Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Om en tjener bra eller mindre bra bør ikke ha noe å si på hvordan en ansatt blir behandlet i bedriften han jobber for. Veldig spesielt å mene noe slikt synes jeg. Hvorfor skal en behandle fotballspillere dårlig basert på om de tjener bra eller ikke?

 

Det kan sammenlignes med sjefer for bedrifter som får en liten sluttpakke når de de må ta hatten og gå. Har Bastian blitt behandlet dårlig? Noe som tyder på det? Foruten om en vag passiv-aggressiv tweet der det sto "No respect", som forøvrig kan bety mye rart. Dette er godt voksne folk som må takle harde avgjørelser. 

 

Alle i fotballverdenen vet hvor fort det kan snu og du går fra å være årest 'hit' til å bli sendt avgårde til en ukjent liga (dog med en god slump penger). Det er ikke dermed sagt at det er respektløst. 

 

Om JM har vært frekk mot Bastian så fortjener han en unnskyldning, men her virker det som det er media som lager fem høns av ei fjær og å drive å gjøre noen til syndebukk eller å gi "støtte" til noen som om de skulle kjempet mot kreft blir litt mye. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skulle han blitt behandlet annerledes for at det skulle vært "med respekt" da? Det er selvfølgelig endel detaljer som kan spille inn. Hvordan ble han fortalt det? Og kunne kanskje United vurdert å kjøpe han ut av kontrakten? Men det er Woodward sitt ansvar, ikke Mourinho'.

 

Uansett må Mourinho få stå fritt til å velge hvem som er endel av laget og treningene hans eller ei, så lenge det er basert på objektive/sportslige argumenter. Det seg være Schweini, Rooney, Fellaini, Mata, ect.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker om av de mestvinnende tyskerne som fins. En person som er profesjonell fra a til å, og som spiller for en klubb han setter stor pris på.

 

Schweinsteiger er kanskje ikke god nok siden han aldri kommer seg i form før en skade slår til, men han har en mentalitet og en "vinnerskalle" som kun Zlatan og Rooney har ellers i troppen. Han er, uten at jeg har snakket med han selv, en spiller som kan være med å motivere og skape positive holdninger gjennom sin profesjonelle atferd. Kaptein i en årrekke på landslag og den beste tyske fotballklubben de siste tiårene.

 

Schweinsteiger fortjener å trene de siste 20 treningene med seniorene og spillerne han har begynt å skape personlige bånd med før han blir solgt.

 

Jeg er helt enig i at Mourinho skal få velge slike ting selv, men hvorfor en slik spiller må springe med b-spillerne forstår jeg ikke og jeg syns det vitner om litt mangel på respekt. Gi mannen en hyggelig avskjed takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg at det er en tøff behandling av Schweinsteiger. Å plutselig måtte spille sammen med tenåringer for en av verdens største midtbanespillere gjennom tidene, må føles respektløs fra han sin side. Og det å kjøpe han ut / frigjøre han, eller la han spille for førstelaget i noen uker til ville helt klart vært en bedre behandling av han.

 

Sett fra Mourinho sitt perspektiv: Helt nytt lag, med en totalt forskjellig spillestil fra det han ønsker. Kort preseason. Fire nye signeringer. Mange spillere ikke tilbake fra EM før sent. Men likevel en forventning om at det skal presteres fra dag en. Å redusere førstelaget til så få spillere som mulig (mer effektive treninger, større påvirkningskraft over hver enkelt spiller, færre spillere å knytte bånd til, ect) er da det viktigste grepet han kan gjøre.

 

Men spesielt for klubbens renommé ville det vært bedre om han fikk trene ut tiden med førstelaget. Det er nå andre gangen på rundt ett år at vi gjør dette med en svært anerkjent og erfaren spiller, og det sender ikke akkurat ut de beste signalene.

Lenke til kommentar

Det kan hende at han kan gi litt innsikt, motivasjon og litt kunnskap til de andre, men det har de egne trenere til i tillegg til Zlatan/Rooney/Carrick/Gamlingene. 

Hvorfor skal han sløse tiden han har på å få en kjemi i laget på å trene med en spiller som ikke skal være med i laget i det hele tatt? JM har nok veid fordelene mot bakdelene og funnet ut at å ikke la Bastian få trene med førstelaget er nyttig nok. 

Er ikke så lenge siden det skjedde sist med Valdés. Shit happens. Det hadde vært rosenrødt og fint å la han trene med førstelaget, men det er ikke så ille som folk skal ha det til nå.

Lenke til kommentar

Jo, det handler om en grunnleggende tro på respekt mot mennesker, ansatte, sjefer o.l. Nå kan ikke jeg si at Mourinho har gjort noe slemt mot Schweinsteiger, for det vet jeg ikke, jeg sier bare at jeg syns han burde fått være lamme barmen de siste 20 treningene før han blir solgt eller løst fra sin kontrakt. Respekt er viktig, uansett og overalt. 

Lenke til kommentar

Jo, det handler om en grunnleggende tro på respekt mot mennesker, ansatte, sjefer o.l. Nå kan ikke jeg si at Mourinho har gjort noe slemt mot Schweinsteiger, for det vet jeg ikke, jeg sier bare at jeg syns han burde fått være lamme barmen de siste 20 treningene før han blir solgt eller løst fra sin kontrakt. Respekt er viktig, uansett og overalt.

Morsomt å høre dette fra deg å andre når dere fint kan dømme noen nord og ned hvis de ikke presterer eller gjør noe dumt. Mye respekt ute og går i kamptrådene?

 

Poenget er at saken er blåst ut av proporsjoner og folk gir overdreven støtte til Bastian bare fordi han er lett å like.

 

Hadde det samme skjedd med Costa eller Suarez så hadde saken vært helt annerledes.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å klage på Rooney når han ikke presterer, eller Mata, eller Depay, eller Rooney, eller Blind. Det at det skjer i kampens hete er jo enda et godt argument for at det blir litt ekstra vås. Man blir oppgitt, trist eller forbanna - så kan man i ettertid reflektere litt over det som skjedde og hente ut relevant data, noe som kan føre til en mer nyansert og konstruktiv kritikk.  

 

Jeg gjentar til jeg spyr! Jeg vet ikke om Mourinho har vært frekk eller slem, eller behandlet Schweinsteiger uten respekt! Jeg vet ikke! Men jeg syns at mannen har opparbeidet seg en slik status at han burde fått være lamme de andre i sin siste måned i klubben. Dette er basert på hvilket monster av en fotballerspiller han har vært. Han er en legende, selv om han ikke er det for oss. 

Lenke til kommentar

Morsomt å høre dette fra deg å andre når dere fint kan dømme noen nord og ned hvis de ikke presterer eller gjør noe dumt. Mye respekt ute og går i kamptrådene?

 

[...]

 Kamptråd er kamptråd. De er nok ofte mer preget av frustrasjon og impulsivitet enn nyanserte tanker og fornuftige meninger. Man kan kke ta det som blir skrevet i kamptrådene for god fisk.

 

Har ingen problemer med å klage på Rooney når han ikke presterer, eller Mata, eller Depay, eller Rooney, eller Blind. 

 

[...]

:ph34r:

Lenke til kommentar

Hva er det som har blitt gjort så dårlig mot basti? Fordi han har blitt utelukke fra troppen og ned på reserve laget? Har klopp behandla balo som en dritt fordi han ble sendt til reserve laget? Jeg fatter ikke hvorfor det er så mye om basti, men at klopp gjør det samme med balo er greit.

Schweinsteiger er en tysk legende. Balotelli er en drittsekk. Nå digger jeg Balotelli, men hans uteliv og seriøsitet er ikke heelt i samme liga som Bastian sin. Bastian er 100% profesjonell. Balotelli nyter livet. Dette trenger ikke å ha noe å si, men det er hvertfall en fundamental forskjell

Lenke til kommentar

Hadde det vært mot slutten av forrige sesong kunne jeg vært mer enig i at det er kjipt. Men her er det et nytt lag med ny trener i innkjøringsfase. Man kan ikke trene hele tiden, og hvert minutt er en ressurs. Å trene med Schweini blir da å trene på noe de ikke skal gjøre, og det er lite hensiktsmessig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...