Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tatt mopedlappen nylig? Undres bare litt...lærer man å slippe forbi trafikk når man har lang kø bak seg? Kjørte atter en gang bak en moped i 70 sone, hastigheten var 40-45 og rekken med biler bak var laaaang. Mopedisten gjorde ikke antydning til å svinge inn på de mange busslommene som ble passert, køen bak ble lengre og lengre pga mye motgående trafikk og ingen kom forbi.

Endret av Bond007
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De verste til å holde avstand til bilen foran er dessverre ofte kolleger av meg på veien. Altså storbilsjåfører som har større ansvar, tyngre biler og som burde vite bedre.

Det fine med disse er at det er lett å få irritert de brukbart i slike tilfeller.

Får jeg en slik støtfangerlus av en lastebil bak meg senker jeg hastigheten ned til gangfart før en oppoverbakke, før jeg gir flatt jern og drar fra han.

Lenke til kommentar

 

De verste til å holde avstand til bilen foran er dessverre ofte kolleger av meg på veien. Altså storbilsjåfører som har større ansvar, tyngre biler og som burde vite bedre.

Det fine med disse er at det er lett å få irritert de brukbart i slike tilfeller.

Får jeg en slik støtfangerlus av en lastebil bak meg senker jeg hastigheten ned til gangfart før en oppoverbakke, før jeg gir flatt jern og drar fra han.

Jeg gjør også dette, men det er ikke så lett å bli kvitt dem om man kjører lengre strekninger med tett trafikk når de uansett ikke tar hintet. Man kan jo selvsagt slippe dem forbi eller kjøre forbi noen foran en, men det løser jo bare problemet for en personlig. Lastebilen vil jo ligge i ræva til noen andre uansett.

Lenke til kommentar

 

De verste til å holde avstand til bilen foran er dessverre ofte kolleger av meg på veien. Altså storbilsjåfører som har større ansvar, tyngre biler og som burde vite bedre.

Det fine med disse er at det er lett å få irritert de brukbart i slike tilfeller.

Får jeg en slik støtfangerlus av en lastebil bak meg senker jeg hastigheten ned til gangfart før en oppoverbakke, før jeg gir flatt jern og drar fra han.

Genialt, takk for tips

Lenke til kommentar

En kollega av meg kjørte med en gjeng opp til fjellet en gang, og ble kjørende i en lang rekke biler.

Bak seg fikk han nettopp en slik tungtransportsjåfør som la seg helt oppi ræva på dem.

 

Foran på lastebilen stod firmanavn og telefonnummer, så en av de som satt på i baksetet ringte firmaet og fortalte at en av deres sjåfører lå an til å miste lappen dersom det var kontroll lenger frem på strekningen.

 

2 minutter senere gir lastebilen bak dem langt signal med både lys- og lydhorn, men økte ikke avstanden.

Han var tydeligvis forbanna fordi han var blitt sladra på, men ga blaffen i å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

 

De verste til å holde avstand til bilen foran er dessverre ofte kolleger av meg på veien. Altså storbilsjåfører som har større ansvar, tyngre biler og som burde vite bedre.

Det fine med disse er at det er lett å få irritert de brukbart i slike tilfeller.Får jeg en slik støtfangerlus av en lastebil bak meg senker jeg hastigheten ned til gangfart før en oppoverbakke, før jeg gir flatt jern og drar fra han.

På toppen av bakken er det stillestående kø pga veiarbeide, sikkert gøy å få en illsint sjåfør i ræva som sitter bak rattet på et 50 tonns vogntog!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kollega av meg kjørte med en gjeng opp til fjellet en gang, og ble kjørende i en lang rekke biler.

Bak seg fikk han nettopp en slik tungtransportsjåfør som la seg helt oppi ræva på dem.

 

Foran på lastebilen stod firmanavn og telefonnummer, så en av de som satt på i baksetet ringte firmaet og fortalte at en av deres sjåfører lå an til å miste lappen dersom det var kontroll lenger frem på strekningen.

 

2 minutter senere gir lastebilen bak dem langt signal med både lys- og lydhorn, men økte ikke avstanden.

Han var tydeligvis forbanna fordi han var blitt sladra på, men ga blaffen i å gjøre noe med det.

Dokumenter med mobilkamera og lever anmeldelse og/eller post videoen på Youtube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, jeg lot faktisk som at jeg gjorde dette en gang.
Satt selv på som passasjer i baksetet, og vi fikk en rød Audi A3 bak oss.

 

Fiska frem mobilen min, pekte den mellom nakkestøttene og mot bakruta som om jeg tok bilde av ham, og han la seg umiddelbart lenger unna og holdt passe avstand resten av etappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært ute på oppdrag i dag, og var på vei hjemover i bilen. Plutselig lyser lampa for lavt dekktrykk.

Greit nok, jeg svinger inn på første bensinstasjon for å sjekke, og ganske riktig, ett av hjulene var det særdeles lite luft i. Drar ned luftslangen fra veggen, og skrur av ventilen. Gjett om jeg ble forskrekka da lufta slo imot meg ut ventilen. Ventilnåla var borte! Noen har med andre ord skrudd den ut og satt på ventilhetta igjen. Den blir jo ikke borte av seg selv.

 

Hva pokker tenker folk med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...