Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det ville ærlig talt vært interessant om noen klaget praksisen til NTNU/SiT inn for Nkom, for det er helt hårreisende å fjerne beboeres tilgang til Internett fra eget hjem. Det er nesten så jeg vil sammenligne det med å koble av vannet fordi man dusjer for lenge. Selv de som leverer mobilt bredbånd kutter ikke helt når man passerer grensen – de reduserer vanligvis til en veldig lav bitrate, eller tar ekstra betalt.

 

Den eneste saken jeg kjenner til der en beboer har klaget NTNU sin praksis inn for myndighetene, var i forbindelse med håndtering av klager fra rettighetshavere. Datatilsynet kom frem til at NTNU brøt loven fordi de holdt på loggene, som viser kobling mellom IP-adresse og beboer, i over tre uker. Dette er noe NTNU kan gjøre for bruk på campus, men ikke for bruk i studentbyene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kontakta i veggen. 

 

Så om en har brukt 30GB/20GB så kan en bare koble seg på en av kontaktene i fellesarealene? Sweet.

 

Grensen gjelder pr. hybel, men en sperre gjelder deg som beboer og dine enheter. Forsøk på å unngå en slik sperre vil bli regnet som et bevisst brudd på reglementet, og kan straffes med inntil seks måneders frakopling.

 

For øvrig er altså grensen 50GB ned og 20GB opp pr. 24 timer.

Lenke til kommentar

Grensen gjelder pr. hybel, men en sperre gjelder deg som beboer og dine enheter. Forsøk på å unngå en slik sperre vil bli regnet som et bevisst brudd på reglementet, og kan straffes med inntil seks måneders frakopling.

 

For øvrig er altså grensen 50GB ned og 20GB opp pr. 24 timer.

Ser ikke datostempel på siden som bekrefter når endringen kom, men jeg er meget sikker på at den var 30GB da jeg flyttet inn for noen måneder siden. Men takk for den nye informasjonen.

 

Hvordan er det egentlig begrensningen egentlig vil fungere for fellesarealene? Vi har et felles AP for alle beboere i kollektivet som brukes til tilfeldig surfing, felles filmkveld o.l. ettersom isolasjonen fra rommene til fellesarealet er for god. La oss si at vi bruker opp kvoten (tviler dog på det nå som den er 50GB) i fellesarealet, vil det da gå ut over alle beboerne eller bare kontakta?

Lenke til kommentar

 

Grensen gjelder pr. hybel, men en sperre gjelder deg som beboer og dine enheter. Forsøk på å unngå en slik sperre vil bli regnet som et bevisst brudd på reglementet, og kan straffes med inntil seks måneders frakopling.

 

For øvrig er altså grensen 50GB ned og 20GB opp pr. 24 timer.

Ser ikke datostempel på siden som bekrefter når endringen kom, men jeg er meget sikker på at den var 30GB da jeg flyttet inn for noen måneder siden. Men takk for den nye informasjonen.

 

Hvordan er det egentlig begrensningen egentlig vil fungere for fellesarealene? Vi har et felles AP for alle beboere i kollektivet som brukes til tilfeldig surfing, felles filmkveld o.l. ettersom isolasjonen fra rommene til fellesarealet er for god. La oss si at vi bruker opp kvoten (tviler dog på det nå som den er 50GB) i fellesarealet, vil det da gå ut over alle beboerne eller bare kontakta?

 

Det var jo en grunn til at jeg opplyste om det i går.

Det jeg nevnte er det formelle regelverket. Har du spørsmål om rutiner for bortkopling, bør du kontakte Orakeltjenesten.

Lenke til kommentar

I forbindelse med utveksling, så trenger jeg å ta noen bilder av bestemte størrelser. Noen som husker om photo boothen på Trondheim Torg tar andre størrelser enn det vanlige? 

Det kan også være mulig å bare ta en selfie mot en hvit bakgrunn, og så bare printe ut bildet. 

Endret av Atikin
Lenke til kommentar

Siden det er et PC-kabinett kan du jo høre med Digital Impuls i Fjordgata. De har i alle fall vært veldig greie når jeg har vært innom der og levert fra meg litt av hvert (ikke bare EL-avfall). Men, det er jo kjipt å drasse med seg det hvis de ikke vil ta det for deg.

Endret av Raspeball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På den serriøse siden, hvilke lovlige aktiveteter har dere gjort for å makse 30GB iløpet av en dag?

 

Alt jeg filmer av stuff putter jeg på OneDrive så jeg har backup. Fort veldig mange GB på en dag og det å måtte passe på at det syncet, men ikke for mye hver dag, var noe herk.

Altså, 99% av dagene var 20 GB godt nok, men plutselig kommer det noen edge-cases. De burde heller innført restriksjoner på de brukerne som er problematiske, ikke innfør begrensninger på alle.

 

Passerte du noen gang 1TB? Kunne tenkt meg å få vite om grensen faktisk er 100TB, eller om den er 1TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...