Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva faen feiler det folkene som braser rett inn i forkjørsvei?

 

Like før jeg fikk en bil i siden i dag, for fjerde gang, i samme kryss. Var snakk om maks 20cm fra siden.

Når sånt skjer KAN det være verdt å vurdere å dobbeltsjekke om de faktisk har vikeplikt for deg. Bare nevner det. Erfaring ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når sånt skjer KAN det være verdt å vurdere å dobbeltsjekke om de faktisk har vikeplikt for deg. Bare nevner det. Erfaring ;)

 

Ahem.

 

Jeg var på forskjørsvei. Vikepliktskilt inn på veien, så jo, samtlige har hatt vikeplikt for meg.

 

Krysset det gjelder er 200 meter unna leiligheten min. Kjører der hver dag.

Endret av hugRmunR
Lenke til kommentar

Så dette på Twitter nettopp.

 

politi_twitter.PNG

 

Basert på den første tweeten, så sitter jeg med inntrykket av at det er ord mot ord i denne saken. Jeg aner ikke hvem noen av de to involverte er, så da er det for min det 50/50 hvem som lyver. Kanskje var det for politiet veldig åpenbart hvem som gikk/kjørte på rødt, men hvis ikke så provoserer det meg at de går rett til førerkortbeslag. Hvis det var tilfellet at denne fotgjengeren vandret ut i veien på rød mann, da er det jo jævla kjedelig for denne bilføreren som får skadet bilen og mister førerkortet.

 

Jeg skal i hvert fall aldri igjen kjøre bil uten å ha et kamera gående i frontruten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så dette på Twitter nettopp.

 

politi_twitter.PNG

 

Basert på den første tweeten, så sitter jeg med inntrykket av at det er ord mot ord i denne saken. Jeg aner ikke hvem noen av de to involverte er, så da er det for min det 50/50 hvem som lyver. Kanskje var det for politiet veldig åpenbart hvem som gikk/kjørte på rødt, men hvis ikke så provoserer det meg at de går rett til førerkortbeslag. Hvis det var tilfellet at denne fotgjengeren vandret ut i veien på rød mann, da er det jo jævla kjedelig for denne bilføreren som får skadet bilen og mister førerkortet.

 

Jeg skal i hvert fall aldri igjen kjøre bil uten å ha et kamera gående i frontruten.

 

Da den andre tweeten er 45 min senere, så er jo et mulig scenario her at politiet har fått snakket med vitner o.l. Og fått en generell oversikt over hva som faktisk skjedde.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Var vel en episode i Fredrikstad en gang, hvor en arrestant m/håndjern skulle føres av et par politibetjenter fra arrest til forhørsrett, og når de stod på fortauet å ventet på grønn-mann så heiv plutselig fyr'n seg ut i fotgjengerfeltet foran en bil som kom.

 

Altså, et helt opplagt tilfelle hvor bilføreren (som kjørte på grønt lys) var uskyldig, men vedkommende sjåfør fikk allikevel beslaglagt førerkortet på stedet. Ganske horribel praksis ang. slikt.

 

(saken ble så vidt jeg minnes "ryddet opp i" kort tid senere, siden "alle" innså hvor urimelig det var)

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Ja det slikt jeg er redd for. Ofte løper folk over veien selv om det ikke er fotgjengerfelt. Jeg kan ikke jobbe uten førerkort, så en idiot som kaster seg foran bilen kan ødelegge hele livet mitt. Syns det er veldig utettferdig å beslaglegge førerkort før man er sikker på at det er fører sin feil :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Senest en time siden, på vei hjem fra jobb hadde jeg sjangsen til å T bone en bil som ikke overholdt vikeplikt i rundkjøringen, hun kom fra første avkjørsel, jeg var inne i rundkjøringen i det hun kjørte inn, og hun bare kjørte, vridde ikke på hodet engang, jeg lå på hornet og da begynner drittkjerringa å sakke av, jeg vurderte lenge om jeg bare skulle pløye gjennom bilen hennes, men fant ut jeg skulle la vær siden jeg kjører i en kamerat sin bil..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gadd rett og slett ikke å stå i regnet å skrive skademelding, og det er først i ettertid, etter at refleksene har hindret meg i å kjøre i folk at man tenker "Kunne gjort det for å få ny front/bli kvitt bilen på andres regning etc"

 

Når jeg tenker meg om, så har han sagt jeg gjerne må kondemnere bilen, så lenge det er noen andre sin skyld :p Så slipper han å selge den :p

Lenke til kommentar

Ta det i trafikalsk-klagemur tråden a plxs, forøvrig er det gjentatte ggr blitt påpekt der at bilister ikke er blitt dømt i forbindelse med påkjørsel av sykler og gående i pga det ikke var bilførers feil.

 

 

Edit: virka litt som ei grinete dame nå, men tror jeg har fått nok klaging på trafikken gjennom nettop den tråden til og vare livet ut..

Endret av SKAÐI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg at det hadde blitt vedtatt at motorsyklister skal ha på refleksvest, men jaggu er jeg glad for det! :)

http://www.f-b.no/nyheter/reflekspabud-for-mc-og-moped-1.8214663

 

Edit: nei, altså, det var snakk om at det blei påbudt å ha med refleksvest, ja ... det skulle da bare mangle... :huh:

 

Påbud for refleksvest for motorsyklister er og blir en tåpelighet i dag, da det ikke er vist noen nevneverdig positiv effekt av å ha refleksvest. Det er basert på føleri, bilister innbiller seg at MCer er "vanskelig å se", fordi de er dårlig til å observere, og tror refleksvest vil hjelpe, det som er gjort av forskning underbygger ikke at det hjelper noe som helst.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...