Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var borti noe lignende her om dagen.

 

Lå bak en bil med båthenger gjennom en tofelts rundkjøring, begge i høyre felt.

Etter rundkjøringen er det 600 meter med to felt og 60 km/h før et lyskryss der veien deler seg.

 

Jeg skulle til høyre i lyskrysset, og lå derfor i høyre ut av rundkjøringen, fortsatt bak båthengeren.

I venstre felt passerte det en bil, og jeg ventet til denne var forbi før jeg blinket og la meg i venstre for å passere båthengeren.

 

(Det er 60 og 70-grense etter dette, og denne strekningen var eneste mulighet til å passere).

 

Bilen med båten kommer etterhvert opp i i underkant av 50 km/t, og det holdt tydeligvis for bilen som nå ligger foran meg i venstre også.

Han legger seg en halv billengde foran bilen i høyre, og jeg ligger bak ham, rett ved siden av båthengeren.

 

På nåværende tidspunkt er det ikke plass til meg for å legge meg inn bak båthengeren heller, og jeg må pent svinge til venstre i lyskrysset jeg også, og ta en omvei på noen kilometer.

 

Selvsagt ingen superkrise, men litt irriterende når bilister ikke holder seg opp mot fartsgrensen.
Ting hadde vært mer forutsigbart om alle kjørte i nærheten av forventet.

Lenke til kommentar

Ikke glem at det er noe som heter personvern da folkens..!!

 

Du Brenna Entreprenør AS - er et firma. Det er ingen som har nevnt noen person-navn (meg bekjent) foruten et firma. Hvem som kjørte vites ikke, men en slik holdning sier alt om firmaet. Her brytes lovverk/regler som det passer seg. Brenna Entreprenør(du sikkert) svarte og hvis man bruker 'god nok plass på HC plass' som grunn, så sier det alt om hvor smart/dum personene man ev engasjerer som entreprenør.(å vi vet hvordan parkeringssituasjonen var fra personen som tok bildet, uten at det er en lovlig grunn for å parkere slik - som forøvrig viser at Brenna entreprenør gjerne tar snarveier, men liker ikke å bli tatt for det, for da er det anmelder sin feil) Lovende for arbeidet som blir gjort - det er en entreprenør jeg ikke vil anbefale.

 

Til sist; Bryr du deg om personvern altså?

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg la ut bildet her om dagen med teksten "håper dere er flinkere til å bygge enn å parkere", ble slettet noen minutter senere uten respons gitt.

 

Kjører man firmabil eller har på arbeidstøy må man huske at man representerer et firma, selv i fritiden, og at hva enn du gjør har effekt på et firma...

Endret av Poopadoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva kaller man en gruppe vigilanter fra et diskusjonsforum som skal svartmale et firma på Facebook fordi de parkerer som noen duster? Det er forøvrig folkeskikk, og ikke flisespikking på regler jeg prøver å formidle.

 

Men on-topic så er det ikke nødvendigvis en dårlig ting å parkere over to parkeringsplasser. Dette var jo selvsagt over et handikap-spot, og det virket ut som en nokså full parkeringsplass. Om det er nok av tomme parkeringsplasser og du står helt bakerst så er det egentlig ikke et problem å dobbeltparkere.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært privatperson hadde det vært noe helt annet Gavekort, da hadde jeg sagt meg enig med deg. Firmabil og firmatøy osv så representerer man faktisk et firma til en hver tid man bruker det så da må man forvente at firmaet skal få litt juling, når man forventer at et firma skal oppføre seg profesjonelt

Lenke til kommentar

Det var nok ikke parkeringen som skapte mest reaksjon for behovet å vise firma at slikt ikke lønner seg.

Dobbelparkering syns jeg også er ok når det er mange plasser ledige og man parkerer litt unna. Dog er HC plasser hellig. Det er mange med HC som har mer enn nok utfordringer i livet, slik at de skal få slippe å få duster som gjør det ennå vanskeligere for dem. Når disse ikke skjønner at det de har gjort er feil og ikke vil gjøre noe med det (holdningen tilsier at de vil gjøre det igjen) så er kanskje en slik 'vekker' vi gjør her i tillegg en liten mulighet for at de vil tenke seg om litt i alle fall til neste gang (får man håpe)

 

Edit: Hadde parkeringen vært uten at fotograf sier det var endel ledige plasser der, så kunne slik feilparkering vært pga andre biler har stått feil - så man skal være forsiktig med å dømme bare for at man står midt over linja. HC parkering gjør man ikke slikt på uansett - det er noe helt annet. Da får man heller parkere noen meter unna.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kaller man en gruppe vigilanter fra et diskusjonsforum som skal svartmale et firma på Facebook fordi de parkerer som noen duster? Det er forøvrig folkeskikk, og ikke flisespikking på regler jeg prøver å formidle.

 

 

Jeg vil ikke si det å klage på at en representant for et firma viser ekstrem dårlig dømmekraft, som verken svarmaling eller noe annet. Vil du si at Tv2 Hjelper deg eller Forbrukerrådet er en lynsjemobb Gavekort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lynsjemobb eller ei, jeg mener faktisk at det er helt ok i noen tilfeller jeg.

 

I et tilfelle som her er det helt greit at andre kommer med korreks, når det så tydelig ikke settes pris på er offentlig gapestokk helt ok slik jeg ser det.

 

Brenna Entreprenør er ikke noen aktuell aktør for meg uansett, og ville ikke vært det om jeg hadde bodd i distriktet de driver virksomhet i heller etter tilbakemeldingene de har gitt andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er en ting som irriterer meg litt : 

 

Kjører opp en bakke der høyre felt har treg trafikk da det er en utkjøring rett etter bakken til høyre ( 2 felts oppover og nedover med midtdeler så ingen problemer med møtende trafikk ) så det er ganske normalt å kjøre forbi i venstre felt ( Fartsgrense 70 km/h) , jeg bruker som regel ikke å kjøre forbi i unødvendig hastighet ( altså 90 ) men som regel 70 - 80 siden de trafikantene i feltet til høyre som regel er nede i 40-50...

 

Legger merke til at det kommer noen bak meg som har litt hastverk ( Motorsykkel ) så jeg ser en lomme lenger foran og blinker meg til høyre og skifter felt , problemet er at de to bak hadde tenkt å kjøre forbi i høyre felt tydeligvis... Heldigvis gikk det bra men jeg ser at vedkommende greide såvidt å komme bort i støtdemperen bak. De to som satt på sykkelen kjørte så forbi meg i venstre felt og økte trolig hastigheten til 120 -140 km/t minst....

 

Nå mener jeg dette var ganske så idiotisk kjøring fra de bak , jeg varslet i god tid om at jeg kom til å skifte felt , trengte heller ikke å bremse hastigheten ned da vi var forbi de trege trafikantene bak bakken og prøvde å se meg godt om. Problemet er at når du er så og si oppe i rompa på bilen foran (som de to var ) så er det noen blindsoner man ikke får med seg som sjåfør foran og da mener jeg sånn forbikjøring i høyre felt er rett og slett rene selvmordsforsøket.

Lenke til kommentar

Etter å kjørt noen uker i bytrafikken er vel eneste jeg har å påmerke folk er meget aggressive mot lyskryss. Eller at de ikke har en plan for å se fremover.

Synes det ser mer og mer underlig ut hver eneste dag. De senker f.eks ikke farten ved lysskifte en del meter fremme, og parkerer nesten fremme ved selve lyset. Gjerne så tett at de må akselere en og en når det blir grønt.

Det ser alltid like rart ut.

Lenke til kommentar

Det er de samme bilistene som tror de kommer fortere frem med å ligge på støtfangeren til bilen foran i mil etter mil. De samme bilistene har full fart når de kommer mot en forkjørsvei slik at bilene på forkjørsvei må bremse for å forsikre seg om at de vil overholde vikeplikt.

 

Tror det henger litt sammen med intelligensnivået..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er en ting som irriterer meg litt : 

 

Kjører opp en bakke der høyre felt har treg trafikk da det er en utkjøring rett etter bakken til høyre ( 2 felts oppover og nedover med midtdeler så ingen problemer med møtende trafikk ) så det er ganske normalt å kjøre forbi i venstre felt ( Fartsgrense 70 km/h) , jeg bruker som regel ikke å kjøre forbi i unødvendig hastighet ( altså 90 ) men som regel 70 - 80 siden de trafikantene i feltet til høyre som regel er nede i 40-50...

 

Legger merke til at det kommer noen bak meg som har litt hastverk ( Motorsykkel ) så jeg ser en lomme lenger foran og blinker meg til høyre og skifter felt , problemet er at de to bak hadde tenkt å kjøre forbi i høyre felt tydeligvis... Heldigvis gikk det bra men jeg ser at vedkommende greide såvidt å komme bort i støtdemperen bak. De to som satt på sykkelen kjørte så forbi meg i venstre felt og økte trolig hastigheten til 120 -140 km/t minst....

 

Nå mener jeg dette var ganske så idiotisk kjøring fra de bak , jeg varslet i god tid om at jeg kom til å skifte felt , trengte heller ikke å bremse hastigheten ned da vi var forbi de trege trafikantene bak bakken og prøvde å se meg godt om. Problemet er at når du er så og si oppe i rompa på bilen foran (som de to var ) så er det noen blindsoner man ikke får med seg som sjåfør foran og da mener jeg sånn forbikjøring i høyre felt er rett og slett rene selvmordsforsøket.

 

Har ikke så stor sympati for din sak i denne situasjonen, om de rakk å komme opp på din side, så må det ha vært ledig rom der, så du burde ikke ha ligget i venstre felt. Men det er forsåvidt ikke en veldig kritisk manøver. Når du feltskifter har du vikeplikt, og du så det åpenbart ikke godt nok om. Du skal sjekke blindsoner når du bytter, og de hadde annen hastighet enn deg, så du burde også observert de på vei opp før du skiftet felt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...