Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet på en server med minst trafikk igår bare for å sjekke. Aldri sett noe lignende i et MMO før. Startområdet hadde spillere tett i tett OVERALT. Var som en maurtue. Siden man må ha first hit for å få resultat av et kill så var det faktisk helt umulig å gjøre noe quester.

Tror Blizzard nok engang har lansert på riktig tidspunkt. Mange som går å venter på nytt MMO så er nok mange som har hoppet på dette i stedet. Med tanke på aktivitet så tror jeg Blizzard nok engang gnir seg i hendene med penger.

Lenke til kommentar

Kan jo ikke si noe annet enn at det er en genistrek av Blizzard. Herre min hatt så mange nye abbonenter de får. Men har de tenkt å opppdatere classic med TBC exp etterhvert? Eller forblir det uten expansions? Håper det siste :)

Foreløpig er planen bare Classic men de ville se på hva spillerne ønsket når spillet har vært ute en god stund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det beste hadde vel kanskje vært om man kan kopiere Classic karakteren sin over til TBC server.

 

Men som sagt, veien videre er ikke satt, nå skal Classic først igjennom 6 faser(?).

Lenke til kommentar

Var nesten fjollete så moro det var å spille god, gammal WoW igjen. 

Plutselig forsvant 4 timer og jeg var ikke kommet lengre enn level 8. 

 

Er spent på å se åssen det her har gått om en måneds tid når abonnementet til alle som har "subba for en måned for å sjekke det ut" går ut. Og enda mer spent på å se åssen ståa er om si 6 måneder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo ikke si noe annet enn at det er en genistrek av Blizzard. Herre min hatt så mange nye abbonenter de får. Men har de tenkt å opppdatere classic med TBC exp etterhvert? Eller forblir det uten expansions? Håper det siste :)

Det blir TBC, og jeg vil også tro at Wotlk vil komme en gang. Vanilla+ er heller ikke noe de utelukker, men det vil alltid være vanilla servere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Crap hadde håpet dem hadde fikset det nå. Får begynne å køe før jeg drar på jobb så ting er på stell til jeg er hjem :o

Alt de har gjort er å tydeliggjør mer hva som er en medium og full server.

 

Men får håpe de gjør noe, for dette er ikke holdbart, og folk kommer til å gi opp av helt feil grunner.

Lenke til kommentar

Startet i vanilla selv, og har ingen intensjoner om å spille Classic.

Spillet var rett og slett for tungvint, og det vanilla gjorde rett for meg, vil de aldri greie å gjenskape med mindre jeg får amnesi rett før Classic blir sluppet.

Ikke at jeg har veldig tro på at et 12-13 år gammel spill er det første jeg hadde spilt etter det uansett.

 

 

Jeg kommer aldri til å spille det med mindre man kan kjøpe seg en level 60 karakter. Har ikke tid til å levle opp fra level 1. Min første karakter brukte 16 dager /played på å nå maks level.

 

Jeg synes spillet kun er morsomt på maks level.

 

 

Når det er snakk om Classic her, så tenker jeg for meg selv at det kommer til å bli kult.

Og jeg kommer til å spille det (for moro skyld) hvis Classic sub og Retail sub er en og samme ting.

Jeg har ingen planer om å betale dobbel sub bare for å kunne spille Classic, ved mindre Classic sub blir 3 Euro for de som allerede har retail sub.

 

Når det er sagt, så vil nok også min deltakelse i Classic avhenge av hvor bra BfA sin nye "War mode" blir.

Jeg spiller ikke WoW for å pushe progress i Raids, eller rating i Arena. Det har jeg rett og slett ikke tid til, pluss at jeg har ingen interesse av at spilltiden min pr uke blir som en ekstra jobb (les; må logge på for å gjøre X, for å kunne fortsette med Y neste uke osv). Jeg spiller WoW for MMORPG aspektet av det. Horde vs Alliance. Krige og herje rundt. Samt farme rep, grinde mats til kule craftables (noe Legion manglet sårt).

 

Så hvis "War mode" gjenoppliver World PvP i retail, og Blizzard faktisk holder ord med å arrangere World PvP events, med rewards og andre godsaker. Og at det tilbakevendende Conquest point-systemet med farming av PvP gear faktisk blir som det alltid har vært, og at professions blir en ting igjen, så kan det tenkes at min tid i Classic blir begrenset til når man legger av tid til å kose seg med Vanilla.

 

For jeg er enig med det folk sier om at Vanilla var upraktisk, bakvendt og trassig. Det var kjekt, men for sin tid. Sammenlignet med dagens WoW, så faller Vanilla litt kort etter min smak. Ikke når det gjelder feeling eller content, men når det kommer til kontroller, key-bindings, macros og den generelle "quality of life-feelingen". Jeg har ingen planer om å stresse ræva av meg for å tvinge meg gjennom Classic hvis BfA blir det Blizzard sier det kommer til å bli.

 

Jeg gleder meg til Classic, men jeg gleder meg mer til BfA!

 

- B

 

 

Tror nok mange også overvurderer den faktiske etterspørselen. Mange sammenligner med spillertallet på private servere. Men så må man jo huske at private servere jo tross alt er gratis å spille på i 99% av tilfellene. Jeg tar det nærmest for gitt at WoW: Classic blir et servervalg i eksisterende launcher og at du må ha helt vanlige abonnement for å kunne spille på det og da tror jeg en stor del av privatserverspillerne forsvinner bare der. Mye av det Blizzard sikkert håper på er at dette vil få endel av disse spillerne til å re-abonnere for å prøve WoW: Classic og at er veien over til WoW: BfA når de først har et aktivt abonnement osv veldig kort.

 

 

hehe helt sant, har dessverre ikke trua på det i det hele tatt, hva er det folk ønsker? Farme dungs som har en liten sjangs til å droppe fire resistance gear til Molten Core progress på ny..? Vil du Virkelig bruke ca10+min dra helt til Ashenwale for å signe opp til en WSG bg?

 

Jaja, mange som var skeptisk til Classic WoW :laugh:  Godt å se at flere endret mening. Mange av dere tok feil, etterspørselen har vært alt annet en liten. Alle servere hvor det står "FULL" er det kø på.

b2ofkmg1z2j31.png

 

 

Originally posted by Blizzard

 

 

With a hotfix to WoW Classic a few moments ago, we’ve changed how the realm population labels work in order to display realm populations in a more meaningful way.

 

How it worked before this hotfix

 

As we explained here, the system previously calculated the population labels by comparing all realms to the most-populated realm. This could result in a very crowded realm (with a lengthy queue) showing up as “Medium”, since it was being compared to the realm that had the highest population and a potentially massive queue.

 

How population labels work now

 

This system now measures each realm against a realm’s absolute capacity. Medium indicates a healthy total population on a realm – well in excess of what we considered Full in a 2006 – with room for more players to log-in. You’ll now see a High label if the realm is close to having a queue, and a Full label if the realm currently has a queue.

 

We will continue to monitor this system closely and take further steps if necessary.

 

Thank you very much!

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaja, mange som var skeptisk til Classic WoW :laugh: Godt å se at flere endret mening. Mange av dere tok feil, etterspørselen har vært alt annet en liten. Alle servere hvor det står "FULL" er det kø på.

b2ofkmg1z2j31.png

 

 

Forsatt skeptisk, som jeg skrev for en side og 2 tilbake, så ble jeg heller litt nysgjerrig pga. alt dette styret. Og i stedet for å være nysgjerrig så valgte jeg å bruke de få kronene for å få avkrefte eller bekrefte om dette er et spill for meg.

 

Så langt har jeg jo knapt fått spilt, så har ikke fått sjans til å gjøre meg opp en mening. At jeg nå holder på å gi opp rett etter level 6 er faktisk langt verre enn jeg hadde trodd, selv om årsaken er en annen enn det jeg forventet.

 

Og forøvrig snakket jeg kun for meg selv om hvorfor jeg ikke hadde tro på at dette var et spill for meg, aldri om dette var dømt til å feile fra dag 1 på alles vegne.

 

Det har iallefall vært relativt tydelig siden alpha at dette kom til å bli en suksess.

 

(Og når jeg sier relativt tydelig, så virker det til og med ut som Blizzard er overrasket over pågangen).

 

Ganske smålig å klippe gamle innlegg ut av kontekst og bruke det for å fronte en eller annen tullete agenda om hvem som er de største idiotene, forstår ikke hva du eller andre tjener på det.

Lenke til kommentar

1 dag 12 timer Played, og bare lvl 25..

Har løpt rundt en del og utforsket og sånt + at jeg gjør profession 

Flere i guilden som er rundt 30 og flere på serveren som er 40+

 

Tenkte å døgne, men har funnet ut at jeg trenger pauser og da kan jeg likeså sove om natten og våkne tidlig og logge på uten kø

 

 

Håper inderlig at Blizzard kommer med nye servere for TBC og ikke ødelegger Classic

Med gratis kopiering for lvl 60 karakterer (De får det til på test servere..)

Lenke til kommentar

Hadde min første erfaring med å feile å samle blomst siden Wrath, hadde kappløp med en annen fyr og jeg kom frem først.

Før jeg hadde feiret ferdig for meg selv, kom beskjeden om at jeg ikke klarte å fullføre sankingen og den andre fyren knabbet blomstene jeg skulle ha. Lenge siden jeg har bannet så høyt på grunn av et spill, grytidlig på morgenen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...