Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig måte: Stå på, bli ferdig, slapp av.

Feil måte: Slapp av, aldri bli ferdig.

 

Det som krever mye tid i WoW er om man skal ranke PvP til Rank 12, 13 og 14.

 

Når det gjelder raiding så svarer det seg ikke å være casual i WoW og man ender opp med å bruke mer tid på å få til mindre.

 

Det er ikke behov for å spille fra morgen til kveld under hele spillets varighet. Det som det er behov for er å jobbe inn to uker fri for starten av hver fase (6 faser totalt). Man trenger ikke ta fri en gang, men i det minste ha ledig mellom 18-00 onsdag, torsdag, søndag, mandag og tirsdag et par uker etter ny fase. Ved lansering er det selvsagt lurt å spille så mye som mulig og ha blått pre raid gear klart i løpet av et par uker kontra å bruke 3-4 måneder på å levle og som smått begynne å få pre raid gear når andre er ferdige med BWL.

 

Hvis man raider 5-6 kvelder i uke 1 vil man behøve færre kvelder i uke to og tre etter hvert som ferdighetene øker, laget blir mer samspilt og man får mer utstyr. Etter noen uker så greier man alt raidinnholdet som er ute i løpet av én raidkveld. Så har man raid 1 kveld i uka helt til neste fase. Så står man på igjen et par uker og går tilbake til 1 kveld i uka.

 

Folk som feks raider 2-3 kvelder i uka kontinuerlig blir å bruke 2-3 kvelder i uka på å få ned deler av content, selv langt ute i fasen, mens de smarte farmer alt content med 1 kveld i uka store deler av fasen.

+1, godt sagt. Gode guilds spiller mye, mye mindre enn hva folk ser ut til å tru. Med unntak av World First guilds i dagens Retail. BFA er latterlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Til dere som spiller begge; hva er per dags dato best av WoW eller FFXIV? Hørt ekstremt gode ting om Shadowbringers, men har alltid likt verdenen i WoW veldig godt.

Aldri spilt FFXIV, og spiller ikke WoW heller for tiden, men for å gi deg noe respons.

 

Personlig har jeg aldri forstått meg på Final Fantasy universet, og derfor har det aldri interessert meg.

Om universet interesser deg, hvorfor ikke gi det et forsøk? Ser de har gratis trial tilgjengelig.

Med det sagt, så har ikke akkurat BFA vært høyder heller. 

 

Sett noe på ESO?

Lenke til kommentar

Aldri spilt FFXIV, og spiller ikke WoW heller for tiden, men for å gi deg noe respons.

 

Personlig har jeg aldri forstått meg på Final Fantasy universet, og derfor har det aldri interessert meg.

Om universet interesser deg, hvorfor ikke gi det et forsøk? Ser de har gratis trial tilgjengelig.

Med det sagt, så har ikke akkurat BFA vært høyder heller. 

 

Sett noe på ESO?

 

 

Har spilt FFXIV ganske omfattende over en periode, men stoppet før Stormblood. Det jeg spilte av det var veldig bra, spesielt dungeons er virkelig godt laget. Men er litt enig med deg, det er liksom litt vanskelig å forstå verden og hvordan den fungerer.

 

ESO har jeg også spilt en del. Men i likhet med FFXIV har jeg kun spilt det på konsoll. Liker i grunn mye av det de også gjør, men ytelsen på spillet ødelegger hele opplevelsen for meg. Det er bemerkelsesverdig hvor mye bedre FFXIV kjører på en PS4 Pro enn ESO, spesielt siden FFXIV i mine øyne også er langt bedre rent grafisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har spilt FFXIV ganske omfattende over en periode, men stoppet før Stormblood. Det jeg spilte av det var veldig bra, spesielt dungeons er virkelig godt laget. Men er litt enig med deg, det er liksom litt vanskelig å forstå verden og hvordan den fungerer.

 

ESO har jeg også spilt en del. Men i likhet med FFXIV har jeg kun spilt det på konsoll. Liker i grunn mye av det de også gjør, men ytelsen på spillet ødelegger hele opplevelsen for meg. Det er bemerkelsesverdig hvor mye bedre FFXIV kjører på en PS4 Pro enn ESO, spesielt siden FFXIV i mine øyne også er langt bedre rent grafisk.

Tja, du vurderer jo WoW på PC, så kanskje vurdere ESO på PC og ikke konsoll i stedet?

Lenke til kommentar

Tja, du vurderer jo WoW på PC, så kanskje vurdere ESO på PC og ikke konsoll i stedet?

Nja. Ytelsesmessig krever jo ESO betraktelig mer enn WOW. Men har lasted ned FFXIV til PS4 nå. Får se om jeg klarer å komme inn i det igjen. Er gjort en del store endringer på klassene merker jeg. Men har sett litt video fra blant annet den første dungeon i Shadowbringers, og det ser jo rett og slett helt fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Problemet stammer jo ene og alene av at det er 15 år siden Vanilla og veldig mange har lekt seg på private servere i mellomtiden. Skal godt gjøres å huske hvordan ting var i Vanilla, spesielt da de fleste som spilte Vanilla tross alt spilte hvertfall The Burning Crusade og Wrath of the Lich King før de eventuelt hoppet av så det å sitte å huske akkurat hvordan det var i Vanilla, kontra Burning Crusade og Wrath of the Lich King nå så lang tid etterpå er jo nærmest umulig.

 

Mange har jo også lekt seg på diverse private servere og etterhvert blitt vant til det som leveres der og det viser seg vel nå i ettertid at selv de mest populære og "beste" private serverne ikke har vært helt i nærheten av en helt troverdig vanilla opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...