Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg ble tilbudt et intervju for nesten 2 uker siden, men jeg har ikke fått høre noe siden det. I tillegg så er en e-mail jeg sendte for en uke siden ubesvart. 

 

Burde jeg prøve å ta kontakt på nytt, eller vil det framstå uprofft og irriterende? 

 

Noen som vet om det er noe sannhet i at en professor dør hver gang noen kaller studenter for elever?

 

Tviler på det, men han Jens Oluf Andersen fra TFY4215 Kvantefysikk får nok litt vondt i seg selv ja. Jeg kalte NTNU for "skolen" en gang og det fikk han til å klikke og begynne en tirade over "umodne studenter som ikke forstår forskjellen mellom universitet og skole". haha er så mange fargerike typer på NTNU

Endret av Atikin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen her som har vært studass i C++, og som kan si noe om arbeidsmengen? Er vel ganske standard med en 100 timers studass-stilling. Vil dette si at de beregner at du bruker ca 7 timer i uka på jobben? Dvs, hvis jeg får stillingen går det ut på å sitte ca 7 timer i uka på sal og helpe og evnt godkjenne elevenes øvinger?

Du sitter bare 6 timer på sal, den siste timen er tenkt at man skal bruke på å forberede seg (typ se på øvingen, sjekke LF, mm.). Jeg var det i vår, og jeg synes det var ganske greit. Du får en gruppe som er din (slik som i mange andre fag). En forskjell jeg merket fra f.eks. TDT4100 var at i 4102 ble vi veldig oppfordret til å gå rundt og spørre folk om de trengte hjelp, i stedet for å bare hjelpe din egen gruppe (slik jeg har inntrykk at av det er mer av i Java). Kombiner dette med at det er _mange_ som vil ha hjelp i C++ (dette både fordi ... ja, C++, samt at de fleste linjene som har C++ kanskje ikke er de tyngste på programmering).

 

Så nei, det blir fort ikke 7 timer i uka på sal, men du må bare regne med at det blir 6++ timer. I tillegg, hvis du er interessert i C++ (i den grad det er mulig), så er det en veldig god mulighet til å lære en hel masse småpirk.

 

Høres jo supert ut. Likte veldig god c++, så burde passe meg bra. Får håpe de ikke ser på stort mer enn karakteren i faget, i så fall burde jeg ha bra sjans.

Lenke til kommentar

Jeg så på Matomas stream på faccebook for en liten time siden og da sa han at han hadde gått NTNU på musikk produksjon. Med flere google forsøk finner jeg ikke noe svar så jeg velger derfor å spørre her. (Ikke drep meg om de er for dumme).

 

1. Hva heter linjen? Siden jeg fant ingenting så må jeg ha skrevet feil.

2. Hva slags utdanning trenger du for å komme inn, karaktersnitt og fravær?

 

Jeg vet relativt lite om universitet. Jeg går VG1 TIP, selv føler jeg at jeg har valgt feil og vil holde på med musikk. Musikk på videregående er studieforberedende så om jeg er nødt til å gå det for å komme inn på NTNU så er jeg nødt til å ta opp alle fagene på nytt, dessverre. 

 

Jeg takker og bukker for alle svar. :)

Endret av Rtse
Lenke til kommentar

Jeg så på Matomas stream på faccebook for en liten time siden og da sa han at han hadde gått NTNU på musikk produksjon. Med flere google forsøk finner jeg ikke noe svar så jeg velger derfor å spørre her. (Ikke drep meg om de er for dumme).

 

1. Hva heter linjen? Siden jeg fant ingenting så må jeg ha skrevet feil.

2. Hva slags utdanning trenger du for å komme inn, karaktersnitt og fravær?

 

Jeg vet relativt lite om universitet. Jeg går VG1 TIP, selv føler jeg at jeg har valgt feil og vil holde på med musikk. Musikk på videregående er studieforberedende så om jeg er nødt til å gå det for å komme inn på NTNU så er jeg nødt til å ta opp alle fagene på nytt, dessverre. 

 

Jeg takker og bukker for alle svar. :)

 

Dette er det jeg kan se NTNU har av musikkstudier: https://www.ntnu.no/musikk/studier

 

Ingenting som heter akkurat musikkproduksjon, men jeg vil tro det er bachelor i musikkteknologi det er snakk om.

 

Opptakskravene er generell studiekompetanse, samt en tilleggsprøve/opptaksprøve. 3-årig bachelor i musikkteknologi hadde poenggrense 40.1 i år for primærvitnemålskvoten ("førstegangssøkere"). Hvor mange poeng du har tar utgangspunkt i karaktersnittet ganget med 10, resten av reglene er her: http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html

 

Såvidt jeg kan forstå må du altså sørge for følgende:

- Generell studiekompetanse

- At du etter videregående har minst 40-45 konkurransepoeng for å komme inn på studiet. På enkelte studier gir opptaksprøver ekstra poeng, men det gjelder ikke ved musikkteknologi ved NTNU.

- At du kan bestå opptaksprøven, som for musikkteknologi er beskrevet slik:

 

 

 

I tilleggsprøven skal du sende inn følgende:
  • Dokumentasjon av eget musikkteknologisk arbeid. Dette kan f. eks. være:
    • Musikkproduksjon
    • Lyddesign for film, spill, og lignende
    • Låtskriving
    • Egenutviklet programvare
    • Lydinstallasjoner
    • Performance/fremføring

Dokumentasjonen leveres som lyd-, bilde- eller datafiler. Total varighet 10-15 min.

  • En beskrivelse av valg og refleksjoner rundt det leverte arbeidet, og en beskrivelse av utstyr brukt i arbeidet (maks 400 ord tilsammen)
  • Vurdering av erfaring og kompetanse innen ulike områder av musikkteknologi (spørsmål i skjema).
  • En beskrivelse av bakgrunn og motivasjonen for å søke (maks. 400 ord).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, Fhawkner og Han Far. Angrer bare mer og mer på at jeg ikke valgte musikk. :ermm:

Hvis du bare går VG1 nå er det jo ikke for sent å skifte spor. Snakk med rådgiver eller noe på skolen, hør om det er noen løsning. Hvis ikke så kan du bare fullføre året og søke musikk neste år, ingenting galt med det. Du bruker et år ekstra på videregående, men du vil ikke angre dersom det er det du vil.
Lenke til kommentar

Tviler på det, men han Jens Oluf Andersen fra TFY4215 Kvantefysikk får nok litt vondt i seg selv ja. Jeg kalte NTNU for "skolen" en gang og det fikk han til å klikke og begynne en tirade over "umodne studenter som ikke forstår forskjellen mellom universitet og skole". haha er så mange fargerike typer på NTNU

 

Vel fortjent. Kåre er best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå som Den gode nabo er nedlagt, hvor kan man finne ordentlig ølutvalg i Trondheim (utenom på Daglighallen)? Mikrobryggeriet har god øl, men begrenset variasjon. Antikvariatet har en del, men mye mindre enn Naboen hadde.

 

Brygghus 9 har et forholdsvis saklig utvalg.

 

Jeg kan forresten ikke se for meg noe annet enn at Naboen gjenoppstår i ca. samme format som tidligere. Hvertfall før sommersesongen begynner.

Lenke til kommentar

Nå som Den gode nabo er nedlagt, hvor kan man finne ordentlig ølutvalg i Trondheim (utenom på Daglighallen)? Mikrobryggeriet har god øl, men begrenset variasjon. Antikvariatet har en del, men mye mindre enn Naboen hadde.

Har ikke Diskoteket(?)(det som ligger ved To rom og kjøkken, i alle fall) bra med utvalg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...