Gå til innhold

Amobil.no: Har du tips til en artikkel? Post det her


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Sony Ericsson has just recently filed a patent for a new phone design. This employs a clamshell phone and a detachable display on it. Yep, you read correct - detachable!

 

The idea is to have a phone, where you can have the display whichever way you'd like it - that way you can actually have the large (internal) display on the outside of the phone. This could make it a lot easier to watch videos on your phone - especially if dedicated multimedia keys were employed on the sides.

Les mer og se illustrasjon her.
Lenke til kommentar
Når kan man forvente en test av Sony Ericsson W380i? Denne telefonen kommer vel ut i butikkene om noen dager. Hvertfall en del nettbutikker som rapporterer å skulle få disse mobiler innen en uke. Har planer om å kjøpe meg denne mobilen. Men hadde vært greit å ha lest en test først. Synes testene her på amobil.no pleier å være ganske gode!

Vel, kommer dere med omtale? Ikke for å være masete dette. Men frister veldig å bare kjøpe mobilen. Men vil helst ha en grundig omtale av amobil.no først! Og siden dere hadde en sniktitt om telefonen er det jo lov å håpe på en omtale også vel?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

I dag tidlig (=rundt kl 12) leste jeg siste Linux Journal mens jeg slurpte i meg en kopp kaffe, og BANG! ... plutselig får jeg annonse om en fukt- og støtsikker Linux-mobil i fleisen! I disse Android-tider er vel det Amobil-stoff, så jeg bare spør: hvorfor har ikke dere informert om denne?

 

TDS Nomad 800 Series

 

Den har IP67-standarden (betyr sikker at den tåler mye) og skal også være tøff nok for militæret.

 

Specs er som følger: GPS, WLAN, 2MP kamera (valgfritt), strekkodeleser (valgfritt), BT, VGA-skjerm.

OS er Linux 2.6 med enten Qtopia eller noe annet jeg ikke har hørt om.

 

 

Når jeg ser litt bedre etter på bildet av greia i hånden til en kar slår det meg at den kanskje ikke er så mobil allikevel... Mer en fukt- og støtsikker Linux-PDA...

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Den har IP67-standarden (betyr sikker at den tåler mye) og skal også være tøff nok for militæret.

En elektriker skal kunne svare på hva IP67 betyr. Nå gikk jeg riktignok elektro i 90-93 men husker ikke det fra den gangen. IP67 er definert i forskriftene for elektriske installasjoner, uten at jeg klarte å spore opp den riktige forskriften på lovdata.no IP67 sier noe om hvilket vannktrykk den skal tåle, evt. om den skal tåle regn, kun ovenfra eller fra alle kanter, osv.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om har jeg selvfølgelig lest om det før. :)

 

I følge Wiki sier første tallet noe om støv/støt og det andre noe om fukt.

 

6 = dust tight (No ingress of dust; complete protection against contact)

7 = immersion up to 1 m (Ingress of water in harmful quantity shall not be possible when the enclosure is immersed in water under defined conditions of pressure and time (up to 1 m of submersion))

 

Det er ganske mye mer enn 5140i, 5500 osv. tåler...

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ryktes at Jobs' påstand om at Flash ikke er bra nok for iPhone kan bety SVG-støtte på iPhone. Alternativt tror Jobs at iPhone har en stor nok markedsandel til å kreve at store Flash-sider som feks YouTube skal levere QuickTime-formaterte videoer til iPhone (YouTube har faktisk som en av få kommet med et alternativt format til iPhone).

 

Det spekuleres også i om det ikke skyldes at Flash er for dårlig, men at Apple ikke er flinke nok. En siste påstånd er at det hele skyldes manglende velvilje fra Apple siden det gjentatte ganger har vært et dårlig forhold mellom de to selskapene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Informer oss gjerne om hvilke telefoner redaksjonen benytter og hvorfor.

 

EDIT:

Dere er de som rekker og har mulighet til å prøve ut telefonene grundig. Hvorfor har dere den og den typen telefon privat og hva gjorde at dere valgte den type telefon. Dere er de proffe, det interessante ville være å vite hvilke telefoner dere selv bruker!

Endret av sleif
Lenke til kommentar

Hva med å skrive et artikkel der dere tester mobilt bredbånd fra Netcom og Telenor og evt. ICE, flere steder. Feks i Oslo, Bergen og T.heim slik at man kan se hvor stor hastigheten er med de forskjellige tilbyderne og om noen av dem på generelt grunnlag har bedre hastighet enn de andre. Dere har testet det for 15-16 mnd siden (http://www.amobil.no/artikler/mobilt_bredbaand/34168), men har jo skjedd mye når det gjelder hastigheter siden da. Tror det er flere som kunne tenkt seg en slik test.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Bare to av disse var ment for Norge, ifølge Nokia. De andre var ment for "emerging markets". Akkurat som vi sjeldent/aldri skriver om modeller som er ment for f.eks Nord-Amerika.

 

Neste gang du er innom, kjære redaktør, kan du huske å fortelle oss hvilken mobil du bruker privat, samt hvorfor hvis du har tid?

 

 

Mvh,

Sleif

Lenke til kommentar

Hei, det svarer jeg gjerne på :)

Jeg har ikke hatt noen privat mobil på to og et halvt år. Den siste telefonen jeg kjøpte var en Siemens SX1.

 

Jeg brukte Sony Ericsson W890i en måned eller to inntil nylig. Jeg har tvillingsim, så jeg har også brukt Sony Ericsson P1i en stund. Tidligere denne uken skiftet jeg til Nokia N82, og har Samsung I780 på tvillingsim.

 

Den telefonen jeg har brukt lengst sammenhengede det siste året er LG KU990, som lå i lomma i omtrent tre måneder.

 

Alle vi i redaksjonen skifter telefoner ofte for å bli best mulig kjent med alle plattformer som finnes der ute. Det har sine fordeler, og ikke minst ulemper. Jeg har ikke hatt en komplett telefonlite på telefonene jeg har brukt på veldig, veldig lenge. Det blir ofte slik at jeg ikke vet hvem som ringer meg og sender SMS :)

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...