... :p

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha noe annet, Foxmarks funker jo som en drøm?

Jeg har mistet halvparten av bokmerkene mine etter første opplasting til Foxmarks...

 

De ligger på Foxmarks server, men blir ikke lagt tilbake når jeg tvinger lokal overskriving fra server, med riktig profil...

Derimot blir de jeg har lagt inn på nytt lokal, fjernet...

 

TILLEGG

Installerte nå Crome og importerte bokmerkene fra firefox, det viser seg bokmerkene er der, bare at de ikke vises.....

I firefox så vises 6 bokmerker på bokmerkeverktøylinjen, mens resten ca.15 er bare borte/usynlig....

WTF.......

Endret av Tore
Lenke til kommentar

har alltid hatt et irriterende problem med Firefox! Det som er problemet er at når jeg skal se på noen filmer på internett (streame) så stopper filmen etter 5 sek eller no og det er ikke lyd på filmen, selvom hele er ferdig streamet skjer dette. også er det noen ganger den spiller hele men uten lyd. Så kan jeg åpne samme film i IE og der kjører den knirke fritt! Er ikke alltid den ikke klare kjøre filmen ordentlig men ofte. Dette er alt fra youtube, osv. noen som har noen tips? har prøvd og avinstaller firefox og formatere datan, det hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Formatere pc-en var vel litt overkill. Det er nok et problem med flash, ikke direkte knyttet til Firefox. Fjern alt av av flash i legg til/fjern programmer i kontrollpanelet. Rensk for grundighetens skyld opp med CCleaner, restart pc-en og installer flash på nytt fra adobe.com (siste versjon er 10.ettellerannet). Sjekk for sikkerhetsskyld at du ikke kan se på videoer når du har fjernet flash (du vil få en melding om at flash mangler fra youtube) før du går videre, det vil være et tegn på at du fjernet riktig versjon. :)

Lenke til kommentar
Hver gang jeg f. eks laster en eller annen fil (et bilde) så skal firefox scanna filen etter virus. Kan man slå dette av? Det er ganske irriterende faktisk..

 

I about:config ligger det en string som heter

browser.download.manager.scanWhenDone

 

Sett denne til FALSE, så vil ikke FF kjøre antivirus den har lastet ned filen.

 

Les mer her.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er blitt spurt om før, men jeg prøver likevel. Det eneste som virkelig har irritert meg med mozilla er at det download vinduet dukker opp hver gang jeg laster ned ei fil. Er det noe mulighet for å få denne til å dukke opp som en ny fane? Litt lei av å krysse vekk det vinduet hver gang ei fil blir lasta ned.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...