Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde det ble kaldere enn -10 mange plasser i landet?

 

Jeg mente selvfølgelig ikke at samtlige biler i Norge stopper uten salting.

Men liten tue velter stort lass....ett vogntog kan lamme en hel region på de mest utsatte plassene.

Med dagens trafikkmengde tungtrafikk på Norges veinett er vi dessverre blitt helt avhengig av salting.

Lenke til kommentar

Salting er et inngrep så alvorlig at det burde blitt avgjort ved folkeavstemning om vi skal ha det eller ei.

Det medfører nok enda større kostnader i form av skader på biler hvert år enn det medfører innsparinger på ulykker som ikke skjer.

 

I Norge har man i en årrekke saltet ukritisk, mange steder har man brukt salt som en erstatning for brøyting.

I år ser det ut til å være en viss bedring, jeg håper den varer!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterer meg over folk som ikke slipper andre ut på veien ut fra butikker og lignende (parkeringsplass). Da mener jeg når det er kø. Gjennomsnittsfarten er på rundt 20 km/t og INGEN slipper deg ut.

 

Skulle til venstre ut fra parkeringsplass på Kiwi, der var kø begge veier. Ser at det er ledig fra høyre, legger meg 1/4 ut i veien i håp om at personen fra venstre skal stanse, men neida, h*n legger seg over i det ANDRE FELTET for å svinge unna meg. Herrejeremi!

 

Du trenger bare å bremse ned litt. Det er alt som trengs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg kjørte motorsykkel hjem fra en kompis for ett par timer siden, kom det en bil imot som la seg nesten helt over i mitt kjørefelt. Jeg bremset så hardt jeg turte på det våte føret, men jeg hadde ikke rukket å stoppe om han hadde fortsatt i samme mønster. Jeg forberedte meg på en liten flytur, men heldigvis la han seg inn igjen i sitt felt, riktignok uten å bremse, eller vise tegn til anger. Jeg vrengte sykkelen rundt å kjørte etter. Han bremset ned til rundt 10 km/t, så jeg la meg ved siden av han, og ga han umiddelbart fingeren. Det var selvsagt en særdeles lite diplomatisk ting å gjøre, men han fortjente det, og mer til. Jeg banket så på vinduet i håp om en forklaring på hva i all verden han holdt på med, men da stakk han av.

 

I etterkant angrer jeg på at jeg ikke gikk mer inn for å få personopplysningene hans, eller i det miste skiltnummeret, men jeg var så giret og sint at jeg knapt klarte å tenke klart. Sjåføren så forresten ut som han var 15 år gammel, og alle 3 passasjerene likedan. Det er vanskelig å utelukke fyllekjøring med tanke på hvordan de kjørte, og hvordan de oppførte seg da jeg tok dem igjen. Men det er nok fint lite jeg kan gjøre nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes oftere folk er "for snille" med å slippe inn folk i køer, de burde slippe inn omtrent i samme forhold som mellom trafikken på "innslippsveien" og hovedveien, folk slipper inn alt for ofte, og det hemmer trafikkavviklingen.

 

AtW

 

Jeg takker Gud for at det finnes folk som gjør dette, men samtidig hater jeg det.

 

Ta meg selv som eksempel: Jeg er veldig lite kjent i Oslo, og en kø kan strekke seg 1km fra en avkjøringsrampe, forbi andre ramper, og står tjukkt før jeg i det hele tatt vet hvilket avkjørsel jeg skal av på. I Oslo skiltes det etter min oppfatning bare akkurat i siste liten mange steder og første når jeg har kjørt forbi over halve køen ser jeg skiltet til avkjørselet mitt... DA er det fantastisk å ha noen som slipper deg inn, selv om jeg føler meg skikkelig rotten fordi jeg egentlig ikke vil snike.

 

Men det irriterer meg også, når jeg er godt kjent, og vet nøyaktig hvor jeg skal, og hvilken kø som går dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10133663

 

Hjelpes! Sånne sjåfører har vi i blant oss dere.

 

 

Jeg skjønner ikke at de tør. Ser jo faen meg ikke en dritt.

 

For ikke å snakke om når man kjører bak slike tullinger, og halvmeteren med snø/is etterhvert blåser av..

 

Koster ikke mange kronene å ha en liten feiekost både heime og med seg i bilen, så det er latskap og slendrian dette.

Lenke til kommentar

Da jeg kjørte motorsykkel hjem fra en kompis for ett par timer siden, kom det en bil imot som la seg nesten helt over i mitt kjørefelt. Jeg bremset så hardt jeg turte på det våte føret, men jeg hadde ikke rukket å stoppe om han hadde fortsatt i samme mønster. Jeg forberedte meg på en liten flytur, men heldigvis la han seg inn igjen i sitt felt, riktignok uten å bremse, eller vise tegn til anger. Jeg vrengte sykkelen rundt å kjørte etter. Han bremset ned til rundt 10 km/t, så jeg la meg ved siden av han, og ga han umiddelbart fingeren. Det var selvsagt en særdeles lite diplomatisk ting å gjøre, men han fortjente det, og mer til. Jeg banket så på vinduet i håp om en forklaring på hva i all verden han holdt på med, men da stakk han av.

 

 

Når du har fått situasjonen litt på avstand og roet deg så kan du gå litt i tenkeboksen og fundere på hva du oppnådde med å ta opp forfølgelsen med synderen og etter hvert fått vist fingeren. Kanskje du følte deg tilfredstilt der og da?

 

Selv hadde jeg nok hatt en flau smak i munnen hvis jeg hadde oppført meg slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...