Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
53 minutes ago, Atib Azzad said:

ok det er bra da, for sosial smitte i kontekst til transpersoner er bullshit.
Litt dumt at eksempelet ditt dersom det er Megan Fox du siktet til ikke innebærer riktighet, såvidt vi vet er tre (egentlig fire, mazel tov!) av tre barn ikke trans. 

Jeg kan jo ikke vite om det er Megan Fox du sikter til, for det vil du ikke svare på, men det har versert løgner om at alle barna hennes er trans (antagelig på det grunnlaget at hun ikke pakker dem strengt inn i tradisjonelle kjønnsutrykk), og det er trist å se hvor langt slike løgner sprer seg, og at folk begynner bruke det som eksempler på det ene og det andre til tross for at hele greia bare er oppspinn.

Jeg siktet ikke til Megan Fox. Hva skal du gjøre nå?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minute ago, ZiggyStar said:

Jeg siktet ikke til Megan Fox. Hva skal du gjøre nå?

Det er bare nok et innlegg hvor du unngår spørsmålet.

Jeg har ikke oppført meg på den måten tilbake, da du spurte om jeg kunne legge frem en definisjon av transperson så gjorde jeg det, selv om du spurte på en unødvendig frekk måte.

• Liker 3
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Biologisk kjønn holder helt fint takk :)

Har du noen opplevelse av å tilhøre en kjønnsgruppe, noen opplevelse av å tilhøre et kjønn (gender) -- eller er du agender?

Hvis du har en opplevelse av å tilhøre en kjønnsgruppe -- så har noen dårlige kilder klart å innbille deg kreasjonistiske/religiøse anti-vitenskapelige forestillinger.

Hvilke kilder da, konkret? Hvis du finner på dette selv, og avviser WHO, WMA og relevante eksperter, så er du jo ikke bedre på vitenskap enn kreasjonistene som står ved din side her i tråden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Skrevet
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Har du noen opplevelse av å tilhøre en kjønnsgruppe, noen opplevelse av å tilhøre et kjønn (gender) -- eller er du agender?

Hvis du har en opplevelse av å tilhøre en kjønnsgruppe -- så har noen dårlige kilder klart å innbille deg kreasjonistiske/religiøse anti-vitenskapelige forestillinger.

Hvilke kilder da, konkret? Hvis du finner på dette selv, og avviser WHO, WMA og relevante eksperter, så er du jo ikke bedre enn kreasjonistene som står ved din side her i tråden.

Jeg er mann

• Liker 2
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Jeg er mann

Så, du har mannlig kjønnsidentitet..?

Forstår du at du kunne hatt samme seksualitet, og samme kjønnsidentitet med XX-kromosomer -- og at kjønnskromosomer ikke skaper legning eller 'gender'..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
11 minutes ago, Atib Azzad said:

Det er bare nok et innlegg hvor du unngår spørsmålet.

Jeg har ikke oppført meg på den måten tilbake, da du spurte om jeg kunne legge frem en definisjon av transperson så gjorde jeg det, selv om du spurte på en unødvendig frekk måte.

Du stilte et ja/nei spørsmål og svaret er nei. Hva er problemet?

• Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Kjønn (gender) er en egenskap alle har, og som alle har separat fra og i tillegg til biologisk kjønn, og i tillegg til legning -- om man inkluderer/definerer mangel på kjønnsidentitet som en kjønnsopplevelse, og aseksualitet som en seksualitet.

Å desperat tviholde på et narrativ på denne måten er et naturlig resultat av å vokse opp under utflytende normer, utrygge signaler og  gjødsling av indre usikkerhet.

• Liker 5
Skrevet
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Så, du har mannlig kjønnsidentitet..?

Forstår du at du kunne hatt samme seksualitet, og samme kjønnsidentitet med XX-kromosomer -- og at kjønnskromosomer ikke skaper legning eller 'gender'..?

Nei, det ble bekreftet allerede da jeg ble født at jeg er gutt. En lege konstaterte det. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (31 minutter siden):

Nei, det ble bekreftet allerede da jeg ble født at jeg er gutt. En lege konstaterte det. 

Du beskriver i praksis at du er agender, som for gender er som aseksualitet er for legning.

Eller så er du kunnskapsløs, og stolt av det. Weird flex, but oK.

Å benekte eksistensen av 'gender' er i samme blindgate som å benekte legning -- å benekte en egenskap av hjernen som er separat fra biologisk kjønn, som hele hjernen åpenbart er, om man forstår evolusjonsteorien og hvordan gener fungerer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Skrevet (endret)
AtterEnBruker skrev (49 minutter siden):

Uansett, denne fyren setter bra ord på pride-frykten hos enkelte foreldre:

Han spør: ( fra lenken din)

«– Skal foreldre kontrollere hvilke perspektiver barna får tilgang til, fordi de frykter at barna kan komme til andre konklusjoner enn dem selv, beveger vi oss i en autoritær retning, skriver Paul Omar Lervåg.»

Så sier Paul:

«– Å bli utsatt for informasjon er ikke tvang, skriver Paul…»

Det er nok ikke tvang, men tydeligvis ikke alltid like sundt hvordan informasjonen gis til barna.

Excessive social media use is strongly correlated with psychiatric issues like depression, anxiety, sleep disruption, and FOMO (fear of missing out). Spending more than three hours a day online doubles the risk of poor mental health outcomes. The constant exposure to idealized comparison, cyberbullying, and endless scrolling creates a self-perpetuating cycle of isolation and dissatisfaction.

Så svaret bør vel være at foreldre absolutt skal kontrollere hva og hvordan barn får informasjon inn i sinnet sitt. 

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, ZiggyStar said:

Jeg spurte deg et spørsmål. Nekter du å svare?

Hva problemet mitt ér?

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvem du sikter til når du snakker om kjendismoren som mot alle odds har tre av tre transbarn.

Det problemet har en løsning, men jeg kan ikke tvinge deg til å svare på det, bare registrere at du svarer mye samtidig som du tilsynelatende ikke ønsker å dele hvem denne kjendismoren som angivelig har tre transbarn ér.

Sånn nå har jeg svart deg på dine spørsmål, slik jeg også har gjort tidligere.

hvem er denne kjendismoren du refererer til?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Du beskriver i praksis at du er agender, som for gender er som aseksualitet er for legning.

Eller så er du kunnskapsløs, og stolt av det. Weird flex, but oK.

Å benekte eksistensen av 'gender' er i samme blindgate som å benekte legning -- å benekte en egenskap av hjernen som er separat fra biologisk kjønn, som hele hjernen åpenbart er, om man forstår evolusjonsteorien og hvordan gener fungerer.

Jeg er kunnskapsløs fordi jeg ble konstatert gutt som nyfødt av legen?

Okey....

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Atib Azzad said:

Hva problemet mitt ér?

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvem du sikter til når du snakker om kjendismoren som mot alle odds har tre av tre transbarn.

Det problemet har en løsning, men jeg kan ikke tvinge deg til å svare på det, bare registrere at du svarer mye samtidig som du tilsynelatende ikke ønsker å dele hvem denne kjendismoren som angivelig har tre transbarn ér.

Sånn nå har jeg svart deg på dine spørsmål, slik jeg også har gjort tidligere.

hvem er denne kjendismoren du refererer til?

Du antok at jeg snakket om "sosial smitte" og fikk svar på det, du antok at jeg snakket om en spesifikk kjendis så ekstremt at du spammet 5 ganger samme spørsmålet og godtok ikke svaret.

Kanskje du skal heller prøve å ro i land hva i vide verden slags poeng du prøver å koke opp heller? 😏

• Liker 2
Skrevet
7 minutes ago, ZiggyStar said:

Du antok at jeg snakket om "sosial smitte" og fikk svar på det, du antok at jeg snakket om en spesifikk kjendis så ekstremt at du spammet 5 ganger samme spørsmålet og godtok ikke svaret.

Kanskje du skal heller prøve å ro i land hva i vide verden slags poeng du prøver å koke opp heller? 😏

Er det ikke rimelig å anta du snakker om en spesifikk kjendis?
Jeg aksepterer 100% svaret ditt, du snakker ikke om Megan Fox, det er helt ok.
Jeg lurer både på hvem det ér, og hvorfor det er så vanskelig å få deg til å svare på det.

• Liker 6
Skrevet
Ballalaika skrev (1 time siden):

Om han er mann så har han mannlig kjønnsidentitet, det er litt det identitet betyr.

Tautologi heter det på fagspråket.

https://plato.stanford.edu/entries/identity/#LogiIden

https://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_(logic)

Så.

Hva er hans, unnskyld engelsken, 'gender' -- og kan du bare bekrefte dem med ham at han forstår at sex og gender er to forskjellige ting og han har begge..?

Jeg sliter med å få den erkjennelsen ut i klartekst, skjønner du.

• Liker 4
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Så.

Hva er hans, unnskyld engelsken, 'gender' -- og kan du bare bekrefte dem med ham at han forstår at sex og gender er to forskjellige ting og han har begge..?

Hvorfor snakker vi engelsk?

'mann' er et kjønn. Om han er mann så er kjønnet hans mann. QED.

Kan du bekrefte at du leste og forsto linken jeg delte ut hvor det beskrives hva oppdatert fagekspertise sier en 'tautologi' er?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

Så.

Begge hva? Jeg er mann, punktum. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...