Gå til innhold

Amobil.no: Har du tips til en artikkel? Post det her


Anbefalte innlegg

Hvor interessant det er at Nokia får ny toppleder om ett år kan vel diskuteres. Hadde man visst om noen spesielle bivirkninger til dette, hadde nyheten fått en helt annen mening.

 

 

Når det gjelder Siemens-telefoner kan jeg ikke se noen spesielt god grunn til forsinkede nyheter, men det kan jo nevne at Siemens har lansert en god del telefoner i det siste. Få av disse vekker oppsikt på markedet. Det kan være grunnen til at det ble noen dårlige prioriteringer, eller at noe rett og slett har blitt oversett litt for lenge. Vi får finne frem pisken ved neste Siemens-lansering ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor interessant det er at Nokia får ny toppleder om ett år kan vel diskuteres. Hadde man visst om noen spesielle bivirkninger til dette, hadde nyheten fått en helt annen mening.

Dere har tidligere skrevet om Telenor med endring i ansatte osv., og vi kan ikke legge skjul på at dere pumper ut flere agurk-nyheter enn noensinne. Sier ikke at slike nyheter ikke skal skrives, men da må man også nevne viktige ting som ny sjef i mobilavdelingen for verdens desidert største mobilprodusent. Ny toppsjef, i nok en gang verdens desidert største mobilprodusent, er selvfølgelig også viktig.

 

Jeg er klar over at dere neppe ville fått de største lesertallene på slike nyheter, men selv synes jeg at det er viktig, da det sier litt om hvordan aktør man ønsker å være. Vil man bare dekke det som alle vil lese, eller vil man dekke dypere?

 

I hvert fall, grunnen til at jeg oppsøkte denne tråden nå:

http://www.revolutionmagazine.com/News/ind...e&newsID=517910

 

Ser ut til at Jamster, som står bak Crazy Frog (eksempel på tidligere agurk-nyheter), har fått en kraftig dom mot seg i Storbritannia.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg leste anmeldelse av Samsung X800 på mobile-reviews i oktober og har bare ventet på at den skulle komme i butikkene. Etter mange forsinkelser og utsettelser ser det nå ut til at den kommer i løpet av januar, den er visst til salgs i Italia og Tyskland allerede.

 

Etter å ha brukt Samsung E700 i over 2 år er det uaktuelt å gå tilbake til noe annet en klapptelefon, og X800 er den desidert mest sexy av alle jeg har sett så langt med minnebrikke, MP3 i bakgrunnen osv.

 

Kunne dere få til en anmeldelse av denne hadde det vært topp! Ting har jo skjedd siden oktober, og det hadde vært interessant å sett hvordan dere profesjonelle vurderer telefonen i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kunne godt tenkt meg at dere lagde en artikkel angående Nokias manglende leveringsdyktighet eller tilgjengelighet. Tenker på 6270,6280,N80 bla.

Nokia N80 var ved lanseringen i 2005 en topp telefon, i det siste har den fått konkurrenter som har blitt lansert senere, men de er i butikken før, og det er i butikken kampen om kundene står.

Tenkte at det kunne vært artig å høre Nokias syn på dette. De er sikkert mannsterke på Cebit, så still dem til veggs ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vil gjerne sitere Tjohei, som hadde et godt forslag i en annen tråd:

Men den gir en unik mulighet, som jeg utfordrer dere på Amobil til å prøve ut. Det går jo stadig diskusjoner om autofokus og mangel på sådan. Det er mange som akker og oier seg over mangel på autofokus og sier at bildene aldri vil bli skarpe, og så er det de som sier at autofokus er oppskrytt og at man kan få tatt bra bilder likevel (arehei og meg selv hører vel mer eller mindre til i den siste leiren). Dette kan nå avgjøres en gang for alle.

 

W700i har ikke autofokus, men har ellers et helt identisk kamera med W800i. Hva med å sette disse to telefonene opp mot hverandre i en kameraduell? Jeg sier ikke at W700i kommer til å kunne vinne, men det ville vært veldig spennende å se hvor mye autofokus egentlig har å si. Prøv å knips bilder av samme motiv på flere forskjellige avstander og prøv både makro- og landskapsbilder. Dere kunne kanskje også prøvd å få ut av SE hvilken avstand linsa i W700i er stilt inn på og testet denne avstanden spesielt.

 

Jeg etterlyser altså en "Hvor viktig er det med autofokus?"-artikkel. Dette virker som et tema som kunne passe veldig bra inn i stilen til Amobil, og kunne vært greit for å roe ned diskusjonene i forumet. Tar dere utfordringen, Amobil?

 

Håper dere hopper på :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...