Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvis du i det hele tatt får lov til å benytte det som bevis...

 

Mener det ble brukt på en lastebilsjåfør for ikke så altfor lenge siden.

men det er vel en skjønnsmessig vurdering..

 

Over til noe annet.. noen her som er noenlunde kjent i området Nydalen / Sagene? Maridalsveien går jo nedover her. 40 - sone og ikke forkjørsvei. Ikke et eneste forkjørsveiskilt og kryssende veier har ikke vikepliktskilt. Kjører man nedover, har man vikeplikt for alt som kommer inn på veien.

 

Allikevel er det "opplest og vedtatt" at de som kommer fra høyre om man kjører nedover har vikeplikt. Har bodd i området over et år, og ser dette daglig.

 

Om jeg stanser for å slippe biler inn på Maridalsveien, får jeg en vink som takk.. selv om jeg har vikeplikt.

 

Må være Norges beste veistrekning å kjøre ut på dersom man ønsker å få nytt frontparti på bilen.

Lenke til kommentar

Ikke et uvanlig fenomen.

 

På en vanlig helg kjører ca. annenhver bil jeg møter med tåkelys og ofte nærlys eller andre ekstralys itillegg.

 

En av de som skiller seg ut nå er en mopedbil med:

-blå kjørelys

-gule blinklys på taket

-musikk anlegg som er verdt mye mer en kjøretøyet

-en liten brøyteplog.

Lenke til kommentar

Ææææh fy faen til han idioten på E6 nordover fra Oslo foran meg, som ved splitten E6 / Lillestrøm fant ut at han lå i feil felt og velger å bremse HELT ned for å prøve å skifte to felt så han kunne fortsette på E6 (lå innerst til høyre) med det resultat at jeg bråbremser for å unngå å lime fronten min langt opp i ryggen hans.

 

Til venstre for seg hadde han en bil som også panikkbremser for å unngå å bli truffet av tullingen, og bak meg kom det et vogntog som lå på horn og bremser så jeg dreit i buksa uten sjangs til å flytte meg.

 

Første mann til å dø ved en kollisjon hadde faktisk vært meg så pokker ta at jeg ikke rakk å ta reg nummeret til fyren så jeg kunne ringt på døra hans i dag og gitt han en skikkelig lusing.

 

:mad:

 

*edit. Og til dere andre: en riktig god jul :)

Endret av Ham 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mener det ble brukt på en lastebilsjåfør for ikke så altfor lenge siden.

men det er vel en skjønnsmessig vurdering..

 

Over til noe annet.. noen her som er noenlunde kjent i området Nydalen / Sagene? Maridalsveien går jo nedover her. 40 - sone og ikke forkjørsvei. Ikke et eneste forkjørsveiskilt og kryssende veier har ikke vikepliktskilt. Kjører man nedover, har man vikeplikt for alt som kommer inn på veien.

 

Allikevel er det "opplest og vedtatt" at de som kommer fra høyre om man kjører nedover har vikeplikt. Har bodd i området over et år, og ser dette daglig.

 

Om jeg stanser for å slippe biler inn på Maridalsveien, får jeg en vink som takk.. selv om jeg har vikeplikt.

 

Må være Norges beste veistrekning å kjøre ut på dersom man ønsker å få nytt frontparti på bilen.

Har lagt merke til praksisen på stedet. Jeg kom nedover Maridalsveien på motorsykkel og stoppet for bil som skulle ut fra Korsvollbakken, i det jeg skal kjøre videre ser jeg en bil bak meg som så vidt ikke kjørte på meg bakfra, den måtte svinge ut til venstre for å ikke treffe meg. På motorsykkel er det selvsagt å overholde vikeplikten sin, burde vært det for bilister også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...