Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem skal i så fall ut?

 

Han sa dette i starten av August: "I normally like to work with 20 players plus the 3 GKs... but at the same time we have the Europa League... I have made the decision to be with 23 plus three goalkeepers". Den troppen vil etter pre season, og kampene vi har sett hittil 99% sikkert se slik ut:

 

GK (3): DDG, Romero, Johnstone
RB (2): Valencia, Darmain
LB (2): Shaw, Rojo
CB (4): Smalling, Jones, Bailly, Blind
CM (6): Carrick, Schneiderlin, Herrera, Fellaini, TFM, Pogba
LW (3): Martial, Memphis, Young
CAM (2): Rooney, Mata
RW (2): Mkhitaryan, Lingard
ST (2): Zlatan, Rashford
 
(Altså ingen ut,  annet enn de som alt er bekreftet. Med mindre du regner med CBJ som det går rykter om er på vei til å lånes bort til Wolves).
Endret av blured
Lenke til kommentar

Slutten av transfervinduet er en sjarm i seg selv, men har dere tenkt på hvor jævlig deilig det er å ikke måtte sitte og bite tenner og håpe på at vi klarer å hente noen som kan forsterke oss gjennom hele vinduet og til siste minutt? Og da mener jeg faktisk siste minutt.

Føles fantastisk å se at laget var forberedt til første serierunde istedenfor å måtte se hvilke spillere vi fortsatt mangler. Det var sånn med Moyes og LvG, men med Mourinho så har klubben vært ekstremt målrettet og gjort jobben innen sesongstart, og det med spillere fra absolutt øverste hylle (Thanks, Ed).

Var sånn med Chelsea også.

Faen så glad jeg er for at vi ansatte mannen.

Det virker også som at han har endret seg litt, han er ikke så aggressiv i personligheten og respekterer klubben på alle mulige måter (ikke overraskende med tanke på at han har gjort det de seneste årene). Var mye snakk om at han ikke liker å bruke yngre spillere, men han har sagt at han ikke klarer å vente til september pga. alle cup-kampene slik at han kan gi flere spillere spilletid.

Så har vi Mata-greiene som han har håndtert eksemplarisk. Først trodde pessimistene at Mata var rett ut, deretter at det dobbeltbytte mot Leicester bare var for å håne Mata foran familien. Men han har startet begge de to siste kampene, og av det vi har sett på skjermen så har JM opptrådt bra og vært veldig ydmyk mot ham.

 

Jose Mourinho doesn't fuck around. Er ikke noe "It's a process"-kødd nå lenger. Denne gangen er ikke lyset i enden av tunnelen bare en lampe.

Lenke til kommentar

Virker jo som om vi er veldig hyppe på Fonte. Det tror jeg er lurt. Pdd har vi Bailly, Blind, Smalling og Jones og kanskje vi kan ta med Rojo også. Etter sigende er ikke Jm noe fan av hverken Jones eller Rojo. I jones sitt tilfelle så må man jo regne med at han tilbringer 30+ kamper ute med skade uansett. Rojo er vel uansett mer LB enn CB. Så da er det i realiteten Bailly, Blind og Smalling igjen. Det er litt tynt. 1 skade da, så har vi ingen sikkerhetsmargin, og vi vet alle at Smalling kan være skadeutsatt. Så tror det er meget lurt å hente inn en stopper til. 

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe problem med det. Ja, vi skal satse på talenter, men det beste er å ha god dekning av etablerte spillere, også kan vi krydre med unge spillere, og gi de ro til å utvikle seg. Jeg vil nødig at vi skal ende i en situasjon hvor Fosu må spille fast i store deler av sesongen pga skader. Han er bare 18, og bør matches mye mer forsiktig enn det. 

Lenke til kommentar

Mest skadede spillere (siste 3 årene):

  1. Luke Shaw - 426 dager
  2. Phil Jones - 334 dager
  3. Marcos Rojo - 291 dager
  4. Michael Carrick - 283 dager
  5. Valencia - 157 dager

Minst skadede spillere (siste 3 årene):

  1. Romero - 20 dager
  2. De Gea - 33 dager
  3. Darmian - 36 dager
  4. Memphis - 43 dager
  5. Martial - 46 dager

Litt "interessant" at to av de spillerne med mest skader, skal fungere som backup på CB for oss...

Lenke til kommentar

Jeg så aldri Blacket i Celtic, men han viste stort potensial i United, før han ble sendt til Celtic. Om han har falt gjennom der, er det selvsagt synd. Jeg har sansen for Phil Jones, men jeg skjønner godt om Mourinho innser at han ikke kan bygge et forsvar med en spiller som er ute halve sesongen, flere sesonger på rad, med skader. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...