Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Det er vel en 'English' server det som mange andre?

Vel ja, men Firemaw har vel spesielt mange spanjoler. Da spanjolene valgte den serveren rett før release. Dvs. at enkelte servere har høy andel av visse nasjonaliteter.  Selv serveren jeg spiller på "Stonespine" er betegnet som engelsk server så er det vel rundt 20-30% skandinavere ihvertfall. Nesten hver gang jeg joiner en dungeon group så er det vel 1-3 andre skandinavere i gruppa :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

What... Fant ut jeg skulle prøve WoW igjen for første gang siden Burning Crusade. Kom til lvl 7, og begynte å eksperimentere med addons. Inn og ut av spillet, inn og ut, inn og ut... Inn.. Nei... Plutselig er jeg nr 2077 i kø på Firemaw. Og etter 30 minutter venting er jeg nr 2425... Er ikke det feil vei?

 

Hmm hvis du raskt avslutter spillet og rett inn igjen så hopper du forbi køen. Gjør det ihvertfall til meg. Flere gang jeg har installert addons ved å avslutte spillet og så inn igjen. Da er servern full men jeg kommer rett til character select.

Lenke til kommentar

Statusoppdatering:

 

59! Bare én bar igjen å fylle. Rekker det trolig ikke før jeg legger meg. Får ta det i morgen!

 

MC Attuned, og straks Onyxia-attuned. Skaffet meg nøklene til Scarlet Monastery, Maraudon, Blackrock Depths, Scholomance og Stratholm.

 

Nå venter jeg bare på at flere i guilden skal komme seg opp, slik at vi kan begynne å raide. Slowpokes!

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

9 dager /played.

 

Men mye av det er idling. Kona har hjemmekontor, og har holdt meg logget inn mens jeg er på jobben, så jeg slipper å sitte i kø når jeg kommer hjem. :)

Høres ut som du har vært sykt effektiv. Hvilken class er du?

 

Jeg har altoholisme, har vel levlet og slettet de fleste av rundt 10 karakterer nå. Har tre på level 20, et par på rundt 15. Usikker på hvilken jeg skal levle videre, kanskje hunteren. Digger rogue, men slitsomt å måtte spise hele tiden.

Lenke til kommentar

Høres ut som du har vært sykt effektiv. Hvilken class er du?

 

Jeg har altoholisme, har vel levlet og slettet de fleste av rundt 10 karakterer nå. Har tre på level 20, et par på rundt 15. Usikker på hvilken jeg skal levle videre, kanskje hunteren. Digger rogue, men slitsomt å måtte spise hele tiden.

 

Glad jeg ikke er alene. Har levlet Warrior 2 ganger til 18, så rogue til 15 2 ganger. Så sletta jeg roguen og så starta på nytt med warrior igjen og den er nå level 27 mens jeg har en ny rogue på 15 haha. Burde vel vært 60 hadde jeg samlet tida mi på en karakter.

Men jeg sliter VEEELDIG mellom rogue og warrior. Jeg er vanligvis melee dps i mmo men problemet i WoW er at tanken kan være dps melee også, og mange mener warrior er best her. Noe som gjør rogue merkelig siden det er en ren dps klasse igjen. Morro med begge, enest at det forventes en del at jeg tanker i dungeons noe som er slitsomt. Utslitt etter en dungeon siden jeg må fokusere på hver mob så sinnsykt mye. (Generere threat)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå som jeg likevel hadde gametime etter at Classic ikke var noen suksess for meg, har jeg spilt en del retail, hovedsaklig for å sjekke alt det nye (knapt spilt siden før 8.1) og for å få låst opp flying til fremtidig leveling. 

 

Angående timegating, håper jeg virkelig at Blizzard snart finner en mellomting mellom å "drepe et par 1000 furbolgs" (Classic) og låse rep grinden bak en daglig reset.

I Mechagon må jeg gjøre en quest, vente en dag, gjøre et nytt quest, vente en dag. 

I Nazjatar står jeg for øyeblikket fast på at jeg må levle opp guardians man får i sonen, som kun kan gjøres med 3 daglige world quest, noe jeg må gjør i 6-7 dager ser det ut til.

 

Det er OK at ting tar tid, men hadde virkelig ønsket jeg kunne gjort det i mitt eget tempo.

 

Ellers er ekspansjonen blitt en hel del bedre, ikke at det skulle så mye til.

Hele storylinen med Sylvanas, blir litt for mye Garrosh 2.0, selv om det på sett og vis gir meningen i forhold til karakterens utvikling.

 

Ellers er det litt morsomt å se kontrastene fra å være absolutt ingen av betydning i Classic, til Azeroth svar på Superman i BFA.

Lenke til kommentar

Det er vel mye av problemet, at ting er kunstig begrenset. I Vanilla så er jo ting alt for langt i retningen av en endeløs grind. Men det er i det minste opp til spilleren og styre hvor lang tid ting vil ta basert på hvor mye tid de er villig til å legge ned.

 

På Retail/Live så er det kunstige begrensinger i alle retninger for å forhindre at spillere skal "gå tom" for innhold for raskt. Når jeg hadde en hel dag til å spille når 8.2 var sluppet så er det utrolig irriterende å spille i en 4-5 timer bare for å oppleve at innholdet har en kunstig vegg som forhindrer meg i å spille og komme meg videre i innholdet på grunn av tingene du nevner.

 

Disse begrensingene er også utrolig irriterende for de av oss som gjerne ikke har mulighet til å spille hver dag, men som klarer å sette av endel tid når vi først har muligheten. For sånn som ting legges opp så må du logge inn å gjøre ting daglig for å ha kontinuerlig progresjon. Du kan ikke ta et skippertak 1-2 dager i uka på grunn av måten ting er lagt opp. Blir jo egentlig irriterende for alle invovlerte, de forhindrer de som har mye tid de ønsker å legge ned til å få noe ut av denne, det forhindrer de som er casual og kun har få dager de kan spille fordi de møter fort en vegg disse dagene osv.. Ingen tjener jo egentlig på en slikt system annet enn Blizzard som tvinger innholdet til å ha kunstig lang levetid da spillere låses til et system hvor det ikke er mulig å ha raskere progresjon enn det rammene tilsier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er jo uhørt å ha kunstige begrensninger på hvor mye av historien man får lov til å gjøre historien i andre spill.

Om en lignende mekanisme, hvor du plutselig møte en kunstig vegg, hadde vært på plass i BL3 som nettopp ble sluppet, så hadde ikke spillmedia skrevet om noe annet. Så kontroversielt hadde det vært. 

 

Det er jo ikke akkurat sånn at andre utgivere av andre spill ikke hadde vært tjent med å forlenge levetiden av spillet sitt, er nesten mikrotransaksjoner i samtlige spill etterhvert. 

 

Nei, det hele har alltid gitt meg en sur ettersmak, jeg betaler for tiden i spillet, og får ikke bruke tiden slik jeg selv vil.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Én konto er upraktisk. Spesielt den delen med å vente på mail eller plage en annen spiller for å flytte items mellom karakterer. Det er en gylden regel som heter, du skal ikke plage andre med ting du kan gjøre på egen hånd. Poeng nr 2 det faktum at det går omtrent like rakst å levle to karakterer samtidig som å levle én, med mindre man er mage og levler på AoE-grind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...