Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pleier ikke å la meg irritere over syklister, men i dag ble jeg sur.

 

På vei til jobb skal jeg til å passere to syklister som ligger etter hverandre i sykkelfeltet. Plutselig, uten å vise tegn eller sjekke bak seg, slenger den bakerste syklisten seg ut i veien rett før meg for å sykle forbi h*n foran. Tuter på han, og han svarer med diverse obskøne tegn med hendene. Han sykler av veien 100 meter lengre frem...

 

Senere på dagen havnet jeg bak en av disse menneskene som absolutt skal sykle i bratte oppoverbakker i veien selv om det er velegnet og lite brukt fortau ved siden av veien. Zzzzz.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk bevis igår at syklister er de mest arrogante folka som finnes på veien.

 

Kjørte til et kryss som går inn på en 60 vei, er nedsatt fra 80 så folk har bedre mulighet å komme seg ut på veien. Kommer en bil, så litt rom, så en rekke med biler. Kjører ut etter første bil, og har folkeskikk nok til å akselerere nok så biler ikke trenge bremse. Når jeg er opp i 60-70 ser jeg bilen bak meg nærmer seg mye fortere enn 60, sikkert nærmere 100, og legger seg klin inntil rompa mi. Jeg gasset på nok til at han ikke burde kommet nærmere hadde han holdt fartsgrensa. Ved 80 skiltet presser han like mye så jeg slipper gassen og holder bremsen så vidt inne bare så bremselyset er på noen sekunder, og han hiver seg på hornet og vifter med henda... holdt fartsgrensa over hele strekks og han pressa og pressa...

 

Tror du ikke han satt alene i bilen med kondondraktsykkel på taket...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle utom verdens ende på Tjøme for å ta en is ista, og de siste kilometerne lå vi bak en bil med russiske diplomatskilter. Denne Audien lå så tett opp i ræva på bilen foran at den minste oppbremsing utvilsomt ville endt i bulk, til tross for at det gikk i rundt 55 i 50-sona.

Idet en bitteliten luke åpnet seg la han seg pokker meg ut og kjørte forbi i 50-sona, og fikk hivd seg inn bak bilen foran dette igjen.

500 meter senere var vi fremme og skulle parkere. Han ratta rundt og virka irritert over at det ikke var ledig plass i umiddelbar nærhet av den enden som er nærmest stien ut til sjøen.

 

Da vi gikk forbi så vi at dette var en mann med kjerringa og to jentunger med seg, åpenbart ute i ferieformål.

 

Synes det er kvalmt at slike skal kunne sette andre i fare og ellers skape kvalme bare fordi de har skiltene de har.

 

Underbygde dessuten mitt generelle inntrykk av russere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var nære på å vrake et par biler i dag.

Kjørte som vanlig inn i en rundkjøring, og når jeg var halvveis gjennom rundkjøringen kom det jaggu ei kjærring i full fart inn fra høyre slik at jeg måtte stå på bremsene.

 

Det virket ikke som om hun forstod hvor teit hun var heller.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Jeg tror en stor årsak til mange ulykker kommer av at sjåfører fraskriver seg ansvaret for andre sine dumme handlinger. Hadde flere holdt et godt øye på biler som kjører inn i rundkjøringer så tror jeg mange dumme ulykker kunne vært unngått.

 

Ser ikke noe poeng i å få bilen erstattet om du er lam fra nakken og ned, så hvem sin skyld det er har liten betydning.

Lenke til kommentar

Helvetes møkkakjerring!

 

Jeg ser deg kjempelangt unna i speilet der jeg allerede kjører 10 km/t over fartsgrensa mens jeg kjører forbi et vogntog som øker farten , når jeg så har kommet forbi er du så nære at om jeg hadde kollidert med noe så hadde du krasjet inn i bilen min og kanskje drept ungene mine som sitter bak , jeg har ingen ønske om at du skal få lov til å utsette oss for dette så jeg begynner å blinke meg over til høyre felt så fort det er trygt men dette er ikke kjapt nok for deg og du har allerede begynt den ulovlige forbikjøringen din på høyre side av meg samtidig som jeg starter med feltskiftet.

 

Helvetes møkkakjerring ,du tuter og blinker med lysene dine som om du har lov til å utsette meg og mine for dødsfare når du kjører og presser så hardt på bilen foran både før og etter feltskifte og i tillegg så tuter du forbanna fordi det ikke gikk fort nok. Faens møkkakjerring fordi i dag var dagen jeg ikke koblet kameraet bak og hadde jeg det så hadde du trolig fått en anmelding fra meg og forhåpentligvis førerkortet beslaglagt om jeg fikk det som jeg ønsker.

 

Og om noen lurer så gasset hun på såpass fort etterpå at hun trolig hadde en fart på minst 120 til 130 i 80km/t sonen.

Tipper også hun holdt en fart på 120km/t før hun måtte bremse opp bak meg ned til 90.

Endret av Malvado
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ble til en douchebag BMW-sjåfør forleden. Kjørte på hovedveien i 80, så kommer kjører det inn en sinke i 40 på veien såpass kort foran meg at jeg må trø hardt på bremsen, og tror du ikke vi holder 40 videre? Da måtte jeg på med fjernlysene, uansett om det kanskje tolkes litt mer negativt enn mine intensjoner.

Lenke til kommentar

Ble til en douchebag BMW-sjåfør forleden. Kjørte på hovedveien i 80, så kommer kjører det inn en sinke i 40 på veien såpass kort foran meg at jeg må trø hardt på bremsen, og tror du ikke vi holder 40 videre? Da måtte jeg på med fjernlysene, uansett om det kanskje tolkes litt mer negativt enn mine intensjoner.

Synes ikke det var spesielt douchebag oppførsel, når folk oppfører seg som idioter, får de bare tåle det :p

Lenke til kommentar

Skal du absolutt kjøre, så hold deg til mindre kjøretøy hvis du ikke kan å håndtere større. Ikke kjør bobil og komme over i motsatt kjørefelt, for å knuse andres speil - ikke morsomt å betale for andres feil.

 

Nå sjekket jeg ikke prisen for speil uten temp-føler, men regner med det er noen kroner mer. Så hvorfor i all verden legger de føleren i sjåførspeilet. Det er jo disse som blir tatt titt og ofte pga idioter som ikke kan kjøre. Spesielt i tunneler ligger de som er usikre å vingler over gulstripa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...