Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Searching 2018

 

Satt i starten og ventet på at selve den ordentlige filmen skulle begynne liksom, men innså etterhvert tegningen.
Ikke dumt påfunn. Lur måte å gjøre en enkelt laget film interessant på, og det funket.
Sikkert ikke tilfeldig at det var asiatiske internet-typer i main roller heller.
Men det var uansett en bra thriller dette, som engasjerte hele veien. Mye interessant å følge med på her.

8/10
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig sett The Witch (2015), visste ikke hva jeg skulle få se - annet enn noe om en heks, forventet jeg. Rare greier, enkle forhold i gamle dager. Det var liksom noe "off" hele veien. Men glimrende skuespillere og interessant - skikkelig fæl stemning - veldig bra!!  :D 

 

Synes stemmen til en av skuespillerne virket kjent - og det er jo han som kakler i vei når Drew er på jakt etter antikviteter i Salvage Hunters på Discovery   :)

 

Har en grusom backlog i hyllen med blu ray filmer - plukket frem en som har stått der i noen år - Trolljegeren (2010), for en film, dette er jo en klassiker!! Masse passe galskap. Selv når filmen var slutt, kunne jeg godt tenkt meg å høre Otto Jespersen fortsette å fortelle tørt om Trollfakta i et par timer til  :lol:   Veldig godt laget - lydsporet er av høy klasse, det ristet godt i sofaen når trollene tråkket rundt, masse deilig bass - og veldig aktiv surround til tider - selv Jurassic Park filmene har noe å lære her. Herlig film, satt og gliste hele tiden.

Lenke til kommentar

Virtuousity 1995

 

En film jeg aldri hørte om før ca 1 år tilbake på en youtube video, ikke akuratt en film som blir sendt mye på TV. Men var nå kommet på PK så bestilte den.

 

Sci-Fi action med Denzel og Russel Crowe i hovedrollene. Russel Crowe er WAYYY over the top, nesten på nivå med Nicholas Cage. Slippt seg løs og det blir så dårlig at det blir bra.

En 80 talls action film laget i 1995. Filmen holder et høyt tempo og underholder uten å kunne kalle det et mesterverk.

 

5.5/10

Endret av hds
Lenke til kommentar

True Story (2015)

 

Ingen stor fan av James Franco, men han gjør en veldig god jobb i denne filmen. Kanskje beste filmen jeg har sett av han. Jonah Hill flink som alltid.

En fin fin biopic med gode skuespill prestasjoner. Manuset og dialogen er bra, selv med en film hvor det egentlig skjer så lite så holdt den på konsentrasjonen min gjennom hele filmen.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett The Witch (2015), visste ikke hva jeg skulle få se - annet enn noe om en heks, forventet jeg. Rare greier, enkle forhold i gamle dager. Det var liksom noe "off" hele veien. Men glimrende skuespillere og interessant - skikkelig fæl stemning - veldig bra!!  :D 

 

Synes stemmen til en av skuespillerne virket kjent - og det er jo han som kakler i vei når Drew er på jakt etter antikviteter i Salvage Hunters på Discovery   :)

 

Har en grusom backlog i hyllen med blu ray filmer - plukket frem en som har stått der i noen år - Trolljegeren (2010), for en film, dette er jo en klassiker!! Masse passe galskap. Selv når filmen var slutt, kunne jeg godt tenkt meg å høre Otto Jespersen fortsette å fortelle tørt om Trollfakta i et par timer til  :lol:   Veldig godt laget - lydsporet er av høy klasse, det ristet godt i sofaen når trollene tråkket rundt, masse deilig bass - og veldig aktiv surround til tider - selv Jurassic Park filmene har noe å lære her. Herlig film, satt og gliste hele tiden.

den var litt kul den filmen. Selv om den ikke tok helt av. Liker estetikken
Lenke til kommentar

True Story (2015)

 

Ingen stor fan av James Franco, men han gjør en veldig god jobb i denne filmen. Kanskje beste filmen jeg har sett av han. Jonah Hill flink som alltid.

En fin fin biopic med gode skuespill prestasjoner. Manuset og dialogen er bra, selv med en film hvor det egentlig skjer så lite så holdt den på konsentrasjonen min gjennom hele filmen.

 

7.5/10

True Story (2015)

 

Ingen stor fan av James Franco, men han gjør en veldig god jobb i denne filmen. Kanskje beste filmen jeg har sett av han. Jonah Hill flink som alltid.

En fin fin biopic med gode skuespill prestasjoner. Manuset og dialogen er bra, selv med en film hvor det egentlig skjer så lite så holdt den på konsentrasjonen min gjennom hele filmen.

 

7.5/10

the interview er ganske morsom. Å så er han bra i 127 timer.
Lenke til kommentar

Lights Out (2016), første (lang) filmen fra regissør David F. Sandberg, som senere gjorde Annabelle 2: Creation.

 

Skrekkfilm, ganske tåpelig historie  :D men gode skuespillere, bra regi og flott filmet gjør den til en veldig effektiv og herlig liten (81 min) grøsser. Veldig kul bruk av lys og mørke - som også er selve poenget med filmen.

 

Flott bilde og god lyd på blu rayen.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Ble enda en film med veldig lite budsjett - These Final Hours (2013) - en film som handler om en ung manns opplevelser de siste timene før jorda går under. Australsk produksjon. Kanonfilm - glimrende skuespillerprestasjoner, et flott drama, som er veldig interessant hele veien.

 

Flott bilde og god lyd på blu rayen.

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett Bohemian Rhapsody og for en fantastisk film det er. Det absolutt eneste jeg har funnet å trekke de for er de kunstneriske frihetene de har tatt. Det gir en bedre film dramaturgisk sett, men når man ser noe som man vet går i mot hvordan det var (relatert til tidslinjen) så kan jeg se at noen bryr seg litt om det. Fantastisk film, casting, skuespill og en fryd å se og høre på! 9.5/10

Allerede forhåndsbestilt Blu-ray utgaven!

Lenke til kommentar

Hadde et gjensyn med Pulp Fiction (1994) i går. Det er jo en skikkelig klassiker, en nytelse å se, det er så mye detaljer og det oser godt håndtverk hele veien. Det er en lang film, over 2 timer - men den føles ikke lang - indikerer kvalitet. Come-back filmen til Travolta og han er jo så fjern og kul her.

 

Blu ray utgaven imponerer ikke noe spesielt verken lyd eller bildemessig - men er ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel rundt 100 blu rays i backloggen - plukket enda en å sprette plasten på i kveld: Silent Hill (2006).

 

Hadde ingen forventninger - har heller ikke spilt noen av spillene, så dette var noe helt nytt. Men dette var jo en skikkelig kul film!!

 

Fantastisk stemning, meget flott filmet, kule locations/kulisser, helt rå cgi og gode skuespillere. Brutale saker, herlige monster og masse gørr og blod - perfekt. Spennende hele veien. Jeg hadde egentlig tenkt litt b-film, men det var det ikke.

 

Greit bilde på blu rayen, men lyden var noe helt spesielt, helt rå surround og et fett soundtrack. Var ikke full dts hd master, men dynamisk så det holdt allikevel.

Lenke til kommentar

Min nye proj har 3D muligheter - har noen 3D filmer, kun kjøpt fordi 3D versjonen (som også inneholder 2D versjonen) var billigere. Går heller ikke på kino - etter jeg skaffet hjemmekino for mange år siden.

 

Har bare sett demo av 3D på mindre skjermer - tver opptil 75 - og det har aldri fenget særlig - som film heller ikke gjør på slike små størrelser (imo).

 

Men i går kom et par 3D briller fra Kina, 150 kroner.

 

Slang på Piranha 3D (2010) - artig film, bare tøys, men litt gammel klassisk tulleskrekk, den funker. Mange fine 3D momenter - skikkelig stilig.

 

Så var det tid for Gravity (2013), kanonfilm - som jeg har sett noen ganger, nesten en perfekt film, den har alt. Men i 3D altså.... WOW, der hvor Piranha glimtet til noen ganger - så har Gravity konstant super 3D effekter, man får jo nesten ikke med seg filmen, bare sitter å gaper og mumler: rått - for seg selv. Det er jo stadig ting og tang som "flyter" rundt på grunn av vektløshet - og man tror man kan rekke hånden ut og ta de - noe jeg prøvde flere ganger - forgjeves  :lol:

 

Gravity har også en skikkelig bra surround mix - det er mest prating - men dette skifter posisjon, akkurat som personene forflytter seg i bildet og ut av bildet (bak) - helt rundt i 180 grader, veldig effektfullt. Filmen vant også Oskar for lydmixing - fortjent!

 

3D er vel enda i gang på kino - men for tv er det jo helt dødt, en del projer som kjører på. Andre som synes 3D er noe lenger?

 

Jeg synes det var så fett at jeg rett etter Gravity bestilte 15 3D filmer til  :D

 

Brukte Xbox X til Piranha 3D - men Xboxen ville ikke vise Gravity 3D - men da var det jo bare å stappe den i PS4 Pro - som viste den uten problemer, fine greier!

Lenke til kommentar

The Mule

 

Absolutt en severdig film verd inngangsbiletten. Ikke av de helt beste filmene til Clintern, men ikke av de dårligste heller.
En uventet vri på denne:

Clintern lar seg lokke av penger til å bli bad guy.



Ikke så mye mer å si, annet enn at det er en bra laget film med en del kule typer.

 

7/10

Lenke til kommentar

Mortal Engines - 2/10

 

Michael Bay har forsøkt å skrive og lage en Terry Gilliam film fra bunnen av. Han har i tillegg blitt pålagt av rådet for politisk korrekthet å vende på rollemodellene, kammeret for fremstillinger av filmklisjeer har hatt en medvirkende rolle, mens den nye bevegelsen for absurde og bizarre historieutviklinger har hatt en avgjørende rolle i å korrigere og godkjenne historien.

 

Et godt bevis på at Hollywood har gått tom for ideer.

En Terry Gilliam film på steroider hvor kuken og ballene har skrumpet inn og hjertet er i ferd med å stanse?

 

Jeg måtte se filmen ferdig for å være sikker på at det ikke var noen underliggende budskap eller noe å lese mellom linjene, men det var det altså heller ikke.

Premisset for filmen er helt latterlig, så jeg skjønner ikke at jeg gadd å se filmen i det hele tatt. Resultatet av de hundre millioner de har brukt på filmen er rent søppel.

 

En kjip historie som kulminerer i et mesterstykke av en elendig film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RAMPAGE

 

En typisk hat/elsk film for meg. Dette er ikke en bra film. Hele greia er basert på et spill, og da sliter man straks. Hovedpersonen er The Rock, og det lover slettes ikke bedre. Ti minutter inn i filmen har Rock fist bumb'et en gorilla. Da vet man hvor dette går. :p Men samtidig er dette ikke en kjedelig film. Den får meg tvert imot til å tenke på amerikansjke Godzilla, Kong: Skull Island og Pacific Rim, og både hvorfor japanske Godzilla har overlevd så ufattelig lenge, og de amerikanske filmene er heller tvilsomme. Japanske Godzilla er ikke akkurat bra de heller, men de er sprø så det holder. I amerikanske Godzilla prøvde de forgjeves å lage et mysterie rundt hele greia (spoilert alert: de fant Godzilla), mens den japanske har hatt romvesener, tidsreiser, en levende plante som hovedfiende, og så videre. Rent tull, men det funker.

 

Rampage er på det viset mye mer "japansk Godzilla" enn bare enda en tullete, halvseriøst amerikansk monsterfilm. Hele plottet er at noen tullinger forsker med å redesigne DNA i en romstasjon, men alt går til helvete, romstasjonen kræsjer tre steder på jorden, og hvert sted blir ett (og bare étt, ikke forvent å se en hel ulveflokk av gigantiske ulver) påvirket, og blir veldig aggressiv og vokser veldig fort. Dette kan man jo ikke ha noe av, så de setter i gang et signal i Chicago (det må jo gå bra) :p for å lokke til seg dyrene, så de kan drepe hverandre. Logisk. :p Men fordi det er så sprøtt minner det meg som sagt om japanske Godzilla, og den tar seg ikke spesielt seriøst. :p Endte opp med å storkose meg med denne. Bare slå av hjernen og nyt den for det syke kaoset det er, og ikke prøv å la noe som helst her gi noe mening. "Of course the wolf flies."

 

Eller for å ta en veldig kort oppsummering av hva man kan forvente:

 

 

:evil:  :evil:  :evil:

 

A CURE FOR WELLNESS

 

Har sagt mange ganger at jeg ikke har sett en bra skrekkfilm på mange år. Denne endrer det ikke, for å si det sånn... Fyr sendes til pleiehjem i de sveitsiske alpene for å hente en gamling. Ting er selvsagt ikke som han tror. Shit happens. Dette har de prestert å dra ut i over to hele timer med goood margin. Hele plottet er ikke bare syltynt, men det tok meg mindre enn et kvarter å skjønne hvor dette bærer, og hva som faktisk foregår. Selvsagt er **** skurken, selvsagt er **** viktig for plottet, selvsagt vil **** ikke være helt som h*n skal være, og så videre. Dette kunne kanskje ha vært interessant som en episode av Twilight Zone eller noe, men som en film på godt over to timer? Hjelper heller ikke at de eneste skuespillerne jeg kjente igjen er Harry Osborne fra Amazing Spider-man, og Lucius Malfoy fra Harry Potter. Ikke øverste liste, med andre ord. Drittfilm.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Mission Impossible: Fallout

 

Eneste filmen jeg har sett sålangt i denne "serien". Vel vel dårlig var det ikke, men heller ikke spesielt bra.
Er sikkert en fordel om man har sett forgjengerne, vet ikke.
En ting, at den var ganske plyndrete å følge med på. Hvem som var på hvems side, og hvem som var ute etter hva.
Men det har sikkert også noe med at der har vært en tråd som går gjennom filmene. 

Var vel omtrent som ventet da, med den type action jeg hadde regnet med. Men hadde kanskje ventet den litt mer særegen.
Dette var veldig etter boka oppskriftsmessig action, som vi har sett mye av før. Litt overflødig sånn sett.

6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...