Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Sist jeg fylte var prisen på bensin 12,68 før rabatter.

Det var da mandag denne uken.

Det var svært billig. På den lokale Shell her var det 16.12 for bensin og 12.99 for disel. Syns forskjellen på disse to har økt i det siste, vanlige har vært 1 til 2 kroner dyrere for bensin, ikke over 3 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sist jeg fylte var prisen på bensin 12,68 før rabatter.

Det var da mandag denne uken.

Det var svært billig. På den lokale Shell her var det 16.12 for bensin og 12.99 for disel. Syns forskjellen på disse to har økt i det siste, vanlige har vært 1 til 2 kroner dyrere for bensin, ikke over 3 kroner.

 

I området her (Oslo) virker det som prisforskjellen heller har gått ned noe i det siste.

En drøy krone prisforskjell er det gjerne nå.

 

Prisen var nok over 16,- her også senere på dagen, men jeg fyller gjerne i 11-12-tiden på mandag.. Det er tidspunktet prisen erfaringsmessig er på det laveste.

Lenke til kommentar

 

Irriterer meg ganske mye på onkel politi og bruk av blålys på nattestid. Synes blålysene er altfor sterke og trafikkfarlig overfor andre trafikanter.

Synes de burde hatt nattmodus på blålysene, spesielt når de har stoppet en bil og står trygt plassert på en busslomme. Overkill å stå med med lysskinna på full effekt!

 

Neste gang jeg ser det så stopper jeg og gir de et forelegg!!!

 

Der er jeg helt enig når det gjelder at de står parkert på rasteplass eller bussholdeplass. Totalt unødvendig å ha på blålysene da. De blender deg jo totalt. Sist jeg kjørte forbi en politibil som gjorde dette tidlig i desember så tutet jeg på de. Tenkte meg ikke helt om, men det skjedde ikke noe, hehe.

 

Men det er rett og slett idiotisk å ha de på. Kunne som du sier hatt en nattmodus, der de lyser men mye svakere. På linje med nødblink.

 

Garantert som jeg skrev tidligere at de har gått for den billigste typen som ikke kan dimmes

Finnes barer som dimmer automatisk og/eller manuelt

Lenke til kommentar

 

Var 17.05kr for 95 oktan i Tromsø her om dagen. Dog er det inkludert en slags alternativ bompengeavgift på vel en krone pr liter.

Men selv med denne ekstra krona er det ofte billigere i byen enn på stasjonene utenfor kommunen, som ikke har dette påslaget.

Men blir det ikke visstnok bommer rundt om likevel nå?

Joda, det blir bompenger her, og da forsvinner tillegget på drivstoff.

 

Men når det skjer vites ikke. Politikerne her klarer knapt å bli enig om noe. Må krangles i minimum 20 før det skjer noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror hensikten er at folk skal være ekstra på vakt når de passerer, med tanke på at dem kan være litt utsatte når de står utenfor bilen langs veien. Men nå har dem jo faktisk gul-blink tilgjengelig, så de kunne jo brukt den når de står parkert. 

 

På motorveien er det fullt forståelig at de står med blåblinken, for der er det livsfarlig å oppholde seg utenfor kjøretøyet.

 

Jeg gidder ikke å gå ut av bilen for å hjelpe folk som skulle ha problemer i 110-sona for å si det sånn.

Lenke til kommentar

 

 

Irriterer meg ganske mye på onkel politi og bruk av blålys på nattestid. Synes blålysene er altfor sterke og trafikkfarlig overfor andre trafikanter.

Synes de burde hatt nattmodus på blålysene, spesielt når de har stoppet en bil og står trygt plassert på en busslomme. Overkill å stå med med lysskinna på full effekt!

 

Neste gang jeg ser det så stopper jeg og gir de et forelegg!!!

Der er jeg helt enig når det gjelder at de står parkert på rasteplass eller bussholdeplass. Totalt unødvendig å ha på blålysene da. De blender deg jo totalt. Sist jeg kjørte forbi en politibil som gjorde dette tidlig i desember så tutet jeg på de. Tenkte meg ikke helt om, men det skjedde ikke noe, hehe.

 

Men det er rett og slett idiotisk å ha de på. Kunne som du sier hatt en nattmodus, der de lyser men mye svakere. På linje med nødblink.

Garantert som jeg skrev tidligere at de har gått for den billigste typen som ikke kan dimmes

Finnes barer som dimmer automatisk og/eller manuelt

Er bare politifolka som er dumme. Det er oransje lys på også med full-blink og lite-blink modus, og det er en sånn 'retningsblink' på, sånn at det ser ut som en pil for å vise andre biler osv. Uansett kan. De bare skru av blålysene langs veien. Hvorfor må de ha på disse når dem har stoppet noen langs en busslomme? Jeg stopper selv forøvrig aldri langs motorveien eller veien ved blålys. Blinker at jeg har sett de og finner beste plassen å stoppe på, og det er ikke en motorvei med trafikk i 100kmt en meter fra bilen min. I Tyskland og Nederland har dem på elektriske skilt med 'STOPP POLITI' og 'POLITI - FØLG MEG' og da følger man dem til en parkeringsplass osv.

Lenke til kommentar

Jeg tror hensikten er at folk skal være ekstra på vakt når de passerer, med tanke på at dem kan være litt utsatte når de står utenfor bilen langs veien. Men nå har dem jo faktisk gul-blink tilgjengelig, så de kunne jo brukt den når de står parkert. 

 

På motorveien er det fullt forståelig at de står med blåblinken, for der er det livsfarlig å oppholde seg utenfor kjøretøyet.

 

Jeg gidder ikke å gå ut av bilen for å hjelpe folk som skulle ha problemer i 110-sona for å si det sånn.

Det er forståelig at de har på blåblink, men det må da være en fordel at folk får sett når de passerer også?

Man blir jo heftig blendet av de moderne blålysene selv om man forsøker å se i en annen retning.

Lenke til kommentar

Lå i 50 sona, hvor jeg muligens var såvidt under 50/litt over vekslende. Noe som jeg må øve mer på siden pila har jo en feilmargin, men så kommer jo et 30 fartsgrense skilt foran meg, iogmed det var noe veiarbeid foran så er jo egentlig et midlertidig skilt. Men bak meg lå en taxi som plutselig kjørte forbi, i mye høyere hastighet enn 30. Må ha vært oppe i 50-60, så videre fort forbi og rundt rundkjøringen som var litt foran oss. Greit nok at det var natt og kun oss to på veien der og da, men som taxi sjåfør hvor du ferdes på veien og frakter folk bør en ikke drive på med sånt. Kanskje han ikke så 30 grense skiltet, og at han da kjørte forbi fordi jeg snakka ned litt før dette skiltet siden jeg selv lå i 50 men fremdeles bør en ikke gjøre sånt imo.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er folk som har høy hastighet inn i rundkjøringer som gjør det nesten umulig å komme seg inn fordi mange foretar all nedbremsing inne i rundkjøringen. Eks. har mange rundkjøringer maks. 50kmt eller lavere inn mot den og man skal bremse godt ned før man entrer. Mange kommer mot den i 70-80kmt i timen og har 50 når de entrer og foretar resten av nedbremsingen inne i den slik at andre ikke kommer inn.

 

Politiet bør stå inne i rundkjøringer og foreta fartsmålinger på de som nærmer seg den. Da vil statskassa bli feit :)

 

Samt at de som bygger rundkjøringer alltid bør lage de slik at det ikke er mulig å hive seg gjennom dem i 50-60+. Mange som tar fart inn mot rundkjøringer glemmer at man har venstrevikeplikt for de inne i rundkjøringen (og høyrevikeplikt mellom felt inni den) men ikke alle som kommer utenfra den på venstrehånd og har fart nok til å klare å treffe deg om de ønsker og derav "hindrer dem".

 

Første mann inn gjelder, noe som kan bli dyrt for en del idioter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Arbeidsskilt skulle ikke vært gjeldende når det ikke er noen som jobber

Ikke helt enig..

 

Ofte har veiarbeidssoner endring i kjøremønstre, innsnevringer, utstyr i veien, manglende asfalt, osv..

I tillegg så vet jo ikke trafikantene når de kommer til veiarbeidsoner om det er folk på jobb, veiarbeidere har ikke 8-16 jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Bond.

 

Jeg skadet bilen under en gang når de hadde slått av alt lys og snudd skilt osv. Var et søkk i veien der de hadde fjernet all asfalt på en 30m strekning. Det var fjernet mange lag helt ned til grus og jord. Med 80kmt fartsgrense og høstmørke uten veilys slo bilen hardt nedi under når den "datt" nedi. Når den slo nedi mistet jeg også kontroll på bilen, men fikk den heldigvis tilbake.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Arbeidsskilt skulle ikke vært gjeldende når det ikke er noen som jobber

Skilting er gjeldende så lenge de står fremme. Årsaken kan være alt i fra at det er behov for å varsle bilister om at de faktisk ferdes på et anleggsområde av grunner som allerede er nevnt over her til at veien ikke oppfyller krav satt for sin opprinnelige fartssone.

 

Jeg er ihvertfall glad for å bli informert om dette, og jeg sliter oppriktig med å skjønne meg på folk som oppfatter det som innenfor å buse igjennom et anleggsområde i 80km/t selv om hastigheten er redusert til 30-50km/t uavhingig om det er folk på jobb eller ikke.

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at veiarbeidssoner gjør deg unntatt for fartsbot da, så om du kjører i 80 på en strekning satt ned til 40 så kan du kysse farvel til sertifikatet ditt.

 

Har gått fint de siste 11 åra. satser på at det går bra videre også. De fleste strekninger med redusert hastighet er så korte at man ser fort om det kontroll eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...