Gå til innhold

Amobil.no: Har du tips til en artikkel? Post det her


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg får håpe jeg poster dette i riktig kategori.

 

Dere har vel ikke tenkt på å utvide en fane som noe lignende "anbefalinger" slik som hardware og Akam har?

 

Der dere kan plukke ut de forskjellige mobilene som blir best i resultat fordelt på forskjellige prisklasser?

 

(Eller noe lignende?)

 

Dere har jo en sånn, "finn den rette mobilen for deg - valgulator - ting"...

 

Men hva med "anbefalinger" som dere kan komme med? :)

Lenke til kommentar

Jeg bare undret meg over..

 

At siden Hardware (Data) og Akam (Bilde og foto) har en sånn "Anbefalinger - ting"

 

Hvorfor har ikke Amobil (Mobil) det da? ;)

 

Jeg bare, kunne tenkt meg til at Amobil hadde anbefalinger til mobiler i de ulike prisklassene som var ;)

 

Jeg vet ikke, dere har jo den "Valgulator-sak-tingen" da, men dette her var bare et tips ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Dere burde seriøst skrive en artikkel om oppkjøpene til Network Norway. Selv synes jeg at det er betenklig at et selskap får lov til å kjøpe opp så mange småselskap. Dette er heller ingen gode nyheter for mobilbrukerne da det gir seg utslag i dårligere priskonkurranse. Siste oppkjøp i rekken var Ipea som de vil legge inn under one call (kundene altså):

 

http://www.dagensit.no/finans/article12871...l=article_title

 

Fra før har de kjøpt opp/avtaler med: One Call, Lyse, Ventelo, Telipol og Lebara.

Lenke til kommentar
Har du kommet over noe som du tror kan være interessant å skrive om på amobil.no? Tips til artikler eller andre idéer? Post det her så vil vi i redaksjonen se om vi tar saken!

 

Har en sak som jeg vet mange lurer på. Det er jo slik at mange har handsfree-utstyr montert i bilen. Problemet er bare at mobilprodusentene slutter å lage telefoner som er tilpasset adapterene. Dette medfører at man må bytte adapter hver gang man bytter telefon. I dagens tekniske verden burde det være noen som lager et bluetooth-kit som man bytter ut med adapteret, og vips har man en løsning for fremtiden.

 

Dette gjelder mange nyere biler, for eksempel har VW nesten utelukkende levert handsfree med fastmontert adapter. Og dette er originalmontert utstyr. Må si jeg synes det er merkelig at ingen produsenter av elektronisk utstyr / mobiltilbehør lager noe som kan konvertere utstyret som finnes rundt om. Selv hadde jeg gladelig punget ut for å få en god løsning for utstyret i min bil.

 

Se innlegget mitt under. Har vært innom VW, og de kan ikke svare på hvilket adapter jeg må kjøpe i dag for å få tak i telefon som passer. Og enda mindre kan de si noe om tilgjengeligheten på telefoner som passer om et år eller to.

 

Kan dette være en sak av allmenn interesse? Den angår i alle fall mange!

 

 

mvh. Geir Arne

 

 

 

 

Jeg har en 2005 VW med handsfree. Problemet er at adapteret som mobilen skal sitte i, er til en Siemens-telefon, og disse lages ikke lenger.

Løsningen blir å kjøpe nytt adapter til vel 2000,- og ny telefon som passer i dette adapteret. Når så jeg engang må bytte telefon igjen er vel sjansen der igjen for at mobiltypen er utgått, og ergo må jeg også skifte adapter, dvs. nye 2000,-.

 

Er det noen som vet om man kan få kjøpt et slags ombyggingssett til bluetooth, eller må jeg fint kjøpe et nytt adapter som telefonen settes i?

Og dersom nytt adapter er eneste utvei, hvilken type bør jeg så velge for at sjansen skal være størst mulig for at jeg kan finne en mobiltype som passer om et år eller to?

 

 

Takknemlig for svar!

 

mvh. Onkel Geir

Lenke til kommentar

Når kan man forvente en test av Sony Ericsson W380i? Denne telefonen kommer vel ut i butikkene om noen dager. Hvertfall en del nettbutikker som rapporterer å skulle få disse mobiler innen en uke. Har planer om å kjøpe meg denne mobilen. Men hadde vært greit å ha lest en test først. Synes testene her på amobil.no pleier å være ganske gode!

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp høre at TomTom GPS'ene kan utstyres med diverse modifiserte stemmer. F.eks en som sier fuck i hver setning. "Get fuckings trait trough that roundabout" "You have reached your fucking destination". Et annet eksempel er å få Arnold Schwarzeneggers stemme fra Terminator-filmene til å lese opp hvor man skal.

 

Dette kan kanskje være en morsom sak å publisere sent på en fredag. "helgemorro"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mobiloperatørene blør penger på taletrafikk. Tar igjen på "skjulte" tjenester.

 

(Jeg er en dyktig skribent. Kan gjerne lage artikkelen selv.)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...