Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lå i kø inn mot Trondheim. Så ikke starten på køen og ikke enden på køen bak meg. Gikk i ca 45-50 i 70 sone.

Ser langt fram at biler imot vil krysse over - men ingen slipper de fram og dermed lager disse kø andre veien også. Jeg senker naturligvis farten og blinker til de. De er litt usikre og ender med at jeg stopper helt iom det kommer ett par som skal ut samme avkjørsel også. Slipper alle fram og begynner å bevege meg framover, for så og stoppe en gang til 150m lenger nede, for samme sak. Altså ingen som slipper noen fram. Jeg fatter det ikke, hvorfor er folk så ....... - Nådde jo igjen køen og tapte 0 sekund på det. Såpass skjønner vel trafikantene - at man når igjen en kø som går i 45-50 når man selv kan kjøre i 70.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt, men det er ikke så enkelt.

Hvis du kjører i kø i 45-50 og har en uendelig lang rekke med biler bak så lager du mye støy bakover når du stopper helt opp og risiko for kjedekollisjon.

Jeg har selv opplevd å stoppe og fått lyshorn og tuting fra irriterte bilister bak.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt, men det er ikke så enkelt.

Hvis du kjører i kø i 45-50 og har en uendelig lang rekke med biler bak så lager du mye støy bakover når du stopper helt opp og risiko for kjedekollisjon.

Jeg har selv opplevd å stoppe og fått lyshorn og tuting fra irriterte bilister bak.

Kanskje grunnen til kø er at noen skal svinge til venstre, men ikke slippes forbi?

Samarbeid er Alfa og Omega, og de som tuer fordi en slipper forbi andre billister kan drite og dra OG fått seg en bot for ulovlig bruk av horn

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Lå bak to irriterende svenske audi og mercer idag med gamle folk mellom Drammen og Tønsberg E18... Jeg holdt jevnt 110-120 hele veien som er 30 min, likevel ble jeh flere ganger forbikjørt av disse, og kjørte forbi disse flere ganger. De kunne plutselig kjøre 100 og så plutselig 140.... Og det skjedde minst type 20 gangee i løpet av turen og ble utrolig nok ganske irriterende å tenke her er dem igjen...

Lenke til kommentar

Lå bak to irriterende svenske audi og mercer idag med gamle folk mellom Drammen og Tønsberg E18... Jeg holdt jevnt 110-120 hele veien som er 30 min, likevel ble jeh flere ganger forbikjørt av disse, og kjørte forbi disse flere ganger. De kunne plutselig kjøre 100 og så plutselig 140.... Og det skjedde minst type 20 gangee i løpet av turen og ble utrolig nok ganske irriterende å tenke her er dem igjen...

 

Svenskene kjører noe inni granskauen raskt til tider, noe som er i sterk kontrast til tyskere og italienere som kjører i konstant 30 med mindre det er motorvei.

Lenke til kommentar

I dag når jeg kjørte fra hytten, kom det en fyr midt i veien. Jeg tenkte han la seg inn når jeg kom nærmere han. Tror dere han gjorde det? Nope. Jeg trodde han skulle treffe meg. Og når han var forbi meg så lå han enda mer over på feil side.

 

Jeg kjørte etter han og tok nummeret. Tenkte å ringe Politiet men de gjør aldri noe med det. Uansett, vet hvem det er nå så. Jævla gamling!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Lå bak to irriterende svenske audi og mercer idag med gamle folk mellom Drammen og Tønsberg E18... Jeg holdt jevnt 110-120 hele veien som er 30 min, likevel ble jeh flere ganger forbikjørt av disse, og kjørte forbi disse flere ganger. De kunne plutselig kjøre 100 og så plutselig 140.... Og det skjedde minst type 20 gangee i løpet av turen og ble utrolig nok ganske irriterende å tenke her er dem igjen...

 

Svenskene kjører noe inni granskauen raskt til tider, noe som er i sterk kontrast til tyskere og italienere som kjører i konstant 30 med mindre det er motorvei.

 

Har aldri sett noen svensker kjøre over grensen, men så er det ikek ofte jeg møter på de heller da..

Lenke til kommentar

Fader skulle nesten tro det lå frost på E18 i Oslo idag... Møtte på flere biler i veikanten som hadde snurra helt rundt med Falck, politi og ambulanse, og til og med en vegvesen bil som inspiserte veien ved et av kræsjene. Holdt fartsgrensa gjemmom S-svingen før Operatunnelen og fikk selv skrens på bilen, skvatt ganske da man ikke forventer det på sommeren i fartsgrensa akkurat... var ikke vått på veien en gang, bare smått fuktig, og har helt nye dekk..

Lenke til kommentar

Det kan skyldes plantesaft og pollen faktisk, fra trær og annen vegetasjon i området. Så lenge det er tørt er grepet glimrende, når dette plantesaft-/pollenbelegget blir fuktig blir det såpeglatt. Et ikke veldig uvanlig sommerfenomen, spesielt på Østlandet der det kan være lange tørre perioder på sommeren slik at plantesaft-/pollenbelegget rekker å bygge seg opp før neste regnskyll.

Lenke til kommentar

Jeg vil lufte noe som skjedde en av de første junidagene i år: 

 

På grunn av en ulykke jeg ble innvolvert i på MC sto jeg i busslomma på Helsfyr (sørgående langs E6), politiet hadde akkurat kjørt, skademelding var akkurat fyllt ut og jeg hadde akkurat fått satt meg på sykkelen for å kjøre. Akkurat i det jeg starter sykkelen svinger en flybuss inn på busstoppet, og stopper rett utenfor meg, slik at bussdøra kom ut akkurat der jeg sto, og disse bussdørene kommer jo et stykke ut også, så den skompa meg så godt at det var like før jeg velta. Atpåtil kommer det gretne passasjerer som skal ut. 

 

Hadde det ikke vært for at jeg ikke hadde skrudd kameraet mitt på enda, så hadde jeg gått til politiet med det. Det er greit at busslommer ofte er trange, og kan bli misbrukt, men når det står et kjøretøy som åpenbart har vært i en ulykke, da viser du hensyn, uansett om du er en buss og har det travelt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Lange tørre perioder" er vel ikke akkurat et uttrykk man har kunnet bruke i Oslo-området i sommer ...

Du får ha meg unnskyldt at jeg ikke følger med på hva slags vær det har vært i hovedstaden i sommer, men når man bor og jobber i en annen del av landet er ikke hovedstadsværet av interesse i det hele tatt. For meg er Oslo en avsides periferi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...