Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmhelg :p

 

Mission Impossible - Fallout - 8/10

Denne skuffer ikke. Godt driv gjennom hele filmen, og hadde du ikke sett MI-filmer før så ville du nok godt på flere av plot-tvistene.

 

Equalizer 2 - 7/10

Denzel skuffer ikke, du vet detr blir orden i sysakene når Equalizer forteller deg hvor skapet skal stå :)

 

The Clovehitch Killer - 6/10

Smart krim-thriller - godt beskrevede stereotypier og småoriginalt selv om du vet hvor dette ender. - Sebar :)

 

Searching - 4.5/10

Kommer ikke forbi at denne stort sett er fortalt gjennom skype og bruk av en PC/MAC. - God detektivhistorie som kunne vært helt super som en tradisjonell film, men måten den er fortalt på ødelegger helt for meg og gjør den veldig slitsom å se. - Hvordan denne har fått så høy karakter på imdb av så mange er over min fatteevne.

 

Scorpion King - Book of Souls - 4/10

Nei nei nei. Ok, du vet hva du får når du ser en slik film, og forventningene er ikke altfor høye, men dette var ikke bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Patton (1970)

 

Så fram til denne, men ble relativt skuffet. Kjedelig og oppskiftsmessig som et skoleteater. Tørt og stivbent. The Longest Day er mye bedre. Ørneredet også, for å nevne en annen WW2 film fra samme periode.5(,6)/10

 

Broen over elva Kwai er ganske bra

Lenke til kommentar

Patton er en bra film, men er jo egentlig mer "Bradly's mening om Patton" enn en ekte biografi. 

Da mye av filmen er basert på Bradly's skriverier og ikke minst var han historical advisor. 

Filmen viser frem Patton som kanskje noe mer skrullete enn han var, men samtidig en bedre general enn han var også. Patton både filmen og karen lever på myten rundt seg og sidne han daua tidlig har ikke folk før nylig begynt å se mer på hva han faktisk gjorde.

 

Ellers irriterer det meg sikkelig hvor late de var når det kom til utstyret i den filmen, en ting er at de ikke har tilgang til tyske tanks(de fleste er naturlig nok eksplodert under krigen) Men at de ikke gadd å rote frem noen Shermans for amerikansk side er bare latskap.

Så i stede har du diverse Patton modeler som skyter på hverandre. 

Det er liksom samme nivå som bilige amerikanske krigs serier på samme tid, jeg forvennter noe mer flid i en stor film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blade og the immortal. 2017.
En sverd svinger blir forhekset, å blir udødelig. I Japan, i samuraiens storhets tid blir dette en blodig affære, da denne samuraien er på hevntokt. I filmer som dette, med mye sloss scener, er koreografi viktig. For de som liker sverd, øks, blod, kampsport, er dette en liten godtepose.
8/10.

 

Er en Netflix film btw.

Endret av Uderzo
flettet to innlegg
Lenke til kommentar

Ellers irriterer det meg sikkelig hvor late de var når det kom til utstyret i den filmen,

 

Ja, enig i at det er litt kjipt. Men meget mulig det er mange naturlige årsaker til at de ikke fikk tak i Shermans? De brukte stridsvogner fra etterkrigstiden, M24 Chaffee, M47 og M48 Patton. Samtidig var de lite "late" på andre ting, for eksempel med et enormt antall statister. Nesten halve budsjettet til produksjonen brukte de på å leie utstyr og folk fra den spanske hæren. 

 

 

Fun fact: På 2:02 i klippet blir en av statistene kjørt over av en stridsvogn. Det var faktisk en ulykke på set, men han kom seg heldigvis ut av det uskadd.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

The Incredibles 2

 

Skuffende oppfølger. Den første filmen var ikke et mesterverk akkurat, men hadde sjarm, humor og et relativt greit plott. Fjorten år senere er oppfølgeren her, og dessverre når den ikke den første opp til knærne engang. Er det virkelig dette vi har ventet så lenge på? Plottet er syltynt og oppbrukt. Superhelter er blitt forbudt, men Incredible-familien bryr seg ikke, når en superskurk angriper byen. Det går selvsagt ikke etter planen, og dermed får heltene skylden for all ødeleggelsen rundt omkring i byen. Ikke uventet er det ikke alle som er glade for dette, så de legger en plan for å få superhelter lovlige. Noe som (selvsagt) ikke går uten problemer. Har sett dette før utallige ganger, og var ikke imponert over hvordan det ble gjort her.

 

Men samtidig må det nevnes at det strengt tatt ikke er selve filmen sin skyld at det ble så skuffende. Denne skulle ha vært sluppet over et år senere enn den ble, og vi skulle få Toy Story 4 i stedet. Men fordi premieredatoene ble byttet om, mistet Incredibles 2 et helt år med produksjon, og ganske mye måtte kuttes fra filmen. Det vises, dessverre. Filmen er ikke dårlig med tanke på hvor mye det hastet å få den ferdig i tide, men det er også lett å se den kunne ha vært så mye mer. Den første filmen fokuserte på hele familien som superhelter, men denne gangen handler filmen nesten utelukkende om Elastigirl. De andre er fortsatt med, men er stort sett bare hjemme uten å gjøre stort ut av seg. Dette gjør at jeg ikke helt klarte å se vitsen med å ha de andre med. Kanskje en solofilm med Elastigirl hadde vært å foretrekke. Da kunne de ha bygd historien mer rundt henne, og sluppet å bruke tid og penger på å finne en eller annen måte å vise oss at de andre i familien ikke er glemt.

 

Men alt i alt, dette er og blir Incredibles 2. Jeg likte den første, selv om den ikke var et stort mesterverk, og jeg likte denne også. Den var skuffende med tanke på hvor lang tid den har tatt å lage, og klarer ikke å måle seg med den første. Men "skuffende" betyr ikke at den er dårlig. Den er bare svakere enn den forrige. Synes Terminator 2 er mye svakere enn den første, men det er like fullt en knallgod film. Predator 2 gir meg ikke samme godfølelse som Predator 1, men liker den likevel. Så hvis de lager en Incredibles 3, skal jeg nok få sett den også. Håper bare de får bruke den tiden de trenger, og ikke miste et helt år med produksjon neste gang. :(

Lenke til kommentar

Du lurer på om episode 1 er neste? Denne filmen finner jo sted etter episode 3.

 

Rent personlig håper jeg jo på en ettefølger, men den tryna vel rimelig heftig på kino rundt om. Likte filmen svært godt, og etter all klagingen på internett hadde jeg jo svært lave forventninger, men gikk ut av kinosalen veldig fornøyd. Ble rett og slett jævlig underholdt :)

Eh nei det gjør den vel ikke? Episode I the phantom menace har jo han sithen i hovedrollen, og derfor jeg spurte.

 

Episode 3 er revenge of the siths og der er Darth maul død for lenge siden.

 

Han døde i episode I

Lenke til kommentar

Spoiler alert: Darth Maul overlevde. Han er ikke med i noen av filmene (så vidt jeg vet, har ikke sett Solo ennå), men han er med i Clone Wars og Rebels tv-seriene, og de er canon.

Han er med i Clone wars altså... Det hadde jeg glemt, må muligens ta meg et maraton snart igjen..

 

Er litt mange filmer nå da jeg har alle..

Anger at jeg solgte DVD boksen.

 

Synes den versjonen var best.

Lenke til kommentar

SOLO: A Star Wars Story

 

Se her, ja! Har kommet mye dritt fra Star Wars de siste årene, med kjedelige prequels og Rogue One, og sliter med å se ferdig Last Jedi. Likte for så vidt Force Awakens, men den er ikke i nærheten av de første filmene. Likte dog Clone Wars og Rebels tv-seriene, men hadde på mange måter gitt opp Star Wars. Har derfor ikke giddet se Solo før nå. Kanskje er det pga lave forventninger, men denne gangen ble jeg svært positivt overrasket. Filmen er jo bra! Kanskje ikke et mesterverk, men helt klart en av de beste filmene jeg har sett siden de tre originale. Fyren som spiller Han gjør en fantastisk jobb, og får frem personligheten og trekkene til Han Solo på en utrolig bra måte. Det er aldri noen tvil om hvem han spiller. Han og og blir en "ung Harrison Ford".

 

Men skal jeg oppsummere det jeg liker best med filmen med ett ord må det nok bli: Skitten. Jepp, that's right. Skitten. Og det er en bra ting. Den originale trilogien var laget med et svært lavt budsjett, og det vises på alt for mange måter. Men en av de beste måtene det visese på, er at alt er så nedslitt og skittent der. Det gir en følelse av at det er ekte nok. Til sammenligning er de fleste av de nye filmene glorete og skinner som kjerringa på julekvelden. Se for eksempel Star Trek. Det er ikke mye støv å se der, for å si det sånn. Alt er så glorete og skinner som om de har blankpolert hele settet rett før innspilling. Solo: A Star Wars Story starter på en fengselsplanet, men blir ikke stort bedre etterhvert. Alt virker nedslitt og skittent, som om det er en plass folk faktisk bor. Det gir en meget bra steming jeg har savnet i de nyere filmene.

 

I tillegg er det jo selvsagt et og annen easter egg fra de gamle filmene, som f.eks når han truer hele gjengen med en håndgranat i starten. Det er jo kliss likt scenen i Episode 6, der Leia gjør det samme hos Jabba. Men dette er en helt ny historie, og selv om en del gamle kjenninger dukker opp, blir dette ikke bare en reprise av gamle filmer. Selv slutten er ikke helt sånn jeg forventet, selv om man burde vite hvor dette går.

 

Eneste STORE savn var at de starter med "A long time ago, in a galaxy far, far away...", men UTEN å komme med den typiske Star Wars musikken, eller teksten som ruller over skjermen fra bunnen til toppen? WTF?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...