Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det flere som ikke klarer å installere Matlab fra Progdist på OS X 10.10? Får bare beskjed om at OS X tror installasjonsprogrammet er et PowerPC-program, noe som gir null mening. I følge alt jeg finner på nettet skal det problemet være ikke-eksisterende i nyere versjoner av Matlab. Er det NTNU som har klart å fucke opp Matlab-distribusjonen sin, eller er det noe galt på min side?

Endret av operg
Lenke til kommentar

Gjelder dette over alt på campus? Jeg ble i sin tid kastet ut flere ganger klokken 23 fra "åpne" grupperom på Gløs.

Det er noen rom som det i utgangspunktet ikke er lov å bruke etter visse klokkeslett, f.eks. etter normal arbeidstid eller etter 23, men jeg har aldri opplevd å bli kastet ut. Det største problemet er at man noen steder ikke vil ha adgang til å låse opp dørene, så man bør passe på at man ikke låser seg ute (med tingene sine liggende igjen) når man skal på toalettet eller andre ærender.

Lenke til kommentar

Noen her som har vært studass i C++, og som kan si noe om arbeidsmengen? Er vel ganske standard med en 100 timers studass-stilling. Vil dette si at de beregner at du bruker ca 7 timer i uka på jobben? Dvs, hvis jeg får stillingen går det ut på å sitte ca 7 timer i uka på sal og helpe og evnt godkjenne elevenes øvinger?

Du sitter bare 6 timer på sal, den siste timen er tenkt at man skal bruke på å forberede seg (typ se på øvingen, sjekke LF, mm.). Jeg var det i vår, og jeg synes det var ganske greit. Du får en gruppe som er din (slik som i mange andre fag). En forskjell jeg merket fra f.eks. TDT4100 var at i 4102 ble vi veldig oppfordret til å gå rundt og spørre folk om de trengte hjelp, i stedet for å bare hjelpe din egen gruppe (slik jeg har inntrykk at av det er mer av i Java). Kombiner dette med at det er _mange_ som vil ha hjelp i C++ (dette både fordi ... ja, C++, samt at de fleste linjene som har C++ kanskje ikke er de tyngste på programmering).

 

Så nei, det blir fort ikke 7 timer i uka på sal, men du må bare regne med at det blir 6++ timer. I tillegg, hvis du er interessert i C++ (i den grad det er mulig), så er det en veldig god mulighet til å lære en hel masse småpirk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...