Gå til innhold

Svenske tilstander på vei til Norge


Anbefalte innlegg

anomys skrev (18 minutter siden):

Dette er vel et resultat etter regjeringene fikset problemer ned trangboddhet, utenforståskap dårlig råd etc.

Uansett hvor mye penger de får hjelper det ikke fordi de sender til biletter og forbruk i hjemlandet. 

Somalierne utnytter systemet til fulle, og de er mestere i å spille stokk dumme når fakta skal på bordet.  bare å kikke litt lenger opp på sida. 

 

 

_R2D2_ skrev (33 minutter siden):

At Somaliske kvinner med 5 barn får 1 million i året er faen meg sykt, unnskyld språkbruken.

Min kone har null utdannelse her i norge,men... hun har lært seg språket temmelig godt, fått seg jobb på egenhånd og tjener en tredjedel av hva disse Somalierne får.

Altså, jeg har jobbet i over 20 år og tjener ca halvparten.

Kanskje det er derfor jeg ser disse Somaliske kvinnene spasere rundt i slipperser og iPhone tilsynelatende uten den minste bekymring?

For jobb er de færreste i.

Ja vi har nok slitt økonomisk endel av oss på boligmarkedet og i barns oppvekst.  Det irritere meg at de bare kan sette haugevis av unger til verden uten tanke for at det koster attpå til skal de bo  der det er som dyrest. 

Hvems skyld det er de får så mye penger er lite relevant i saken når Norge ikke tar seg råd til andre nødvendigheter innenlands enn å ordne opp i innvandrer rot. 

Vi vet fra før at integrering koster nok og det virker ikke

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

09:24 

DN: Svensk politi lekker til kriminelle gjengar

 

Kriminelle gjengar i Sverige rekrutterer tilsette i politiet for å lekke hemmeleg informasjon og varsle om aksjonar, skriv Dagens Nyheter.

Sidan 2018 har det kome 514 meldingar om tilsette i politiet som skal ha samarbeidd med gjengane, ifølge ei gransking avisa har gjort.

Fleire av sakene har ført til fellande dom, og minst 30 polititilsette har anten blitt tvungne til å slutte eller sagt opp sjølve.

– Dette er farleg for demokratiet. Folk risikerer å miste trua på samfunnet, seier avdelingssjef Martin Valfridsson i spesialeininga til det svenske politiet til avisa.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (16 minutter siden):

Hvis Finland og Polen ikke tvinges av EU til å ha mangfold, hvorfor tvinges vi? 

Jeg mistenker at EU ikke er hele årsaken, men at norske politikere ikke gjør det de kan.

Politikerne  vet hvor de kan sanke stemmer. 

Norsk politikk, Nett på sak | Stemmer fra muslimske innvandrere kan gjøre Jonas Gahr Støre til statsminister (nettavisen.no)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sitat


  • Arbeiderpartiets Tonje Brenna og Hadia Tajik vil ta tilbake tryggheten på norske gater ved å bekjempe gjengkriminalitet.
  • Sentrale punkter inkluderer strengere straffer, beslaglegging av gjengenes eiendeler, flere politiansatte og bedre samarbeid mellom politi og andre aktører.
  • De vil følge Danmarks eksempel ved å oppheve taushetsplikten mellom offentlige etater for å bedre informasjonsdeling om unge i risikosonen.
Sitat

De fikk klare råd fra politifolkene. Mer ressurser og politi i gatene.

https://www.vg.no/nyheter/i/zA5WLw/brenna-og-tajik-vi-skal-brekke-ryggen-paa-gjengene

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (14 minutter siden):

I flere tiår har man visst hvordan det vil bli.

sverige har slitt i mange år med konsekvensene av innvandringen, ja vi med.

Likevel starter de ikke å rydde opp før det er for seint. Innvandrer gjengene har overtaket. 

I sverige regner de med det er 70 0000 som er tilknyttet gjenger, men man ser nok bare toppen av isfjellet der også

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (3 minutter siden):

I flere tiår har man visst hvordan det vil bli.

sverige har slitt i mange år med konsekvensene av innvandringen, ja vi med.

Likevel starter de ikke å rydde opp før det er for seint. Innvandrer gjengene har overtaket. 

I sverige regner de med det er 70 0000 som er tilknyttet gjenger, men man ser nok bare toppen av isfjellet der også

Å ikke få svenske tilstander i Norge er noe politikerne er veldig opptatt av. Nå får vi først se hvordan det går med nye tiltak mot den negative utviklingen.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (10 minutter siden):

Å ikke få svenske tilstander i Norge er noe politikerne er veldig opptatt av. Nå får vi først se hvordan det går med nye tiltak mot den negative utviklingen.

Vi har alt de svenske kriminelle gjengene i norge. Politikerne har vert for stolte til å gi høyresiden rett

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Polen

Polen har betydelig mye større problemer med organisert kriminalitet enn Norge og Sverige -- og ironisk nok så er de et av landene som sørger for at organisert kriminalitet i Sverige lønner seg, da de produserer syntetisk narkotika og står for risikoen for smuglingen inn i landet, slik at svensker bare trenger å selge.

https://ocindex.net/country/poland
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen hemmelighet at Polen har organisert kriminalitet. Jeg er glad jeg ikke er en båtmotor.

Hvert land burde ha grensekontroll, så kan man filtrere hvilke kriminelle og stoffer som slipper inn og hvilke båtmotorer og biler som slipper ut. Etter hvert som EU inkluderer flere og flere land, burde man revurdere hvilke man vil ha åpne grenser til. Er det så stort problem å vise passet sitt? Rumenske og bulgarske tiggerne på gatehjørnet ser ut til å ha god tid til å stå i kø på grensen i noen minutter.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (43 minutter siden):

Er det så stort problem å vise passet sitt?

Det er 64 grenseoverganger mellom Norge og Sverige, jeg vet ikke hvor mange passeringer, men det er nok noen millioner i året, de aller fleste personbiler og buss, om det er et stort problem med dagens ordning vet jeg ikke, men jeg tror nok det blir en større belastning som vil gå utover innsatsen mot organisert kriminalitet om man heller skal bruke ressursene på og sjekke passet til hver eneste svenske og nordmann som passerer grensa hver dag, jeg vet ikke hvor stort et problem det blir at alle må vise pass, men det vil nok kanskje gå utover den viktigere grensekontrollen med dagens bemanning. Som sagt jeg er ikke så godt informert, men jeg tror det kan bli et problem om passkontroll blir en prioritet, ikke minst når 99 % av tilfellene er det helt unødvendig. 

Grensa mot moskovia burde være en prioritet. 

https://www.toll.no/contentassets/ecaf5c908cc94db79daa5f89364d14de/paagrensen-2-2017_oppslag1.pdf

21,6 millioner inn til Norge hvert år i personbil og buss, 11.3 millioner via fly, 2,9 millioner via ferje. Tydeligvis 2017 tall. 

 

Endret av skaftetryne32
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (51 minutter siden):

Polen har betydelig mye større problemer med organisert kriminalitet enn Norge og Sverige -- og ironisk nok så er de et av landene som sørger for at organisert kriminalitet i Sverige lønner seg, da de produserer syntetisk narkotika og står for risikoen for smuglingen inn i landet, slik at svensker bare trenger å selge.

https://ocindex.net/country/poland
 

De fleste land nedover europa og ØE har mer organisert kriminalitet enn norge og sverige. Vi trenger ikke lene oss tilbake og vente på at det skal bli verre enn i sør lenger sør/øst?

Skandinavia er et populært mål også for den organiserte kriminaliteten pga mye penger. selv staten er  lette å lure.  Og de kriminelle har infiltrert i de statlige organer mye også. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker egentlig mer og mer at en helt avgjørende medvirkende årsak til utfordringene i både Sverige og Norge er manglende vilje fra den innfødte befolkningen til å integrere seg i det nye "multikulturelle" samfunnet. En ting er at en i for liten grad stilte krav til de som kom eller krevde større grad av integrering i det norske samfunnet, men jeg tror en vel så stor utfordring har vært at en ikke har vært ærlig om konsekvensene av innvandringen og at vellykket integrering av så enorme mengder mennesker fra fremmede kulturer også krever at innfødte nordmenn tar ansvar og er til stede og deltar i de nyankomnes liv. 

For det er jo ikke bare det at innvandrende grupper søker sammen som gjør at enkelte områder får en voldsom etnisk skjevfordeling, men også at innfødte velger å flytte fra disse områdene og i svært liten grad flytter til. Hvordan regner en med å klare å integrere hundretusener med en annen kultur og språk, om en selv ikke er villig til å bo i nabolagene disse flytter til, eller sende barna sine på skolene der deres barn går? 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (38 minutter siden):

De fleste land nedover europa og ØE har mer organisert kriminalitet enn norge og sverige. Vi trenger ikke lene oss tilbake og vente på at det skal bli verre enn i sør lenger sør/øst?

Skandinavia er et populært mål også for den organiserte kriminaliteten pga mye penger. selv staten er  lette å lure.  Og de kriminelle har infiltrert i de statlige organer mye også. 

 

Poenget er at asylsøkere ikke er årsaken til problemene.

Og selvsagt skal vi ikke tolerere organisert kriminalitet -- og noen av oss har engasjert oss mot det siden før asylsøkere fikk skylden. Da helst kriminalitet som skader mennesker.

En stopp av asylsøkere eller til og med etnisk rensing av asylsøkere -- om folk som SIAN eller SD går gjennomslag for sin politikk -- vil føre til at den organiserte kriminaliteten fortsetter med andre aktører.

Om dagligvarene samlet slutter å selge Coca Cola, så har Coca Cola mer enn nok makt til å starte kiosker som totalt utkonkurrerer dagligvarenes brussalg. Det er bare ikke nødvendig.

...

Tilbud er produksjonen av narkotika, og verdiene i markedet i Sverige og Norge og utviklingen innen smugling er så stor at det var uunngåelig at det sm produseres og etterspørres blir solgt:

Som er grunnen til at jeg peker på organiserte kriminaliteten i andre land, som vitterlig skaper tilbudet.

Øst-Europeiske organiserte kriminelle er faktisk en større del av problemet i Sverige, enn at asylsøkere akkurat nå velges som kontaktpersoner og selgere.

...

Vi kan knuse narkotika-delen av organisert kriminalitet så irriterende enkelt. Men løsningene passer ikke inn i populistene eller konservative sin agenda.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Poenget er at asylsøkere ikke er årsaken til problemene.

Og selvsagt skal vi ikke tolerere organisert kriminalitet -- og noen av oss har engasjert oss mot det siden før asylsøkere fikk skylden. Da helst kriminalitet som skader mennesker.

En stopp av asylsøkere eller til og med etnisk rensing av asylsøkere -- om folk som SIAN eller SD går gjennomslag for sin politikk -- vil føre til at den organiserte kriminaliteten fortsetter med andre aktører.

Om dagligvarene samlet slutter å selge Coca Cola, så har Coca Cola mer enn nok makt til å starte kiosker som totalt utkonkurrerer dagligvarenes brussalg. Det er bare ikke nødvendig.

...

Tilbud er produksjonen av narkotika, og verdiene i markedet i Sverige og Norge og utviklingen innen smugling er så stor at det var uunngåelig at det sm produseres og etterspørres blir solgt:

Som er grunnen til at jeg peker på organiserte kriminaliteten i andre land, som vitterlig skaper tilbudet.

Øst-Europeiske organiserte kriminelle er faktisk en større del av problemet i Sverige, enn at asylsøkere akkurat nå velges som kontaktpersoner og selgere.

...

Vi kan knuse narkotika-delen av organisert kriminalitet så irriterende enkelt. Men løsningene passer ikke inn i populistene eller konservative sin agenda.

Å det er enkelt, men populistene motarbeider.  

Da burde du si hvordan dette skal gjøres for å fjerne den org kriminaliteten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (38 minutter siden):

Da burde du si hvordan dette skal gjøres for å fjerne den org kriminaliteten

legalisering og regulering av en lang rekke rusmidler hadde vært en start, det samme med prostitusjon, ingen god grunn til å overlate dette markedet til organisert kriminalitet. Motarbeide dette markedet er bare  sisyfosarbeid.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...