Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Folk er forskjellige, ja. Helt fra start satt jeg med inntrykk at det var Han Solo jeg satt og så. Måten han oppfører seg på, snakker på og alt det der var tvers gjennom klassisk Han Solo. Det samme gjelder for øvrig Lando, om det er lov å spolere at han er med. Burde ikke være en stor spoiler, fordi det er jo han som eide Millenium Falcon før Han Solo overtok det. Det er selvsagt en ny skuespiller, men det er og blir Lando. Jeg ble faktisk ganske imponert over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk er forskjellige, ja. Helt fra start satt jeg med inntrykk at det var Han Solo jeg satt og så. Måten han oppfører seg på, snakker på og alt det der var tvers gjennom klassisk Han Solo. Det samme gjelder for øvrig Lando, om det er lov å spolere at han er med. Burde ikke være en stor spoiler, fordi det er jo han som eide Millenium Falcon før Han Solo overtok det. Det er selvsagt en ny skuespiller, men det er og blir Lando. Jeg ble faktisk ganske imponert over det.

Hele greia med han solo er at han er en grumpy anti helt som blir dratt med av motvilje og uttrykker hele veien at han kun er med for egen vinning. Altså helt motsatt av han solo i filmen der han gliser hele filmen og ønsker å ofre seg for alt og alle. Jeg så ingenting han solo med karakteren han spilte i den nye filmen.

 

Filmen er også plaget av så mange tvister at det hele blir ganske latterlig å se på. For ikke å snakke om slutten som kun legger opp til en oppfølger som det aldri blir noe av og blir aldri en skikkelig konklusjon. Emilia clarke gjør som vanlig en dårlig jobb og overspiller nesten like mye som i den elendige terminator filmen. Han solo er den dårligste sw filmen jeg har sett.

Lenke til kommentar

Hele greia med han solo er at han er en grumpy anti helt som blir dratt med av motvilje og uttrykker hele veien at han kun er med for egen vinning. Altså helt motsatt av han solo i filmen der han gliser hele filmen og ønsker å ofre seg for alt og alle. Jeg så ingenting han solo med karakteren han spilte i den nye filmen.

 

Filmen er også plaget av så mange tvister at det hele blir ganske latterlig å se på. For ikke å snakke om slutten som kun legger opp til en oppfølger som det aldri blir noe av og blir aldri en skikkelig konklusjon. Emilia clarke gjør som vanlig en dårlig jobb og overspiller nesten like mye som i den elendige terminator filmen. Han solo er den dårligste sw filmen jeg har sett.

 

Du er sterkt uenig med meg? Gee, what a surprise...

Lenke til kommentar

Du er sterkt uenig med meg? Gee, what a surprise...

Har jeg vært det mange ganger før? Er ikke så opptatt av å forum drama, så holder ikke score med folk jeg har vært uenige med. Jeg er ikke så veldig aktiv her heller...

 

Tok du meningen min som et personlig angrep? Virker litt kjip måte å leve på i såfall, folk som har annerledes smak enn meg må være et angrep på meg... litt egosentrisk. Lurt å jobbe med seg selv og vokse opp litt, da går livet mye lettere. Både for deg og alle rundt deg.

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele greia med han solo er at han er en grumpy anti helt som blir dratt med av motvilje og uttrykker hele veien at han kun er med for egen vinning. Altså helt motsatt av han solo i filmen der han gliser hele filmen og ønsker å ofre seg for alt og alle. Jeg så ingenting han solo med karakteren han spilte i den nye filmen.

 

Filmen er også plaget av så mange tvister at det hele blir ganske latterlig å se på. For ikke å snakke om slutten som kun legger opp til en oppfølger som det aldri blir noe av og blir aldri en skikkelig konklusjon. Emilia clarke gjør som vanlig en dårlig jobb og overspiller nesten like mye som i den elendige terminator filmen. Han solo er den dårligste sw filmen jeg har sett.

Vel da har du endel gammel starwars å se.

 

Solo var motvilligheten selv i film episode 4 og 5... Han ble motvillig General fordi rebellene ville ha han med.

 

Men han var umulig å gi ordre til, og gjorde hele tiden andre ting som sef funket, helt til han ble fryst....

 

 

Jeg ble skuffet av Solo også, men glad jeg så den. Droiden var kul, og likte slutten best.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Goodfellas

 

Denne filmen blir hypet opp i mente, og selv ser jeg ikke mer enn en ordinær gangster film med Scorsese touch.

Godt laget og godt skuespill osv, holdt meg underholdt.

 

Da kan jeg stryke den av lista med god samvittighet.

 

6/10

 

Egentlig enig.

Men som du er inne på, er det måten den er laget på som gjør den særlig god, nærheten til kildematerialet, klippingen, kameraføringen og generelt cinematografien, som gikk inn i filmhistorien, og ville prege måten man laget film på.

Innholdsmessig synes jeg Scorsese er best når han tar for seg åndelig tematikk, som Last temptation of Christ, Silence, Kundun, etc.

Lenke til kommentar

Solo var motvilligheten selv i film episode 4 og 5... Han ble motvillig General fordi rebellene ville ha han med.

 

Du glemmer noe vesentlig her. Ja, han var motvilligheten selv i episode 4 og 5, men det du må spørre deg er hvorfor han ble sånn. Luke startet som en bondeknøl som ikke engang kjente til imperiet noe særlig, og slettes ikke jediene. Leia var alltid en prinsesse, men hun ble ikke en jedi før i Last Jedi (eller muligens før Luke stakk av mellom Episode 6 og 7, men kan ikke huske å ha sett henne som jedi i Force Awakens.) Selv Darth Vader startet som en grinete liten drittunge, før han ble emo-jedi.

 

Han Solo har alltid vært helten, akkurat som han var i Episode 6. Men han ble dolket i rygget av alt og alle han kjente hele livet, og som Beckett sa, måtte han lære seg å leve med å vite at absolutt alle han noensinner kommer til å møte vil svikte ham før eller senere. Det er derfor han endte opp som han gjorde. Han stoler ikke på noen, fordi han av erfaring vet at alle vil svikte ham. Hvorfor skal han da bry seg om rebellene, når han vet de vil svikte ham når kampen er over? Den eneste som ikke har sviktet ham så langt er Cheview - og selv HAN stakk jo av en liten stund. Da er det ikke så rart Han Solo kun bryr seg om seg selv.

 

En fortsettelse hadde vært interessant, men er strengt tatt ikke nødvendig. Gangster på Tattooine? Det er selvsagt Jabba han snakker om, og vi kjenner til det meste der.

Lenke til kommentar

Birkebeinerne på Netflix var kul.

Inga fra Varteig!!!

Filmen er ok. Men fy faen for noen dårlige kostymer.

Det ser ut som de prøvde å få med alle Hollywood klisjeer når det kom til middelalder filmer.

Ubrukelig fantasi lær rustninger, fantasi våpen. Også for Morro skyld slenger de med rustninger og hjelmer fra 200 år frem i tid.

Lenke til kommentar

Er også enig i 6/10 til Goodfellas. Samme gjelder The Godfather. Helt streite filmer og ikke noe mer.

 

Tja... nei.

Jeg vil egentlig påstå begge er langt bedre enn 6/10, enigheten min lå i at Goodfellas får slitsomt mye skryt i forhold til kvalitet. 

 

Det virker til å være en tendens at du avskriver filmer som er litt saktegående. 

Lenke til kommentar

Filmen er ok. Men fy faen for noen dårlige kostymer.

Det ser ut som de prøvde å få med alle Hollywood klisjeer når det kom til middelalder filmer.

Ubrukelig fantasi lær rustninger, fantasi våpen. Også for Morro skyld slenger de med rustninger og hjelmer fra 200 år frem i tid.

Den rustningen till bagleren var litt feil. Men hjelmer hadde de vel? Og øksene til birkebeinerne og skituren er som tatt fra det kjente maleriet. Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...