Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Feil. Det tilføyer akkurat samme eventyret nå også. Kanskje ikke for deg, men det tror jeg er din egen feil. Visste du at Explorer's League i Ironforge har et historisk museum fult av ting fra old-tiden? Vi snakker Titans, opprinnelse av dverger og troggs, som henger sammen med discen du finner i Uldaman, og en haug av bøker angående orcene sin invasjon. Alt dette kan du lese in-game. Du finner mer i Eastvale Loggin Camp, og over hele verden. Jeg visste om noen av disse, men jeg har funnet en hel haug flere, til tross for at jeg har spilt spillet av og på i 13 år. Etter min mening er det som uten tvil har ødelagt WoW mest, at Blizzard har gitt etter for de som mener at noe bare er "tungvint". Men det er ikke et problem å løse. Det er bedre slik.

Hva har "bortgjemt" lore som som helst med argumentet mitt å gjør?

Og la oss si det hadde noe som helst med det å gjøre, det er 15 år gammel lore som har blitt gjort stadig lettere å få tilgjengelig via andre medium, for å ikke snakke om alle de gangene man alt har spilt igjennom det.

Lore for meg er kanskje det minst interessante delen av Classic.

 

Og jeg sa aldri at disse "tungvinte oppgavene" aldri har tilføyd WoW noe som helst, jeg sa vel nesten det motsatte.

Det jeg sa var at det ikke tilføyde meg noe 2019, når det er null mysterier. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt classic en gang og det var når det kom. Det holder egentlig for min del.

 

Men de kunne jo blandet classic og retail. Folk ser jo ut til å elske all grindingen i classic, så hvorfor ikke hive på en masse dailies som en må gjøre en million ganger for å få en reward som egentlig ikke gjør noe fra eller til. Bare sånn for å ha noe å kaste bort tiden på for de som ikke er i en raiding guild.

 

Har WoW blitt simplere og mindre tidkrevende? Helt klart. Har WoW blitt mer inkluderende og gitt flere muligheter til de som ikke raider? Helt klart.

Var WoW bedre før? Nja… Både og. Var du ikke i en raiding guild i vanilla, så var det fuck all å gjøre egentlig. Ikke så mye som et eneste kjedelige world quest.

 

Jeg syns det er litt artig at folk klager på grindingen for våpen oppgradering i Legion og Azerite i BFA, men ønsker grinding velkommen i classic. Ikke rart Blizzard blir litt forvirret.

 

Syns de to konseptene i Legion og BFA er gode, bare at implementasjonen kunne vært litt bedre.

 

Det beste resultatet i fremtidig expansion ville kanskje vært å blande classic med retail?

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ytterst få er så alt for overbegeistret av den ekstreme grinden som er i Vanilla/Classic. Men det er jo alle de tingene som tvinger spillet til å være en langt mer sosial opplevelse med langt sterkere følelse av community som gjør det til et helt annerledes og spør du meg et langt bedre spill.

 

Retail/Live har flere, dypere og bedre mekaniker. Langt raskere og mer involvert kampsystem osv osv... Men det føles ikke som et MMO i det hele tatt. Du har absolutt null behov for å kommunisere med andre spillere med mindre du virkelig vil og det gjør at nesten ingen gidder det. Du åpner Looking For, får deg en gruppe på rekordtid, gjør dungeon/RAID uten å egentlig si et ord også drar alle i hver sin retning. Trenger du å gjøre noe i open world som du ikke klarer solo eller som du bare vil at skal gå raskere? Da åpner du igjen Looking For Group og finner en gruppe eller starter en gruppe og vips teleporteres du til en shard og du har en full gruppe med spillere, eller vips poppet det opp spillere rundt deg. Trenger du noe som per nå ikke er oppe på din shard? Bare søk etter relevant gruppe og du får tatt den med en gang...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

I Legion og BFA har noen av grindingene tilsynelatende aldri hatt noen ende, og for å kompensere for det, så får de som faktisk gidder å grinde, mikroskopisk fordeler.

I Classic føler jeg iallefall at det meste har et meningsfullt sluttpunkt.

 

Starten av Legion syns jeg var bra, man fikk noe interessant fra hver eneste AP level og 3 virkelig inn-virkningsfulle traits, og så rota de det helt til med Concordance og utover.

I BFA har det for min del vært helt på bærtur, grinde AP for å unlocke de samme traitsa om og om igjen? Nei takk du.

Mulig det nye systemet som kom med 8.2 er mer interessant, men har ikke testet det ut selv.

 

Så helt sammenlignbart er det ikke. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Hva har "bortgjemt" lore som som helst med argumentet mitt å gjør?

Og la oss si det hadde noe som helst med det å gjøre, det er 15 år gammel lore som har blitt gjort stadig lettere å få tilgjengelig via andre medium, for å ikke snakke om alle de gangene man alt har spilt igjennom det.

Lore for meg er kanskje det minst interessante delen av Classic.

 

Og jeg sa aldri at disse "tungvinte oppgavene" aldri har tilføyd WoW noe som helst, jeg sa vel nesten det motsatte.

Det jeg sa var at det ikke tilføyde meg noe 2019, når det er null mysterier. 

 

Det har noe å gjøre med argumentet ditt, fordi hele argumentet ditt var at det ikke er et "eventyr" å reise fra A til B lengre, nå i 2019. Men det er det, grunnet easter-eggs som er krydret hele veien, som også er full i mysterier i 2019. Det er noe helt annet å finne denne loren in-game enn å se den på youtube, eller lese fra en wiki-side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det har noe å gjøre med argumentet ditt, fordi hele argumentet ditt var at det ikke er et "eventyr" å reise fra A til B lengre, nå i 2019. Men det er det, grunnet easter-eggs som er krydret hele veien, som også er full i mysterier i 2019. Det er noe helt annet å finne denne loren in-game enn å se den på youtube, eller lese fra en wiki-side.

Vel, jeg syns ikke å finne snipper av lore ingame er noe særlig interessant, spesielt om jeg må aktivt ut å lete etter den.

Det er nok ikke noe jeg er alene om, det å være mer opptatt av gameplay.

 

Jeg foretrekker historiene samlet i en enkelt grensesnitt, om det er på nett i eller en bok.

Blir litt som å finne komme over side 329 i Harry Potter mens man lufter bikkja den ene dagen, og side 119 dagen etter.

Begge sidene forteller deg noe, men ingen av dem forklarer hverandre og i det store bilde(hele boken) gir det veldig lite mening.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt classic en gang og det var når det kom. Det holder egentlig for min del.

 

Men de kunne jo blandet classic og retail. Folk ser jo ut til å elske all grindingen i classic, så hvorfor ikke hive på en masse dailies som en må gjøre en million ganger for å få en reward som egentlig ikke gjør noe fra eller til. Bare sånn for å ha noe å kaste bort tiden på for de som ikke er i en raiding guild.

 

 

De prøve masse dailies i Pandaria og det var ingen suksess

Jeg sluttet å spille WoW i midten av Pandaria på grunn av at det var for mye dailies en måtte gjøre

 

Jeg liker oppdrag, men ikke de samme hver dag

Lenke til kommentar

Merker jeg nå er rimelig glad for at jeg aldri slang meg på hype train.

 

Det jeg VIRKELIG savner med wow var den følelsen jeg fikk da jeg første gang spilte det. Før jeg fant ut om thotbot, addons, guider og faenskap. Da jeg og brodern sosa rundt og havna på steder vi var underlevlet til, men på død og liv skulle komme frem til neste flight point, samt utforske verden.

 

Den følelsen kan man dessverre aldri få igjen uansett hvor likt det er. Til det trenger man en tidsmaskin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angrer litt på at jeg begynte med Classic

Det er jo WoW med maks på 60

Eneste nye jeg har å se fram til er å raide AQ40 og Naxx, for alt det andre har jeg gjort

 

Spellcleave ødela litt av opplevelen, da dette er noe de skulle ha funnet ut i beta

Mange som er 60 eller i nærheten som aldri ville ha vært det uten spellcleave eller meleecleave 

Dermed også vanskeligere å få seg gruppe for de som ikke spiller mages eller warriors og det er det fortsatt fordi de nå driver med 5 man spellcleave (1 tank + healer og 3 mages, eller 4 mages + 1 healer)

Lenke til kommentar

De som bryr seg om sånt er vell MINST level 40 på dette tidspunktet. Er det virkelig fremdeles et problem? Hvilke dungeons er det du egentlig prøver å finne gruppe til?

 

Og det er vell ikke for sent å rulle en ny karakter? Ingen guild utenfor toppguildene forventer at du er 60 før jul. Spillet har bare vært ute i én uke.

 

Jeg har ikke dungeon-farmet i det hele tatt, bare questet natulig. Ikke fulgt noen guides eller noe som helst, og jeg er level 43. (Tok meg fri fra jobb tir-fre forrige uke.) Det tar egentlig ikke så veldig lang tid.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Legion og BFA er kjedelig. Største turn off er å måtte levle opp i de spillene, masse kjedelig cinematics, tvungen prologue (BFA sin var helt lik Legion...) Det gir ingen god følelse av å gjøre de lineære questene, de er kjempe enkle, og du sitter der og føler at du kaster bort tid.

 

Når jeg startet med Classic, er det moro fra første stund. Nye spells hver andre level, du jubler når du looter din første bag, så får du talents, så kan du begynne med dungeons. I Legion og BFA det eneste du gjør er å jage itemlvl, og dailies stresser meg. Du straffes får å ikke spille daglig, og du straffes dersom du har en dag med mye tid. Det ender med at man føler seg tvunget til å logge på hver dag, og det er bare stress.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Legion og BFA det eneste du gjør er å jage itemlvl, og dailies stresser meg. Du straffes får å ikke spille daglig, og du straffes dersom du har en dag med mye tid. Det ender med at man føler seg tvunget til å logge på hver dag, og det er bare stress.

 

Det er jo fordi du ønsker et spesielt mål. Det er spillestilen din. Jeg spiller retail når jeg vil. Gjør hva jeg vil - PVP/PVE/Raid/Mythic uten å føle på noe press eller stress.

 

Men det er klart.... Skal du hevde deg og kun fokusere på progresjon, kan det fort bli som du beskriver.

 

Snakkes om 4-6 uker ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...