Gå til innhold

Amobil.no: Har du tips til en artikkel? Post det her


Anbefalte innlegg

Hei, det svarer jeg gjerne på :)

Jeg har ikke hatt noen privat mobil på to og et halvt år. Den siste telefonen jeg kjøpte var en Siemens SX1.

 

Jeg brukte Sony Ericsson W890i en måned eller to inntil nylig. Jeg har tvillingsim, så jeg har også brukt Sony Ericsson P1i en stund. Tidligere denne uken skiftet jeg til Nokia N82, og har Samsung I780 på tvillingsim.

 

Den telefonen jeg har brukt lengst sammenhengede det siste året er LG KU990, som lå i lomma i omtrent tre måneder.

 

Alle vi i redaksjonen skifter telefoner ofte for å bli best mulig kjent med alle plattformer som finnes der ute. Det har sine fordeler, og ikke minst ulemper. Jeg har ikke hatt en komplett telefonlite på telefonene jeg har brukt på veldig, veldig lenge. Det blir ofte slik at jeg ikke vet hvem som ringer meg og sender SMS :)

 

Synes det er storartet at dere bytter ut privatmobilen til nytte for å få et bedre grunnlag i hva dere skal informere oss om, men trist for meg som gjerne vil vite om redaksjonens valg av egen mobil. Ettersom dere ikke har privatmobiler, har dere noen favoritter om vi eventuelt ser bort fra den objektive karaktergivningen i testkategorien)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Favoritter har vi :)

Du finner en artikkelserie om dette i artikkeldatabasen:

http://www.amobil.no/sok/?query=favorittmobiler

 

 

Kjempefine artikler. Takk, Amobil :D

 

Jeg ser at oppdateringsintensiteten på artiklene kan tilsi noe annet enn at sistnevnte mobil i artiklene er den respektive undertegnendes favoritt i dag; at dette heller er favoritter gjennom flere perioder (eller kanskje mobilteknologirevolusjoner).

 

Ettersom dere bytter mobil alt fra annenhver dag til en måneds tid og siden det ikke er tid eller særlig nødvendigig å liste opp alle telefonene dere ville valgt, samt hvorfor, for hver dag som gikk - Kan dere foreksempel ha en månedlig oppdatert mobilanbefaling i hver av disse artiklene, uten noen flere krav enn eksempelvis hovedbruksområde som eneste "om og men" til denne anbefalingen?

 

mvh.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Symbian Foundation er etablert, med hensikten å lage et felles UI (altså gå bort fra S60 og UIQ) og være mer åpent og royalty-free for alle medlemmer. Pressemelding finnes her.

 

Dette er en stor nyhet, og det er tydelig hvilken motivasjon de forskjellige partene har hatt: Nokia har hatt problemer med touchscreen i S60 mens Sony Ericsson og Motorolas UIQ får mye kritikk fra utviklere pga manglende APIer, mye bugs og nå sist kanseleringene av SEs BeiBei og Paris. I tillegg vil begge UIene miste lisenskjøpere til Android pga pris (Android er gratis, S60/UIQ er ikke) og på lengre sikt vil ett UI gjøre programtilgangen stabil (det finnes kun åtte UIQ3.x-telefoner mot over 40 S60v3-telefoner ekslusive alle S60v3-telefoner fra DoCoMo).

 

For en gla'-sak! :D

Lenke til kommentar
Sandisk sin mp3-spiller Sansa Fuze er endelig i salg og på lager i Norge. Spilleren er etterlengtet i konkurranse mot blant annet Creative Zen. Fuze får den svært gode lyd-brikken fra Sansa Clip, spilleren dere kåret til vinner i en test.

 

post-3851-1214932040_thumb.jpg

 

8GB-versjonen er på lager to plasser.

 

 

Prisguide-notis går ut 08.30! Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...