Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste en statistikk på United.no i dag som er meget positiv, oppsiktsvekkende og litt trist samtidig. Den handlet om påvirkningen Pogba har hatt på Man Utd i kampene han har spilt. Det er enormt positiv lesning og hvis han fortsetter slik som dette har vi en av verdens beste midtbanespillere i klubben igjen for mange mange år.

 

Det jeg bet meg merke i var "Driblinger, snitt per kamp". Den viser altså at Pogba i gjennomsnitt har 7,5 hver kamp, tall som er meget gode for en sentral midtbanespiller. Det som er litt trist da, er hvordan resten av akkurat denne statistikken ser ut. Andremannen på lista har halvparten av Pogba, og tredjemannen har halvparten av andremannen igjen. Det er tydelivis ikke mange som kan / forsøker å drible i klubben.

- Pogba 7,5

- Valencia (!!!) 4

- Rooney 2

 

Nå har vi Martial som har vært AV denne sesongen, men vi vet jo at han plutselig finner formen igjen. I tillegg har vi Mkhitaryan som også er en enormt kreativ spiller. Forhåpentligvis så holder det med disse, men jeg bet meg bare merke i hvor lite spillerne våre utforderer. 

Lenke til kommentar

Aller mest har det nok med spillestil og enkeltspilleres form å gjøre, f.eks. Martial som du nevner. Mye henger nok igjen fra Van Gaal hvor spillerne ikke skulle utfordre, men heller være tålmodige og spille en sikker pasning. Vi har gode driblere i Martial, Miki, Rashford, Lingard og Memphis i stallen så den statistikken tror jeg kommer til å bedres. 

Lenke til kommentar

----------------De Gea----------------

Valencia----Bailly-Blind-----Shaw

-------Schneiderlin--Pogba---------

Mkhitaryan-----Zlatan--------Martial

-----------------Rashford--------------

 

 

Hadde kjørt pikk over alt og alle. Går ikke ann å forsvare seg mot den farta på topp, glem det. Få ut Rooney og inn med Rashford, så blir alt så jævlig mye bedre. Gleder meg så latterlig mye til vi får se en lignende oppstilling, evt med tre på midten for å få mest ut av Pog. Da kommer vi aldri til å se oss tilbake. Ensålenge handler det om å skrape sammen poeng med Rooney som 10er. Fellaini på midten og Zlatan lengst fremme, med Mata på kanten hjelper heller ikke mht farta i laget.

 

Deilig at vi har spillermaterialet som trengs på bøkene i alle fall. En Griezmann neste sommer så mener jeg vi bør utfordre i CL også.

Endret av St Louis Blues
Lenke til kommentar

Mou skal visst være interessert i å hente Griezmann neste sommer. ja takk sier nå jeg. 

 

Hah, det er bare til å drømme. Griezmann vil ikke vekk fra Athletico. Hvorfor gidde å spile for et lag i England? De eneste som er bedre enn Athletico Madrid i Champions league er Spanske lag og Bayern München.

 

Om Griezmann forlater Athletico er Bayern et langt mer sannsynlig lag, eller PSG (i hjemlandet). Hvis han i det hele tatt gidder å flytte fra MADRID, vil det nok ikke bli for lille Manchester, nord i England, med mindre han liker små byer med masse regn. OM han i det hele tatt flytter til England vil nok London og Arsenal med Wenger som manager være mye mer realistisk.

 

Men enig, om han går til Manchester vil nok ManU være en mer sannsynlig klubb enn ManC.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Få ut Rooney og inn med Rashford, så blir alt så jævlig mye bedre.

 

Enig. Selg Rooney. Først da vil Manchester ha en sjangs til å bli et vinnerlag igjen.

 

Rooney holder ManU tilbake fra å nå sitt virkelige potensial. Bale hadde passet bra for United.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hvis han i det hele tatt gidder å flytte fra MADRID, vil det nok ikke bli for lille Manchester, nord i England, med mindre han liker små byer med masse regn. OM han i det hele tatt flytter til England vil nok London og Arsenal med Wenger som manager være mye mer realistisk.

 

 

Tullete. Fotballspillere bryr seg om mer enn bylivet  - som det attpåtil heller ikke får utprøvd noe særlig grunnet restriksjoner i laget. Skulle det vært som du sier er det rart at Zlatan og Pogba kommer. Tror Premier League frister, og tror ikke Chelsea og Arsenal nødvendigvis frister toppspillere mer enn Manchester United.

Lenke til kommentar

 

Hvis han i det hele tatt gidder å flytte fra MADRID, vil det nok ikke bli for lille Manchester, nord i England, med mindre han liker små byer med masse regn. OM han i det hele tatt flytter til England vil nok London og Arsenal med Wenger som manager være mye mer realistisk.

 

 

Tullete. Fotballspillere bryr seg om mer enn bylivet  - som det attpåtil heller ikke får utprøvd noe særlig grunnet restriksjoner i laget. Skulle det vært som du sier er det rart at Zlatan og Pogba kommer. Tror Premier League frister, og tror ikke Chelsea og Arsenal nødvendigvis frister toppspillere mer enn Manchester United.

 

 

Tja. Hadde jeg vært fotballspiller hadde jeg nok valgt Barcelona over andre klubber, fordi byen og livet rundt fotballen er mye mer fristende enn det er i f.eks Manchester, Liverpool eller Dortmund. Både München, London, Paris og Madrid stiller foran de lokasjonene når det kommer til hvor det er attraktivt å spille. Manchester United og City er selvsagt attraktive klubber på mange andre måter, spesielt United. Velger man kun for pengene velger man heller Chelsea og City enn United, Spurs, Arsenal osv.

 

Jeg tviler på fotballspillere KUN velger basert på penger, ei heller kun basert på klubb og penger. HVOR de blir boende er nok en del av vurderingen. Barcelona er verdens mest attraktive klubb fordi de både har klubben, penger, lokasjon og historie. Det er ingen klubber som kan måle seg med Barcelona. Madrid har penger, historie og klubb, men er ikke en førsteklasses lokasjon. PSG har lokasjon, penger, men ikke virkelig klubben og historien. United har penger, historie og klubb, men ikke lokasjon. City har penger og klubb, men ikke lokasjon eller historien. Londonklubbene har lokasjon, de fleste har penger, mange har klubben og flere har historie.

 

Ofte velger jo spillere klubber basert på hvem som kan vinne Champions League også. Og der er United langt unna for øyeblikket. Da er det faktisk mer attraktivt å spille for Athletico Madrid. Madrid scorer også høyere på lokasjon enn Manchester, selv om Manchester har mer penger enn Athletico. Manchester etter Barcelona er nok den klubben med tradisjoner og historie som er mest atteraktiv, selv før Real Madrid, selv om de har meritter i Europa.

 

Naboen City er kjøpeklubb, som også trekker toppspillere fordi de har mulighet til å vinne både Premier League og Champions League.

 

Arsenal er attraktivt for Franske spillere, med den mest meritterte Franske manageren, og en levende managerlegende. En klubb med både penger, god lokasjon og som har mulighet til å vinne Premier League og gjøre det bra i Champions League.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...