Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skurupu må ha ny signatur: Fear and Loathing in Vanilla :lol:

 

Er spent på hvordan det blir å rive sammen en gruppe på 40stk i et 15 år gammelt spill igjen, etter nostalgibølgen har passert. Håper det holder, men frykter at casuals vil lide mens mer hardcore vil klare å holde seg mer samla.

Lenke til kommentar

Vi vurderer å porte laget til Horde etter 13 år for the Alliance.

 

Alliance har for svake racials, spesielt i PvP og tanken på bølgen av idioter som tror de skal raide med retribution spec på paladin er noe man vil styre klar av. Det er også noen teorier om et mer voksent og seriøst klientell å rekruttere fra på horde, men det vil vise seg.

 

Kommer til å savne utsendet på min human mage, den eneste kvinne jeg noen gang har elsket, men forhåpentligvis går det seg til. Kommer til å Savne Stormwind City og Duskwood, men forhåpentlivis er det levelig i Undercity.

 

 

 

vs

 

 

Ikke et lett valg å ta og selv om det føles feil å gå for det røde laget, så kan det bli riktig i en større sammenheng.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Kommer sannsynligvis til å starte med en warlock, men sliter litt med å velge professions - blir enten tailoring + enchanting, eller alchemy + herbalism. Jeg lener noe mot førstnevnte da jeg kommer til å spille på pvp-server, og jeg ser for meg det kan bli kamp om ingrediensene på serveren.

 

Har ikke bestemt meg for faction enda, kommer sannsynligvis til å velge det venner kommer til å spille som. Har spilt begge tidligere, men har mest erfaring med Horde. Noen fordeler og ulemper med racials, men de utgjør ikke de store forskjellene, iallfall i PvE.

Lenke til kommentar

Undercity er den verste byen, tett etterfulgt av Darnassus 

Ironforge er på en klar første plass, Stormwind og Orgrimmar på delt andreplass

Thunderbluff på tredje, mest på grunn av at en må ta heis for å komme seg opp/ned/ut

 

Men, om jeg skal spille Horde så blir det Tauren, da det er den eneste Horde rasen jeg liker, selfølgelig som druid...

For Alliance så blir det Gnome Warlock

90% sikker på at det blir Alliance

Lenke til kommentar

Etter 12 år some Horde blir det nok Alliance denne gangen, ikke fordi jeg vil, men fordi de fleste av vennene mine vil spille alli.. For meg er Horde high fantasy og Alliance er low fantasy, altså mye kjedeligere å spille som alliance. Men men, demokratiet styrer.

Endret av Skosåle
Lenke til kommentar

Håper spillet varer i noen år

Jeg har ikke tenkt å spille noe annet det neste århundre  (akkurat nå ihvertfall, for hvem vet hvor fort jeg blir lei)

 

Må vel begynne å kontakte "venner" og finne ut hvilken siden jeg skal spille

Har noen på Facebook, og flere på Battle.net

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Jo, lol. Kan ikke spille uten bank-alt.

 

På dag én kommer jeg til å lage en karakter jeg bare løper til byen med, og som står forran AH som level 1.

Ja, akkurat hva jeg poengterte :)

 

Kommer selv til å ha flere, med forskjellige proffesions, mulig jeg levler dem opp til 20, eller 35 med tiden. 

 

Jeg tror noe av mentaliteten spillerne har i retail kommer til å smitte over til classic.

Hvor DPS meteret og ilvl er alt, og du får iallefall ingen invite til dungeon med lav raider.io score.

 

Vel, med to unger, så betyr tid og effektivitet alt for meg, hvis det er den mentaliteten du sikter til, så er jeg skyldig  :tease:

Endret av Abellen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vel, med to unger, så betyr tid og effektivitet alt for meg, hvis det er den mentaliteten du sikter til, så er jeg skyldig  :tease:

Vel, hele vanilla opplevelsen er jo ineffektiv / ting tar tid.

Lenke til kommentar

Riktig måte: Stå på, bli ferdig, slapp av.

Feil måte: Slapp av, aldri bli ferdig.

 

Det som krever mye tid i WoW er om man skal ranke PvP til Rank 12, 13 og 14.

 

Når det gjelder raiding så svarer det seg ikke å være casual i WoW og man ender opp med å bruke mer tid på å få til mindre.

 

Det er ikke behov for å spille fra morgen til kveld under hele spillets varighet. Det som det er behov for er å jobbe inn to uker fri for starten av hver fase (6 faser totalt). Man trenger ikke ta fri en gang, men i det minste ha ledig mellom 18-00 onsdag, torsdag, søndag, mandag og tirsdag et par uker etter ny fase. Ved lansering er det selvsagt lurt å spille så mye som mulig og ha blått pre raid gear klart i løpet av et par uker kontra å bruke 3-4 måneder på å levle og som smått begynne å få pre raid gear når andre er ferdige med BWL.

 

Hvis man raider 5-6 kvelder i uke 1 vil man behøve færre kvelder i uke to og tre etter hvert som ferdighetene øker, laget blir mer samspilt og man får mer utstyr. Etter noen uker så greier man alt raidinnholdet som er ute i løpet av én raidkveld. Så har man raid 1 kveld i uka helt til neste fase. Så står man på igjen et par uker og går tilbake til 1 kveld i uka.

 

Folk som feks raider 2-3 kvelder i uka kontinuerlig blir å bruke 2-3 kvelder i uka på å få ned deler av content, selv langt ute i fasen, mens de smarte farmer alt content med 1 kveld i uka store deler av fasen.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ingen uklarheter.

 

https://classic.wowhead.com/guides/classic-pvp-system-overview

 

Ikke er det spesielt hardcore heller, bare om man skal kombinere det med raiding. Jeg vet om en som jobbet på skip og var borte i uker av gangen og som greide å komme opp forbi rank 12. Da bør det ikke være noe problem for folk som går hjemme og fiser.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...