Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen ass. Måtte jo bli et ukrainsk lag. Lang reisevei. 

 

EDIT: Zorya Luhansk er noe av det verste vi kunne trekke. Luhansk ligger helt øst i Ukraina, og er en del av krigssonen hvor det foregår kamper (byen er ikke under kontroll av myndighetene). Ble sist registrert bombing for to timer siden... Vil tro da at kampene flyttes vekk fra Luhansk til et tryggere sted.

 

EDIT 2: På grunn av krigen vil Zoryas kamper bli spilt i Zaporizhia, som ligger rett vest for krigssonen. Fortsatt en lang (og helt sikkert kronglete) reisevei.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det der med lang reisevei er så jævlig provoserende lesning. I andre idretter er slike turer endel av hverdagen, som i russisk og nordamerikansk idrett, hvor det også spilles dobbelt så mange kamper. Aldri lest noe syting der, annet enn fra late europeere. Det koster kroppen ganske lite med den luksus-reisen disse gutta får med eget fly og what not, men i fotball er det en stor greie å syte over slike småting UANSETT. Det samme med kampprogrammet i jula. Putt en sokk i det!  Som spiller hadde jeg elsket å reise på tur til nye land og steder i alle fall. Er ikke som om det er 10t på fly og 5t i buss samme dag som det er kamp.

Måtte sies. Var ikke nebbing mot Sniken ovenfor, bare en generell rant.

 

Fin gruppe. Bryr meg ikke hvordan vi gjør det, men ålreit at vi ikke møter uber-bøss når vi først skal spella. Kamper mot Fener og Feyenoord er klassiske matcher. Tar slike over Midtjylland osv hver dag i uka. Tar litt av glansen fra gode pretasjoner når man møter skrap, som Memphis mot nevnte dansker i fjor. Betydde liksom ingenting når det var mot tippeligamotstand.

 

Deilig med helg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=wyalmOJkONQ&feature=youtu.be

 

Pre-match intervju med Mourinho for de som måtte være interessert.

 

Liker at han sier det er positivt med en vanskelig trekning for laget, da målet for fremtiden uansett er CL fotball. Han bekreftet også at Pereira går på lån til Granada den kommende sesongen. En spiller jeg har hatt store forhåpninger til, men som garantert ikke ville fått noe spilletid denne sesongen hos oss. Så veldig glad for at han nå lånes bort ett år!

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i mye St Louis Blues, og disse spillerne skal tåle det meste, men det tærer jo litt på kropp og sinn å reise. Merker det selv hvis jeg må reise mye/langt i jobb for eksempel.

 

Mindre treningstid er selvfølgelig en av grunnene, en annen er hvordan reisen i seg selv er lagt opp. Kan ofte bli en del venting og logistiske utfordringer i enkelte land.

 

Disse gutta konkurrerer på det absolutt høyeste nivået, så småting er viktig. Quote fra Herrera før trekningen:

 

– Ærlig talt vil jeg ha de nærmest mulige motstanderne. Når du reiser på lange turer, så blir du noen ganger trøttere. Jeg tror det er noen klubber fra Kasakhstan, Russland og Ukraina, og jeg tror det er de som er lengst unna.

Lenke til kommentar

Reising er reising, og man skal ikke kimse av det. Særlig ikke når det krysser mer enn en time tidsforskjell (som så og si alle vest-europeiske land er, sammenlignet med UK).

 

Jeg reiser mye i jobb, og merker det selv - selv om jeg ikke har i nærheten så mye "convenience" som United-gruppa sikkert har på sine reiser - at det tar på å skulle farte rundt, bli skiplet i rutinene og samtidig prestere.

Lenke til kommentar

Jeg reiser også mye i jobben, og klart man blir sliten av det. Men at det er en faktor for Man Utd i dette tilfelle kan jeg ikke skjønne. De legger det inn slik at det blir minst mulig slitsomt for spillergruppa, det er ikke så hokuspokus og endre et par timer i tidsforskjell heller, det er noe de fleste klarer. Som nevnt over her, se på USA hvor de spiller flere kamper i uka på tvers av tidsforskjeller, f.eks Hockey eller Baseball for ikke å snakke om Golf, der du presterer helt alene - hver eneste helg omtrent. At United må en svipptur til Øst-Europa er ikke-sak :)

Lenke til kommentar

På tide med en spillerbørs (player stock exchange).

 

De Gea - 6

 

Valencia - 6

Bailly - 7

Blind - 7

Shaw - 6

 

Fellaini - 6

Pogba - 6

Rooney - 6

 

Mata - 6

Zlatan - 5

Martial - 5

 

Kunne gitt Blind 10 ettersom han var plettfri, men får være grenser så lenge han ikke hadde en dritt å gjøre. Rashford og Mkhitaryan var egentlig våre to beste angripere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...