Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene på bensin nå er jo helt ville. Har vært borti 16.50 flere ganger her jeg bor, noe som ikke samsvarer med prisene før avgiftøkningen i det hele tatt. Bensinstasjonene tar seg virkelig godt betalt her ja :)

 

Og en trafikal klage. Det har kommet en ny rundkjøring som visst skal bedre trafikkflyten, fremfor lyskrysset som var der før. Man merker at det går litt raskere, men vi nordmenn er fortsatt elendige på fletting og å skape trafikkflyt.

Klagen er hvordan denne rundkjøringen er lagt opp. Det går to felter inn i rundkjøringa som splittes. Ett felt for deg som skal rundt og ned til sentrum, og ytre felt for deg som bare skal rett frem.

 

Her blir det megakaos for de som skal fra sentrum, til venstre og ut. Dette er fordi vi må først inn i indre feltet, så blinke oss ut i det ytre for å komme oss ut på brua. Her er det virkelig _ingen_ som stopper og gir vikeplikt. Folk kommer i full fart inn i rundkjøringa, og jeg bare venter på at det blir kjempekræsj der. Har allerede vært litt diskusjoner om de i ytre felt faktisk har vikeplikt, men er vikeplikt-trekanter i bakken  :hrm:

 

 

post-128368-0-93497400-1485462086_thumb.png

 

Lenke til kommentar

20 øre var vel prisstigningen. Det dyreste jeg noen gang har sett her hjemme er nok rundt 15.70-15.80 før avgiftshoppet nå i 2017, så er jo nesten en krone mer. 

Fra E24.no:

"Veiledende priser fra 2. januar er 16,29 kroner per liter for bensin, mens dieselprisen settes opp til 15,25 kroner."

http://e24.no/privat/arbeiderpartiet/naa-faar-vi-tidenes-hoeyeste-bensinpris/23886223

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det lønner seg som de fleste vet å fylle Søndag kveld eller Mandag morgen. Jobber rett ved siden av Esso å folk går nesten amok der borte hver mandag. :p

 

Har vel pleid å være rundt 12 kroner for dieselen på mandag til litt utpå dagen, så skrur de opp igjen til over 15kr.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Det kom noen stygge ord ut av meg da jeg fikk fylt tanken til 12.55 (bensin) på mandags formiddag. Prisen i seg selv var strålende, men som Simkin over her poengterer blir det jo kaos av sånt. Når både personbiler, og andre skal dytte seg inn både foran og bak, så kan det bli litt vanskelig å komme seg ut. Et vogntog kom inn den veien som egentlig er ut mens jeg ség opp til pumpa da det var min tur. Jeg kunne altså kjøre hverken fremover alle bakover (der køen egentlig gikk). Klarte til slutt på et vis å snu bilen, mens køen bak samtidig klarte å lage et hull jeg kunne smette gjennom. Men åh så irriterende..

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Irriterer meg ganske mye på onkel politi og bruk av blålys på nattestid. Synes blålysene er altfor sterke og trafikkfarlig overfor andre trafikanter.

Synes de burde hatt nattmodus på blålysene, spesielt når de har stoppet en bil og står trygt plassert på en busslomme. Overkill å stå med med lysskinna på full effekt!

 

Neste gang jeg ser det så stopper jeg og gir de et forelegg!!!

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Prisene på bensin nå er jo helt ville. Har vært borti 16.50 flere ganger her jeg bor, noe som ikke samsvarer med prisene før avgiftøkningen i det hele tatt. Bensinstasjonene tar seg virkelig godt betalt her ja :)

 

 

Var 17.05kr for 95 oktan i Tromsø her om dagen. Dog er det inkludert en slags alternativ bompengeavgift på vel en krone pr liter.

Men selv med denne ekstra krona er det ofte billigere i byen enn på stasjonene utenfor kommunen, som ikke har dette påslaget.

Lenke til kommentar

Var 17.05kr for 95 oktan i Tromsø her om dagen. Dog er det inkludert en slags alternativ bompengeavgift på vel en krone pr liter.

Men selv med denne ekstra krona er det ofte billigere i byen enn på stasjonene utenfor kommunen, som ikke har dette påslaget.

Men blir det ikke visstnok bommer rundt om likevel nå?
Lenke til kommentar

Irriterer meg ganske mye på onkel politi og bruk av blålys på nattestid. Synes blålysene er altfor sterke og trafikkfarlig overfor andre trafikanter.

Synes de burde hatt nattmodus på blålysene, spesielt når de har stoppet en bil og står trygt plassert på en busslomme. Overkill å stå med med lysskinna på full effekt!

 

Neste gang jeg ser det så stopper jeg og gir de et forelegg!!!

 

 

Litt redusert lyseffekt på skinna hadde forhindret en blir sveiseblind ved passering...

Lenke til kommentar

Tror bensinpumpe hadde en feil. Skiltet stod det kr15 for diesel, som alle andre stasjoner i området, men når jeg faktisk fylte stod det 12.50 på displayet. Uno stasjon, uten noe rabattkode. Fylte tanken på 75 liter umiddelbart.

 

Ellers on-topic så var det ei idiotisk jente som vandra rett over veien rett bak bussen med ørepropper i UTEN å se for seg. Vi kjørte ganske sakte med søppelbilen forbi da det er trangt, maks 15kmt, og hun vandra rett foran oss uten å se og tok kjapt et skritt tilbake. De andre venta pent akkurat som det står flere steder på bussen; "VENT TIL BUSSEN HAR KJØRT FØR DEM GÅR OVER VEIEN".

 

Vi rista fyfy med fingeren etterpå...

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Irriterer meg ganske mye på onkel politi og bruk av blålys på nattestid. Synes blålysene er altfor sterke og trafikkfarlig overfor andre trafikanter.

Synes de burde hatt nattmodus på blålysene, spesielt når de har stoppet en bil og står trygt plassert på en busslomme. Overkill å stå med med lysskinna på full effekt!

 

Neste gang jeg ser det så stopper jeg og gir de et forelegg!!!

 

Der er jeg helt enig når det gjelder at de står parkert på rasteplass eller bussholdeplass. Totalt unødvendig å ha på blålysene da. De blender deg jo totalt. Sist jeg kjørte forbi en politibil som gjorde dette tidlig i desember så tutet jeg på de. Tenkte meg ikke helt om, men det skjedde ikke noe, hehe.

 

Men det er rett og slett idiotisk å ha de på. Kunne som du sier hatt en nattmodus, der de lyser men mye svakere. På linje med nødblink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...