Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Det er ikke så mange dashcam-videoer av nordmenn som går av skaftet, slik som i Russland. Men det er absolutt noe som skjer her også.

 

Man trenger ikke å gå så langt at man drar frem et balltre for at man skal drive med farlig roadraging. Unødvendige "forbikjøringskamper" og småknuffing kan også ende opp med dødsfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringveien Oslo, Bryn tunnelen.Innsnevring fra to til ett felt, merket med fletteskilt "530_01" og angitt avstand til "flettepunktet". Jeg forstår ikke de som ligger i høyre felt, en km fra innsnevring. Hvordan tror de det kan flettes dersom alle ligger i samme felt.

 

Egentlig burde jeg ikke spørre. Jeg sparer masse tid ved å kjøre i det tomme venstrefelt fram til "flettepunktet".

 

Og sannelig er det ikke noen, i høyre feltet, som aktivt prøver å forhindre fletting ved å presse seg fram. Det er brudd på trafikkreglene.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det med folk som skal rett frem i en rundkjøring og blinker til venstre eller høyre før de kjører inn i den?

De har vel gått på kjøreskole i Skien.

 

Føler meg krenket av den der :/

 

Men nå er jo folk fra Skien verdensmestere i å kjøre i en rundkjøring  :hrm:

 

Verdenmestre? Var det ikke i Skien det måtte settes opp skilt før rundkjøringene: "Kun en runde om gangen"?

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget på vei hjem i kveld en ganske merkelig oppførsel.

Motorvei med 110-sone: blir nedsatt til 70, så 50 grunnet veiarbeid, kjørte så videre inn i tunnel som delte møtende trafikk i samme løp, hvor bilen bak startet å blinke med fjernlys, samt lå meget tett mens jeg kjørte i 60 på nålen. Jeg tenkte ikke så mye over det der og da. Så blinket bilen nok en gang, hvor jeg valgte å blinke med tåkelyset (det røde bak på ene siden), hvor han responderte med å blinke enda mer. Jeg begynte å lure på om det var noe på ferde, så jeg bremset rolig ned mot 30. Jo nærmere 0 jeg kom, jo mer blinket bilen bak. Da jeg kom til 30 begynte bilen bak å tute samtidig som den blinket med lysene febrilsk, muligens i håp om at jeg fikk et epileptisk anfall. Da var vi allerede kommet i enden av tunnelen og 50-arbeidssone ble opphørt, veien i kjøreretning delte seg i 2 der hvor motgående trafikk kom sigende fra andre siden av midtrabatten. Jeg lå i 30 litt inn i 2-felten, hvor bilen bak sluttet med å blinke og tute, men ikke kjørte forbi. Jeg ble en del forvirret av dette, men ettersom jeg ikke kunne se noen hendelser, og alt var klart til å øke hastigheten, så valgte jeg å gjøre dette. Bilen bak lå tilsynelatende i 30 fremdeles da jeg nådde en hastighet på 110 km/t og hadde tilbakelagt et mellomrom på rundt 300 meter. Noen som har en forklaring på dette?

Lenke til kommentar

På tide at vi innfører en trafikkregel som pålegger folk å rygge inn når en skal parkere.

 

Hver gang eg stikker innom ett bakeri her på vei til jobb ser eg det oppstår farlige situasjoner som en følge av at folk tar letteste vei og parkerer med fronten inn. Det er en godt trafikkert vei med både busser, taxier, vareleveringer og skoleelever. Og i tillegg så spiser de fleste det de har kjøpt på bakeriet mens de skal prestere å rygge samtidig mellom gående og annen trafikk de ikke ser. Som om de ikke var distrahert nok fra før.

 

https://www.google.no/maps/@59.3994009,5.2849035,3a,75y,6.83h,70.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE-GiZWLORY6SEsyZPRiSvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=no

Lenke til kommentar

På tide at vi innfører en trafikkregel som pålegger folk å rygge inn når en skal parkere.

Det blir ikke gjennomførbart, for noen er det ikke et alternativ å rygge inn.

For min egen del er det sjelden et alternativ, rett og slett fordi jeg må ha opp bakluka ordentlig når hundene skal ut.

Lenke til kommentar

På tide at vi innfører en trafikkregel som pålegger folk å rygge inn når en skal parkere.

 

Hver gang eg stikker innom ett bakeri her på vei til jobb ser eg det oppstår farlige situasjoner som en følge av at folk tar letteste vei og parkerer med fronten inn. Det er en godt trafikkert vei med både busser, taxier, vareleveringer og skoleelever. Og i tillegg så spiser de fleste det de har kjøpt på bakeriet mens de skal prestere å rygge samtidig mellom gående og annen trafikk de ikke ser. Som om de ikke var distrahert nok fra før.

 

https://www.google.no/maps/@59.3994009,5.2849035,3a,75y,6.83h,70.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE-GiZWLORY6SEsyZPRiSvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=no

Vel, det er vel ikke helt uproblematisk å stoppe i en godt trafikkert vei for å rygge inn i en parkeringsplass. Kanskje du har en rekke biler bak deg. Kjører du inn med front så kommer du fort ut av veien. Når du skal rygge ut så kan du vente til det er klart.

Lenke til kommentar

Jeg skulle parkere utenfor barnehagen i forrige uke.

 

Kjørte forbi plassen jeg skulle rygge inn på og skråstilte bilen for å gjøre vinkelen minst mulig.

Idet jeg setter bilen i revers kommer en mor bakfra og dobbeltparkerer med nesa inn på plassen jeg har sett meg ut samt plassen ved siden av.

 

Parkerte heller på neste plass bortenfor, men påpekte det til henne på vei inn.

Hun virket overrasket over at jeg mente hun hadde gjort noe galt i det hele tatt, og til og med fornærmet.

 

Folk som argumenterer imot å rygge bilen inn kan enten ikke rygge eller har ikke kapasitet til å forstå sitt eget og andres beste.

 

Det finnes for meg 2 unntak:

- Man skal ha noe stort og langt inn i bagasjerommet

- Det er skråstilte parkeringer med enveiskjøring

 

Lenke til kommentar

. Folk som argumenterer imot å rygge bilen inn kan enten ikke rygge eller har ikke kapasitet til å forstå sitt eget og andres beste.

 

Kom du frem til den konklusjonen basert på hendelsen I barnehagen?  I så tilfelle kan jeg fortelle deg at det også forekommer dobbeltparkinger av bilister som velger å rygge inn på parkeringsplassene..

 

[Youtube]

[/Youtube]
Lenke til kommentar

På tide at vi innfører en trafikkregel som pålegger folk å rygge inn når en skal parkere.

 

Hver gang eg stikker innom ett bakeri her på vei til jobb ser eg det oppstår farlige situasjoner som en følge av at folk tar letteste vei og parkerer med fronten inn. Det er en godt trafikkert vei med både busser, taxier, vareleveringer og skoleelever. Og i tillegg så spiser de fleste det de har kjøpt på bakeriet mens de skal prestere å rygge samtidig mellom gående og annen trafikk de ikke ser. Som om de ikke var distrahert nok fra før.

 

https://www.google.no/maps/@59.3994009,5.2849035,3a,75y,6.83h,70.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE-GiZWLORY6SEsyZPRiSvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=no

Har de fortsatt gode rekehorn? (Forøvrig god plass til å rygge ut der, selv om jeg egentlig er enig med deg i prinsippet. Rygger alltid inn om jeg kan selv).

Lenke til kommentar

Ukjent, eg spiser ikke rekehorn :p

 

Problemet er når det er mye trafikk. Da er det mye som sperrer sikten begge veier. Spesielt om morgenen når det ofte er varelevering i tillegg. Men på ett generelt grunnlag så er det ei veldig travel gate og man kan fort oppleve at det er lite trafikk/biler/folk der når man parkerer, og mens man er inne er det plutselig bonanza.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...