HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Identifiserer meg hver mandag morgen som en kvinne med alvorlig endometriose. Litt slitsomt i livmoren tirsdag også. Innafor å droppe jobb da? I helgene identifiserer jeg meg som en søt alkoholisert pusekatt. Håper det er greit for naboen at jeg pisser på plenen hennes. 4 1
ZiggyStar Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni 31 minutes ago, Red Frostraven said: Jeg tenker ingenting om dem, foruten at det er greit at voksne rollespiller og gjør hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre -- og det bærer ingen relevanse for det å være trans, overhode, foruten at begge er ofre for fordommer fra de samme miljøene, som igjen inkluderer Russland. Det finnes en mindre gruppe dysfori i denne kulturen også - de føler seg født i feil kropp. Altså må det være like gyldig som kjønnsdysfori for transer. 3
Ballalaika Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Red Frostraven skrev (48 minutter siden): Beklager at jeg ikke har lyst å omformulere fakta som taler for seg selv, når de allerede er skrevet kort og konsist i en kort oppsummering av kritikk, utformet av relevante eksperter, som har langt flere innvendinger enn de nevnte 4. På ungdomsskolen fikk man lov å bruke andres materiell, men da under betingelse av at man omformulerte det til eget språk - da for å vise at man faktisk forsto det som sto der, og ikke bare klipte og limte inn fra typ leksikon. Endret 29. juni av Ballalaika 2 1
Ballalaika Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Red Frostraven skrev (44 minutter siden): Jeg tenker ingenting om dem, foruten at det er greit at voksne rollespiller og gjør hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre -- og det bærer ingen relevanse for det å være trans, Hvorfor ikke? 3
Red Frostraven Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Ballalaika skrev (19 minutter siden): På ungdomsskolen fikk man lov å bruke andres materiell, men da under betingelse av at man omformulerte det til eget språk - da for å vise at man faktisk forsto det som sto der, og ikke klipte og limte inn fra typ leksikon. Jeg er glad for at vi som er rasjonelle voksne og som har forlatt ungdomsskolen for lenge siden slipper å fortsette å gjøre det når det er åpenbart for alle hvem som forstår temaet og har kilder som forstår temaet -- mens det er like åpenbart at motparten er folk som ikke forstår temaet, i det de aldri henviser til seriøse kilder, ikke evner å vise til noen faglig relevante kilder og som ikke faller innenfor kategoriene misinformasjon som eksplisitt er advart mot av seriøse kilder. De som ikke forstår temaet driver sirkelrunking, forsøker å fremstå smarte gjennom å diskuterer semantikk og alt annet enn faglig sak -- for å unngå å forholde seg til det faktum at absolutt ingen seriøse aktører med faglig relevans er enige med dem. Bare for å ta en liten gjennomgang av kildene mine: WHO og WMA forstår kjønn. https://www.who.int/europe/health-topics/gender https://www.wma.net/policies-post/wma-statement-on-transgender-people/ WPATH og WMA forstår hvilke faglige retningslinjer som er å anbefale, fundert på relevant ekspertise sine anbefalinger: https://www.wma.net/policies-post/wma-statement-on-transgender-people/ https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/26895269.2022.2100644 ... Mens vi vet at tråden er fullt av folk som har falt for misinformasjon som forsøker å innbille folk at det å være trans er en mental lidelse, og får folk til å tro at det å følge relevante faglige eksperters medisinske retningslinjer og å ha WHO og WMA sin forståelse av kjønn er 'radikal kjønnsideologi' på tross av hva all faglig relevant ekspertise sier -- og mens vi vet hvilke kilder til misinformasjon de har falt for, enten de er primære ofre for misinformasjon eller sekundære. https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gender_movement Misinformasjon om furries og sammenligninger mellom furries og det å være trans er jo bare mer distraherende støy, all den tid furries som fenomen ikke er del av LGBT -- selv om individer som er furries også kan være LGBT og selv delta i tog som furries. https://theconversation.com/what-are-furries-debunking-myths-about-kids-identifying-as-animals-and-litter-boxes-in-schools-193908 Endret 29. juni av Red Frostraven 3 1
PÃ¥inter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni ZiggyStar skrev (1 time siden): Men hva tenker du forresten om de som kaller seg otherkin / transspecies og identifiserer seg som noe annet enn menneske? Er det også vitenskap? Slapp av, om noen år er det helt «naturlig»! Vitenskapen er ut, følelser er inn. ‘Dyrisk ungdom tar av: - Jeg liker å være hund Stadig flere tenåringer i Argentina og verden over identifiserer seg som dyr. Eksperter følger nøye med på den virale trenden. ‘ 4
Ballalaika Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Red Frostraven skrev (8 minutter siden): Jeg er glad for at vi som er rasjonelle voksne og som har forlatt ungdomsskolen for lenge siden slipper å fortsette å gjøre det når det er åpenbart for alle hvem som forstår temaet og har kilder som forstår temaet -- mens det er like åpenbart at motparten er folk som ikke forstår temaet, i det de aldri henviser til seriøse kilder, ikke evner å vise til noen faglig relevante kilder og som ikke faller innenfor kategoriene misinformasjon som eksplisitt er advart mot av seriøse kilder. De som forstår sine egne kilder evner å oppsummere og presisere når man benytter kilder, i motsetning til å bare dumpe masse linker og sitater på en halv A4 side. Dessverre er det blitt for mange eksempler på at når man faktisk går inn på linker så sier de ikke det det hevdes at de sier. 4
Ballalaika Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Red Frostraven skrev (12 minutter siden): Misinformasjon om furries og sammenligninger mellom furries og det å være trans er jo bare mer distraherende støy, all den tid furries som fenomen ikke er del av LGBT -- selv om individer som er furries også kan være LGBT og selv delta i tog som furries. Spørsmålet var kanskje hvorfor det ikke er en del av LGBT, eller likesågodt kunne være det. Det virker ikke som du helt vil svare på det. 4
ZiggyStar Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) 14 minutes ago, PÃ¥inter said: Slapp av, om noen år er det helt «naturlig»! Vitenskapen er ut, følelser er inn. ‘Dyrisk ungdom tar av: - Jeg liker å være hund Stadig flere tenåringer i Argentina og verden over identifiserer seg som dyr. Eksperter følger nøye med på den virale trenden. ‘ Og mitt standpunkt er at jeg ikke bryr meg om hva noen identifiserer seg som. Respekt til de som er seg selv. Problemene oppstår når man på bakgrunn av slik identitet krever spesialbehandling. Man krever ikke bare sin rett til identitet men å bli anerkjent som en faktisk hund. Å få tilpasse språket, definisjoner og deretter lovverk. Og toppen av det hele kalle det "medisinsk behandling" å operere hale på disse Endret 29. juni av ZiggyStar 4 1
PÃ¥inter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni ZiggyStar skrev (13 minutter siden): Og mitt standpunkt er at jeg ikke bryr meg om hva noen identifiserer seg som. Respekt til de som er seg selv. Problemene oppstår når man på bakgrunn av slik identitet krever spesialbehandling. Man krever ikke bare sin rett til identitet men å bli anerkjent som en faktisk hund. Å få tilpasse språket, definisjoner og deretter lovverk. Og toppen av det hele kalle det "medisinsk behandling" å operere hale på disse Jeg kan si meg helt enig i alt du ramser opp her. 4
Hanhijnn Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Nå er jeg mest spent på om dere er så opphengt i Pride og Transer at dere tar Pride med inn i juli måned også... 4 2
PÃ¥inter Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Hanhijnn skrev (40 minutter siden): Nå er jeg mest spent på om dere er så opphengt i Pride og Transer at dere tar Pride med inn i juli måned også... I og med du nevner det, kanskje det burde gjelde hele året og ikke bare èn måned? : «Regnbueflagget er har spesielt blitt debattert de siste årene. Flagget har siden 1970-tallet blitt brukt som et symbol på skeivt mangfold og inkludering. Det brukes i dag av lokalsamfunn, utesteder og andre institusjoner for å vise at skeive personer er velkomne, og at det er trygt for dem å være seg selv. Synlige regnbueflagg i klasserom og skolegård kan gi et tydelig signal til elevene. Det viser at skolen forplikter seg til å følge opp sitt verdigrunnlag, ikke bare i juni – men hele året.» 1
mronym Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni 12 hours ago, Ytringer said: Det ser ut som denne ideen med "født i feil kropp" har fått fotfeste. Vi har en indre essens som liksom er uavhengig av kroppen fra fødselen av? Jeg tror ikke på det. Det virker mye mer sannsynlig at kjønnsidentitet er noe som blir utviklet i løpet av de første leveårene i samspill med de nærmeste - altså mor og far først og fremst. Jeg tror at lysets hastighet er 3 km i timen. Kommer universet til å høre på meg nå endelig? 2 1
PÃ¥inter Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni mronym skrev (8 minutter siden): Jeg tror at lysets hastighet er 3 km i timen. Kommer universet til å høre på meg nå endelig? Du er i din fulle rett til å mene og tro hva du vil. 1
mronym Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni 6 minutes ago, PÃ¥inter said: Du er i din fulle rett til å mene og tro hva du vil. Helt korrekt! Men det ville ikke være min rett om jeg nå gikk ut å forlanget at dere skal slutte tro at lysets hastighet er høyere enn det. Jeg ville blitt kalt muligens stygge navn, eller til og med radikal. 4
PÃ¥inter Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni mronym skrev (18 minutter siden): Helt korrekt! Men det ville ikke være min rett om jeg nå gikk ut å forlanget at dere skal slutte tro at lysets hastighet er høyere enn det. Jeg ville blitt kalt muligens stygge navn, eller til og med radikal. Helt enig. Eller at skolen forlanger/krever at barna deltar i noe foreldrene er uenig i. 2
Red Frostraven Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni sofiemyr skrev (21 timer siden): Er du ikke litt historieløs nå? Oslo Høyres leder for 26 år siden var åpent homofil og var leder fra 1997-2004 Morsomt at du henviser akkurat den personen som jeg henviste til som kunne blitt leder for Høyre -- om han ikke var homofil, og kaller meg historieløs, når det er dramaet legningen hans medførte for partiet og hans muligheter for å bli partileder jeg henviser til. https://www.dagbladet.no/nyheter/skriver-om-homokampen-i-hoyre/64594662 På Stortinget ble hans legning brukt mot ham, blant annet av Bondevik. De har rodd bort fra det faktum at hans legning ikke var forenelig med å være partileder, sakte, over tid, og har på seg rosefargede briller. 3
sofiemyr Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Red Frostraven skrev (7 minutter siden): Morsomt at du henviser akkurat den personen som jeg henviste til som kunne blitt leder for Høyre -- om han ikke var homofil, og kaller meg historieløs, når det er dramaet legningen hans medførte for partiet og hans muligheter for å bli partileder jeg henviser til. https://www.dagbladet.no/nyheter/skriver-om-homokampen-i-hoyre/64594662 På Stortinget ble hans legning brukt mot ham, blant annet av Bondevik. De har rodd bort fra det faktum at hans legning ikke var forenelig med å være partileder, sakte, over tid, og har på seg rosefargede briller. Som jeg skrev to ganger lenger opp - jeg misforsto - my bad 3
skaftetryne32 Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni PÃ¥inter skrev (1 time siden): Eller at skolen forlanger/krever at barna deltar i noe foreldrene er uenig i. Som samfunnsfag eller matematikk? Foreldre bør ikke selv få lov til bestemme over hva barn skal lære eller ikke lære på skolen, hva om en forelder skulle finne ut at matematikk egentlig er patriarkatet sin metode å holde kvinner nede på, bør de få lov til trekke sitt barn ut av matte undervisningen? Egentlig trenger de ikke denne tåpelige begrunnelsen engang, de trenger bare å være uenige🙄 8
Atib Azzad Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni 14 hours ago, ZiggyStar said: Er det også vitenskap? Er det barna til Megan Fox du kaller transer? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå